Kan någon hjälpa mig lista ut rasen?

Sv: Kan någon hjälpa mig lista ut rasen?

Wachtel? Har ingen bild men det kanske ngn annan här har?

Wachtlar har jag två stycken själv så dom vet jag hur de ser ut. ;)

Hmm, hur ska jag förklara hur de ser ut närmare.

nova-scotia-duck-tolling-retriever.jpg

Typ den här teckningen.
Men som sagt bruna och de ljusa partierna är kolabruna, dvs ljusbruna.
Inga virvlar i pälsen utan helt släta. Något större och grövre än tollare.

Åh, vad svårt det är att beskriva... :crazy:

Det kan vara en DVÄRGhoffe förstår du väl...:grin: Nej, jag ska nog sluta gissa rasen; läser slarvigt och gissar dessutom på en ras TS redan har två av...

Hoppas att det kommer fram vad det är för en ras till slut så att man kan stilla sin nyfikenhet. Och lite bilder, tack!

En terv då? eller hade den hängande öron?

Tervueren_v_Trstu_19_10_03.sized.jpg

Vad hände? Fick du svaret? Vill du berätta svaret för oss?

Ring upp gården och fråga!!! ;) (Om det var görligt skulle du nog gjort det för länge sedan, så jag ska sluta med dumma förslag.)

/Syrsa

Nej jag har fortfarande inte kommit på vad det var. :(

Var där genom jobbet och har nu slutat det jobbet och flyttat 30 mil bort. Har ingen aning om vad de på gården heter eller liknande. Men har funderat att ringa mitt gamla jobb och be den som är på gården nästa gång fråga, men det är nästan lite långsökt... :)

En hovawart är det inte, de är mycket större (mellan 58 och 72 cm i mankhöjd) och de är inte bruna utan svarta, blonda eller svarta med bruna tecken.
Hur såg svansen ut? Högt buren sade du....det gör väl de flesta som hälsar på någon som kommer tillfälligt. Höll hunden den rakt ut i höjd med ryggen (som en reitriver) eller som en spetssvans i krum?

Och hur såg "tecknen" ut? Som en rottweilers?

Kanske att det var blandras?

/Marianne

Senast ändrad av en moderator:

Se www.chefkas.se för att se exempel på hovawarts tre färger.

Hälsningar
Marianne

Kan det ha varit en stabyhound??? Vanligast med svart/vita tror jag, men det finns även bruna. Se:

rase_294_1.jpg

GermanLongHairedPointer.jpg

Vänta här nu... Kan vi få beskrivningen en gång till? Jag liksom tappar bort mig mellan vad det är hundarna har och vad de inte har?

Gåtan SKA lösas!

/Syrsa

jag är villig att insistera på att det är en australien shepherd :) vår låter precis som din beskrivning och blir tagen för tollare mest jämt.

uppfönad till max:
20894928.jpg

20894923.jpg

hade inga andra, mer verklighetstrogna bilder på den här datan

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 080
Senast: AraSlei
·
H
Övr. Hund Hej. Funderar lite på vad för hundras jag ska skaffa mig nästa gång(har ingen aning om när det blir, men kan ju vara bra att börja höra...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 798
Senast: Hundfiluren
·
Övr. Hund Går sen ett tag tillbaka i funderingar på att köpa mig en till hund. Det skulle passa rätt så bra just nu då jag kommer jobba hemma på...
Svar
1
· Visningar
1 359
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka