Kan man köpa väst med eget tryck till hunden?

Snyggt!
Du får rapportera om det hjälper eller ej.. :)

Idag tog jag med hundarna till Segersjödagarna. Fälttävlan, stor mässa, föreläsningar och aktiviteter som ponnyridning, polishundar, agility osv osv.
Mycket folk och mycket hundar.

Västen funkade väl sådär. Eller den funkade bra på så sätt att ingen frågade om de fick hälsa, men mindre om man hade förväntat sig att folk skulle undvika gå 10 cm från hunden.

Jag fattar inte folks brist på hänsyn. Vi stod vid vattenhindret för att kolla. Jag och hundarna stod typ 3 meter från staketet så vi stod en bit ifrån folk eftersom alla stod precis vid staketet.. Bakom oss en stoooooor gräsmatta. Helt tomt. Ändå ska folk gå förbi så nära de bara kan. Inte bara oss, utan andra hundekipage i närheten också. Varför kan inte folk hålla lite utrymme? Det fanns plats att gå en bit ifrån oss både bakom och framför, men nej. Då ska dom gå i bredd framför så de nästan kliver på oss. Så tröttsamt! Ta ett steg åt sidan, det dör man inte av.

Hunden skötte sig helt okej. Han gjorde små utfall ett par gånger, men det var då vi satt och någon helt plötsligt dök upp 20 cm ifrån honom. Men bröt direkt. Så han får godkänt.

Men ja, folk klappade inte, försökte inte heller. Men de visade ingen hänsyn på andra sätt.

Idag tog jag med hundarna till Segersjödagarna. Fälttävlan, stor mässa, föreläsningar och aktiviteter som ponnyridning, polishundar, agility osv osv.
Mycket folk och mycket hundar.

Västen funkade väl sådär. Eller den funkade bra på så sätt att ingen frågade om de fick hälsa, men mindre om man hade förväntat sig att folk skulle undvika gå 10 cm från hunden.

Jag fattar inte folks brist på hänsyn. Vi stod vid vattenhindret för att kolla. Jag och hundarna stod typ 3 meter från staketet så vi stod en bit ifrån folk eftersom alla stod precis vid staketet.. Bakom oss en stoooooor gräsmatta. Helt tomt. Ändå ska folk gå förbi så nära de bara kan. Inte bara oss, utan andra hundekipage i närheten också. Varför kan inte folk hålla lite utrymme? Det fanns plats att gå en bit ifrån oss både bakom och framför, men nej. Då ska dom gå i bredd framför så de nästan kliver på oss. Så tröttsamt! Ta ett steg åt sidan, det dör man inte av.

Hunden skötte sig helt okej. Han gjorde små utfall ett par gånger, men det var då vi satt och någon helt plötsligt dök upp 20 cm ifrån honom. Men bröt direkt. Så han får godkänt.

Men ja, folk klappade inte, försökte inte heller. Men de visade ingen hänsyn på andra sätt.
Du skulle ha skrivit: BITS! istället :idea:

Att skrika att hunden har rävskabb brukar fungera! Så kanske en högtalare på ryggen på honom som ropar ut diverse åkommor och anfall han har/får?
Fast det är ju människor som kommer för nära, inte deras hundar. Folk låter sina små ungar springa nästan rakt över hundarna. Kanske skulle sätta på en väst på mig istället med typ "Jag har löss, håll avstånd" Eller "Jag har extremt smittsam kräksjuka. Håll avstånd" Eller bara "Ge fan i att springa över mina hundar, håll avstånd"

Fast det är ju människor som kommer för nära, inte deras hundar. Folk låter sina små ungar springa nästan rakt över hundarna. Kanske skulle sätta på en väst på mig istället med typ "Jag har löss, håll avstånd" Eller "Jag har extremt smittsam kräksjuka. Håll avstånd" Eller bara "Ge fan i att springa över mina hundar, håll avstånd"

Ja men precis. Om han har en högtalare som ropar ut att han har skabb borde väl avhysa folk med? ;) Folk är helt dumma i huvudet ibland. För ett tag sedan så fick jag säga till några föräldrar att de fick hålla i sitt barn - det var påväg för att terrorisera en uppbunden hund som morrade och skällde för att den tyckte att det var obehagligt. (Sen så tycker jag inte att man ska binda upp hundar utan uppsikt ändå... men folk...)

KRÄKSJUKA skulle funka på mig iaf :idea::yuck::up:

Vart kan jag hitta ett sånt? Pma gärna länk! Tack :)

Japp, Alice hade ett sånt här!
45F1B411-B803-4588-A121-D29B0D5CC9E7_zpsip7uuwmj.jpg

Det är ett tjänstetäcke med "Stör ej tack, vi tränar" på. Vet inte om man kan få med valfri text, men det är ju bara att höra. Kan PMa länk om det är intressant. Kostade 189kr inkl frakt :)

Jag har skrivit med svart penna på en vanlig reflexväst. KLAPPA INTE däremot har jag vänt min text så det är skrivet så det blir läsbart om man står framför hunden.
Fungerar alldeles lysande :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar