Kan man ha mensliknande blödningar trots att man är gravid?

T

tenfore

Jag och sambon var "oförsiktiga" för några veckor sedan :crazy: Jag borde ha tagit ett dagen-efter-piller men kom aldrig iväg för att köpa några. Fick mens som vanligt men den var mycket kortare än vanligt. Börjar helt plötsligt (av någon anledning) bli orolig att jag blivit gravid. Kan man ha mensliknande blödningar i början av en graviditet? Har någon här erfarenhet av det?

Sv: Kan man ha mensliknande blödningar trots att man är gravid?

Ja det kan man ha, så jag råder dig att köpa ett gravtest så ser du om du är gravid eller ej.

Jo, det är nog bäst. Har kollat runt på nätet men det finns så många olika att välja mellan (till och med apoteket har tre olika sorter). Finns det något test som är bättre/lättare att använda? (kanske lite OT, men det är ju "min" tråd ;) )

Är dom "lätta" att använda? Jo, jag vet att man pinkar på en sticka, men är det lätt att läsa av resultatet på den sorten?

Jag har använt apoteket egna märke och tycker dom är lättavlästa

Vad heter dom?

Men om man får exakt lika mycket mens som vanligt, rätt dag och rätt antal dagar, då borde det väl vara lugnt?

Jag lurades lite, testet jag tog var ACO:s gravtest och dom ser ut såhär
210212s.jpg

Ja oftast är det lugnt, men 100% lugn kan man inte vara om man vet med sig att man haft oskyddadt samlag fören man tagit gravtest ( dom är ju så billiga så varför chansa )

sant sant. tack för hjälpen!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 625
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 773
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: ryujaneiro
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
3 190
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka