Kan man göra såhär?

Sv: Kan man göra såhär?

*pilturs matte* skrev:
hejsan! vill bara säga att bara för att man är hobbyryttare betyder det inte att man inte kan/fattar ngt... Alla behöver faktiskt inte hävda sig genom tävling utan tycker det är kul att utvecklas o träna ändå.Att man inte tävlar medför inte att man är mindre duktig än en som tävlar.

Jag har aldrig påstått att ALLA som inte tävlar på hög nivå är dumma i huvet. Jag försöker bara få folk att sluta tolka en hel ridstil/-gren efter några få ryttare som kanske inte riktigt är tillräckligt balanserade eller som inte riktigt fattar.
Det finns folk som är mkt duktiga och jobbar MED hästen istället för PÅ den och de finns överallt.

HJÄLP jag vet inte hur jag ska göra, om jag ska rida western eller vanligt!!! Nu fick jag ont i magen igen.. Jag hade behövt två hästar!

Rid lite av varje... Hästen är inte dummare än att den känner skillnad på sadlar och huvudlag...

Jag skrev inte att alla dressyrryttare rider med en massa kg i händerna, jag skrev att många gjorde det och skrev inte heller att alla westernryttare rider med mjukare händer än dressyrryttarna.

Jag har aldrig sett en dressyrryttare rida sin häst utan träns men jag har sett väldigt många westernryttare göra det, vad beror det på? Det vore väl asballt om dressyrryttare kunde visa upp att deras hästar kan göra sina rörelser utan träns men det gör de inte, varför inte det???

Enligt min erfarenhet så är det väldigt mycket händer i engelsk ridning och bra mycket mindre händer i westernridningen, sedan så finns det naturligtvis undantag, jag har aldrig sagt något annat.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 927
Senast: Seabaz
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 736
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 385
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar