Kan man dejta två stycken samtidigt?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Och hur gör man i så fall då? Saken underlättas inte direkt av att båda killarna i detta fall jobbar på samma ställe, ett ställe jag vistas på ofta och där jag ofta ser/träffar båda två samtidigt. Och de träffas ju också en hel del såklart, då de är ganska nära kollegor.

Det hela började med att kille nr 1 började flörta och visa intresse, vilket senare ledde till att han bjöd ut mig. Vi har varit ute på tre dejter men jag har känt att det varit rätt segt däremellan och han hör sällan av sig via sms eller annat. När jag träffar honom och är där han jobbar kommer han dock alltid fram minst en gång, snackar, frågar mig saker, flörtar och uppträder allmänt intresserat. Varje gång jag träffar honom tänds gnistan på nytt och allt känns jättebra, men sedan kan det dröja flera dagar - alltså tills jag är på hans jobb igen - innan jag hör/ser något av honom igen och under den tiden hinner gnistan liksom falna igen och jag blir osäker på vad han vill. Jag har inte varit jättebra på det här med sms-kontakt och annat heller, men känner ändå att jag försöker mer än vad han gör. Det kanske är självgott och dumt tänkt, men det är faktiskt så det känns och jag är varken van eller bekväm med att vara den som jagar/driver.

Kille nr 2 är rätt ny och det var inte förrän nu i veckan som jag insåg att hans flörtighet kanske var mer än bara ett personlighetsdrag. Han har nu frågat om jag vill gå ut för en drink imorgon, och med tanke på att jag inte hört av kille nr 1 (förutom att träffa honom och prata med honom som hastigast på deras jobb) särskilt mycket alls på senaste är jag frestad att säga ja.

Det känns lite som att kille nr 1 skulle kunna vara perfekt, men att han helt enkelt är för laid back/ointresserad/seg/tråkig för att det ska vara värt att vänta på. Kille nr 2 verkar däremot mycket mer framåt och är någon jag vill lära känna mer, men mycket mer än så vet jag ju inte om honom än (förutom att han är löjligt snygg, haha).

Jag vet inte hur pass medvetna den ene är om den andres intresse för mig eller vad man ska säga, men förr eller senare lär det ju komma fram tänker jag. Och förr eller senare kommer jag att behöva "välja" vem jag fortsätter att träffa, om jag ens vill fortsätta träffa någon av dem och de vill fortsätta träffa mig det vill säga. Och det vet jag inte riktigt hur det kommer att gå till.

Men alltså, kan jag göra såhär? Kan jag tacka ja till kille nr 2:s erbjudande, trots att jag har dejtat hans kollega några gånger och inte riktigt vet var det är på väg än? Tilläggas kan att jag från början är extremt osäker och inte alls fattar vad någon av killarna ser i mig, men det är en annan historia. Det leder dock till att jag är (om möjligt) ännu mer osäker i hur jag ska hantera allt och hur jag ska ta det vidare.

Senast ändrad:
Sv: Kan man dejta två stycken samtidigt?

Nej, man bör bestämma sig för en för att undvika onödiga konflikter och hjärtesorg.

Och tänka utifrån inte bara sitt eget perspektiv - hur tror du de skulle känna om de visste? Att någon av dem var ett slags andrahandsval, en audition om vem som är bäst, eller vad?

Så nää..bestäm dig för en av dem eller slopa bägge är mitt tips

Kille nr 1 låter inte seriöst intresserad, så jag hade gått vidare..men inte axlat mellan två killar för det kommer bara att bli onödigt tråkigt i slutändan

Senast ändrad:

gå ut med kille 2 så får kille 1 skylla sig själv om han nu var/är intresserad.. du tröttnade och gick vidare helt enkelt :P

Jag hade definitivt gått ut för drinks, utan att tveka!

Nej, det är kanske inte jättesnyggt att dejta två snubbar som jobbar på samma jobb men du och el snubbo nr 1 har varit på tre dejter bara, och är inte ens på stadiet än där man liksom hörs mer regelbundet, om du förstår vad jag menar. Det är ju fortfarande väldigt mycket dejtstadium. Och då kan man definitivt gå ut för drinks med någon annan. Det finns ingenting i hela världen som säger att snubbe nummer ett inte dejtar andra.

Ja det var det jag misstänkte också, och det är nog så jag tycker innerst inne. Det känns liksom inte helt rätt, och jag hade verkligen blivit jätteledsen om någon hade gjort såhär mot mig. Dock så känns det som att kille nr 1 kommer att bli ledsen och känna sig ratad i vilket fall som helst, om jag nu väljer att gå vidare från honom och dejta hans kollega i stället. Men vissa saker går kanske inte att undvika, helt enkelt...

Tack för din input!

gå ut med kille 2 så får kille 1 skylla sig själv om han nu var/är intresserad.. du tröttnade och gick vidare helt enkelt :P

Så säger mina vänner också, att kille nr 1 får skylla sig själv lite grann för att han varit så seg och inte visat mer intresse än han gjort när han nu haft chansen. Och det kan jag verkligen hålla med om, men samtidigt stoppas jag av min förmåga att alltid tycka synd om alla och tänker att "men han kanske bara är blyg...". Fast det vet jag ju att han inte är.

Nej, det är kanske inte jättesnyggt att dejta två snubbar som jobbar på samma jobb men du och el snubbo nr 1 har varit på tre dejter bara, och är inte ens på stadiet än där man liksom hörs mer regelbundet, om du förstår vad jag menar. Det är ju fortfarande väldigt mycket dejtstadium. Och då kan man definitivt gå ut för drinks med någon annan. Det finns ingenting i hela världen som säger att snubbe nummer ett inte dejtar andra.

Nä, hela den här grejen att vi inte ens är särskilt nära/seriösa än gör att det känns lite mer okej för mig också. Och du har rätt i att jag egentligen inte har någon aning om vad de båda sysslar med när de inte träffar mig, och vi har ju egentligen inte lovat varandra någonting.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på vad Dandylinn sa, och hur ledsen jag skulle bli om någon satt och resonerade så här om mig...

Efter tre dejter bara o inget direkt visat intresse skulle jag med gott samvete kunna ta en drink med nr 2. Efter den första dejten med nr 2 skulle jag lägga mer vikt vid den ene och meddela nr 1 lite kort (om du väljer den andra?) att du har varit ute vid ett tillfälle med honom. Just pga jobbet o de kan hända att de pratar vid, så slipper dom komma fram till att du träffat båda.

Men en drink är ju oskyldigt, kan kanske inte vill dejta utan just bara - ta en drink ;) så tänk inte för mkt i det här läget!

Efter tre dejter bara o inget direkt visat intresse skulle jag med gott samvete kunna ta en drink med nr 2. Efter den första dejten med nr 2 skulle jag lägga mer vikt vid den ene och meddela nr 1 lite kort (om du väljer den andra?) att du har varit ute vid ett tillfälle med honom. Just pga jobbet o de kan hända att de pratar vid, så slipper dom komma fram till att du träffat båda.

Men en drink är ju oskyldigt, kan kanske inte vill dejta utan just bara - ta en drink ;) så tänk inte för mkt i det här läget!

Mja, mjo, du har rätt. Vad skönt det var att ha någon som berättade för mig hur jag ska göra! :D

Det enda jag känner är att det kanske är orättvist av mig att tycka att kille nr 1 inte visar tillräckligt mycket intresse, för när jag väl träffar honom visar han väldigt mycket intresse och det går liksom inte att undvika att märka att han vill mer. :p Men å andra sidan, gör han inga övriga kontaktförsök på flera dagar så är det ett ganska tydligt tecken antar jag. Inte nämner han något om det heller, så det är inte så att han själv inser och/eller ursäktar sig för att han är seg.

Angående det oskyldiga i att ta en drink så håller jag väl med generellt och försöker att inte måla upp några överdrivna bilder i det här läget. Jag vet dock att han är intresserad, och det sista han frågade mig innan han föreslog drinken var i fall jag hade pojkvän. Så det känns absolut som att han är ute efter en dejt och kanske till och med mer än det, men det behöver ju iofs inte innebära att jag gör det till något sådant...

KL

I nuläget väntar jag på att kille nr 2 ska sluta jobba och höra av sig, så får jag se vad han föreslår då. Är han fortfarande på att gå ut ikväll kommer jag att säga ja men göra det till just bara ett oskyldigt möte med en ny vän, haha. På så vis får jag en chans att känna av situationen och att lära känna denne mer, medan jag faktiskt inte kommer att känna mig hemsk inför kille nr 1 när jag träffar honom imorgon kväll (har sedan tidigare bokat ett pass med honom då, så därför vet jag att jag garanterat kommer att träffa honom). Det är ju trots allt bara en drink, som Elisha säger! ;)

Håller helt med.

Ni har träffats tre gånger och hörs då och då? Du har inga skyldigheter gentemot honom. Gå ut med kille nummer 2 om du känner för det.

I min värld så är man singel och därmed fri att träffa hur få eller hur många man vill tills man är uttalat exklusiv med någon. Såklart gäller det att båda parterna är med på noterna, men i ditt fall här så kan ju varken han eller du förvänta er exklusivitet.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 619
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 859
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka