Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Fast det var ju ingen som öppnade?
Ah... Missade det:angel: Hur som helst verkar det ganska vanligt att man inte konfronterar hästägaren öga mot öga. Det sms:as och gås via polis och lst (eller man försöker i alla fall) istället för att jaga rätt på dem personligen.
 
Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Min bestämda uppfattning är att den som inte vill vara anträffbar håller sig undan. Och det är ju relativt lätt, bara att strunta i att öppna dörren.

Har man dessutom ekonomiska intressen i att hålla sig undan, då kan det vara svårt. Även om man springer på snubben på ICA, vad ska man som stallägare göra?
 
Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Jag skrev att jag var och ringde på dörren och såg dom genom fönstrena medans jag ringde på ringklockan.
Och jaa den fungerade :mad:
 
Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Ställ dej framför personen i affären och prata med den, tala relativt högt så att dom som står runtikring hör vad som sägs...

Har personen minsta förstånd så skäms den så mycket att den antingen betalar eller skriver över hästen så du kan sälja den.....
 
Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Jag har konfronterat rätt många rätt ofta, men den typen av människor som t ex dumpar en häst har inte den skamgränsen. De går därifrån utan att bry sig nämnvärt.
 
Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Jag skrev att jag var och ringde på dörren och såg dom genom fönstrena medans jag ringde på ringklockan.
Och jaa den fungerade :mad:

Lovisaeleonora var så vänlig att påvisa att jag missat att du ringde på. Jag ber om ursäkt:o
 
Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Jag har konfronterat rätt många rätt ofta, men den typen av människor som t ex dumpar en häst har inte den skamgränsen. De går därifrån utan att bry sig nämnvärt.
Nej, det är säkert sant. Jag kanske bara inbillar mig att folk sällan konfronterar varandra öga mot öga i såna här ärenden och gömmer sig bakom dagens teknik???
 
Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Jag kan inte svara för andra och jag tror det är farligt att dra den slutsatsen utifrån den lilla andel man läser om på Buke.
 
Sv: Kan man åka och dumpa tillbaka dumpade hästar?

Håller med. Det är de som inte vågar ta saker öga mot öga som skriver om det här.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 601
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 785
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 783
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 594
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp