S
swebec
Sv: Kan Jag Korsa SkÄck & Palomino?
Det framgick klart och tydligt att du hade en brunskäckigt sto som du ville betäcka med isabellfärgad hingst. Samt att det var avkomman, dvs resultatet av denna kombination som var intressant för dig. Jag trodde att det var färgen och ev defekter du ville veta, och svaret du fick var därför de möjliga färger som just DESSA TVÅ kan ge tillsammans, beroende på vilka osynliga färganlag de bär på. Samt att ingen defekt är knuten till isabell. Så vad var det jag skrev som du tog så illa vid dig för?
HMMM,,, FÅR BÖRJA OM!
HOPPAS DET HÄR SYNS,,,,
FUNKADE INTE MED CITATINLÄGG.....
JOMEN JAG FÖRSTÅR VAD DU MENAR, BARA DET ATT JAG TRODDE ATT DET FRAMGICK ATT OM JAG SKRIVER ATT JAG HAR EN SKÄCKMÄRR, OCH VILL KORSA HENNE MED EN ISABELL HINGST, SÅ ÄR DET DEN AVKOMMAN, RESULTATET, SOM ÄR INTRESSANT, INTE VAD DE OLIKA KAN GE PÅ OLIKA HÅLL.
JAG VET / MISSTÄNKTE PRECIS SOM JAG FÅTT SVAR PÅ HÄR ATT BÅDE SKÄCK OCH ISABELLER KAN GE BÅDE DET ENA OCH DET ANDRA I OLIKA KOMBINATIONER OSV... MEN DET VAR DEN HÄR KOMBINATIONEN SOM VAR INTRESSANT FÖR MIG, OCH FRAMFÖRALLT RESULTATET! ALLTSÅ,, JAG SKA JU BEHÅLLA DEN, OCH FORTSÄTTA AVELN,, DÅ ÄR DET JU LITE VIKTIGT ATT DET INTE BLIR EN KANONBEGRÄNSNING, ELLER NÅTT KONSTIGT MISSBILDNINGSAKTIGT SOM JAG INTE KÄNNER TILL, SOM FÖRSTÖR ALLTIHOP.
DET FÖRSTÅR JAG OXÅ ATT DET INTE ÄR FARLIGT ATT BETÄCKA, MÄRREN ÖVERLEVER VÄLL VILKEN HINGST JAG ÄN BETÄCKER MED SÅ ATT SÄGA, HINGSTEN MED, MEN DET ÄR MYCKET KOSTSAMT ATT BETÄCKA DE HÄR RASERNA,, DET BLIR DUBBELT SÅ DYRT ATT MISSLYCKAS OCH FÅ VÄNTA KANSKE NÅTT ÅR IGEN OSV,,,
DÄRFÖR VILL JAG KOLLA UPP INNAN, VAD SOM FINNS, FUNKAR OCH KAN HÄNDA, OCH JAG FÖRSTÅR ATT DET KANSKE ÄR EN PUCKAD FRÅGA, MEN JAG VILL ÄNDÅ KOLLA, MAN VET ALDRIG!
![]()
Det framgick klart och tydligt att du hade en brunskäckigt sto som du ville betäcka med isabellfärgad hingst. Samt att det var avkomman, dvs resultatet av denna kombination som var intressant för dig. Jag trodde att det var färgen och ev defekter du ville veta, och svaret du fick var därför de möjliga färger som just DESSA TVÅ kan ge tillsammans, beroende på vilka osynliga färganlag de bär på. Samt att ingen defekt är knuten till isabell. Så vad var det jag skrev som du tog så illa vid dig för?