Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Å du det där ser då ut som en riktig Labrador (iaf på den bilden). En gammal en. Hon ser ut som min grånos och stamtavla har hon också :D

Till TS måste jag säga att jag inte förstår varför folk INTE tycker att det ser ut som en Labrador. Det ser ut som en tvättäkta Labrador, men kanske inte som en fläskstövare och det är väl det folk tänker på i första hand.
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Till TS måste jag säga att jag inte förstår varför folk INTE tycker att det ser ut som en Labrador. Det ser ut som en tvättäkta Labrador, men kanske inte som en fläskstövare och det är väl det folk tänker på i första hand.


:D Tror knappast att det är vad de användare som motsäger sig att hunden ser ut som en Labbe tror :p
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Du skrev att du inte kunde förstå att folk inte tyckte att den liknade en Labbe men att folk tänker på fläskstövare i förstahand och jag tror inte att folk här inne tänker på Labradorer = fläskstövare i förstan hand..
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

jaktlabradorer är mindre i typen. hennes pappa är jaktlabbe, och hon är mer lik sin far än sin mor.
jag kan inte förstå hur ngn kan se rottis i hennes?

lägger in lite "dåliga" kort jag tog igår.. bara så att ni ska få se henne från sidan :) jag tycker inte hon ser ut som ngt annat än en labrador.
men om folk frågar så ska jag kunna kalla henne för labrador?
vill dom veta närmare så säger jag ju såklart att det är rottis i henne? för jag vill inte låtsas att det är en renrasig hund jag har..
har träffat både hennes mormor och moster. båda ser ut som vanliga labradorer.

jag har absolut ingen tanke på att sälja henne. skulle jag ta valpar ngn gång skulle det vara en labrador hane isf. och då skulle jag givetvis nämna att hon har lite utav en annan ras i sig.

lite bilder från sidan.

5272637.jpg


http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05270000-05279999/640x480/5272639.jpg?0
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Och om man har jaktlabrador i åtanke så kan jag inte förstå hur man kan få det till att inte likna en Labrador...

Pälsen ser bra ut. Jag kan dock inte avgöra på kort om den är dubbel, det måste man känna på live. Ögonfärgen ser bra ut. Mörka ögonen och normal form på ögonen. Något flytande tassar, men alla Labradorer har långt ifrån perfekta tassar. Smörgåsblick, eller ska jag kanske säga typiskt "expression", vad heter det på svenska? Något tunn benstomme, tunt bakställ, ser ut som en grövre jaktlabrador. Huvudet helt okej, dock inte gristryne som många utst.labradorer har utan mer år det hållet man kallar "klassiskt engelskt huvud", men det är något som är i folkmun och inget standardiserat uttryck. Det som är mest orastypiskt är att svansen är för kort. Den ska gå ned till hasen och den ser ut att vara några centimeter för kort. Behåringen på svansen ser också normal ut. Det är få hundar som har den riktigt tjocka uttersvansen.
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

I ärlighetens namn tycker jag att hunden ska kallas för blandras eftersom den ju är det.

Och nog tycker jag att hon är lik en labbe alltid. Förbannat lik syrrans labrador ("jaktlabrador") när hon var unghund, å andra sidan ska jag väl inte påstå att den labben är den mest rastypiska labben som finns men dock, en labbe. ;)
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Jag har aldrig skrivit att den vare sig liknar eller inte liknar en Labbe, dock tror jag som jag skrev att de som kommenterat TS hund inte utgår efter fläskbergs mått
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

för enkelhetens skull tycker jag visst du kan kalla hunden labbe, det har ingen annan med att göra ändå. men den är och förblir en blandras.

jag förstår heller inte alls vad med den som inte ser ut som en labrador. det skulle vara svansen som brandgul skrev, men allt annat ser väldigt rastypiskt ut. jaktlabradorer kan se ut lite hur som helst, har sett allt från väldigt kortbenta och lite "knubbiga" till stora, högbenta och eleganta saker. min f d tränares hund tillhörde den lägre typen, han var minst 15 cm lägre än min labbe (som jag kanske ska kalla "ev labbe"? eller "oreggad labbe"?). min är visserligen stor, men jag har sett fler i hans storlek. huvudet är väldigt typiskt för jaktlabbar, har faktiskt aldrig sett det där knubbiga som är så typiskt för showlabbar. men det kanske förekommer?
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Oftast har de inte riktigt samma bredd på skallen i förhålland till nosen. Är nosen liten så är skallen oftast lite också :) Inom pudelvärlden brukar man tala om äppelform och päronform på huvudet. Många Labradorer med "gristryne" har ju äppelform. Dvs. stort runt huvud. Själv tycker jag att det päronformade är mer harmoniskt, oavsett om nosen är bred eller smal!
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Jag tycker att det syns att din hund inte är en renrasig labbe. Hade gissat på att det var rottis i henne också även om du inte skrivit det.

Vad du ska kalla henne? Jag skulle nog sagt Labradorkorsning om någon frågade, men vill du kalla henne labbe så är det väl bara att göra det.
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Jag tycker att det syns att din hund inte är en renrasig labbe. Hade gissat på att det var rottis i henne också även om du inte skrivit det.

vart ser du rottisens drag? är nyfiken eftersom varken jag eller inga andra som jag har träffat ser den ngnstans? och inte många här inne heller verkar det som..
vi brukar säga att svanstippen är rottis :D
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Det är en blandras punkt slut ;)

Min hund ser ut som vilken blandrasjycke som helst. Ska han kallas det han liknar då? :D
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

*kl*
Jo detta är ett väldigt allvarligt problem som MÅSTE benas ut!
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Det är en blandras punkt slut ;)

Min hund ser ut som vilken blandrasjycke som helst. Ska han kallas det han liknar då? :D




min ÄR en blandras :) men det jag menar är väl att hon ser ut som en labrador, enligt mig. och ingen frågar om det är en blandras.
säger jag att det är blandras så undrar dom vilken mer ras då?
rottweiler, alla blir väldigt förvånade och kan inte alls se ngn likhet.
bara enkelt för mig att säga -labrador.

men jag brukar säga labrador med lite rottis i :D
kanske ska fortsätta att säga det :idea:
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

Förresten.
Som svar på sin fråga så skulle jag svara:
Mest Labrador. (Kort och gott)
 
Sv: Kan jag kalla min hund för Labrador? *BILDER*

vart ser du rottisens drag? är nyfiken eftersom varken jag eller inga andra som jag har träffat ser den ngnstans? och inte många här inne heller verkar det som..
vi brukar säga att svanstippen är rottis :D

Om man tittar på huvudet på sista bilden i ditt första inlägg¨så tycker jag att det har drag från rottisen. Svårt att säga vad precis men huvudformen och ögonen. Nosen tycker jag också skiljer sig från de labbar jag sett. Sedan resten av kroppen och frambenen. Benen ser för smala ut för kroppen pch jag tycker inte att alla kroppsdelar passar ihop.:o
Missförstå mig inte. Jag tycker att du har en fin hund men du bad mig beskriva var jag såg rottan i henne och jag gör så gott jag kan.;) Sen har jag träffat ytterst få labbar men desto fler rottisar så det kanske har sin inverkan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 404
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 328
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp