Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick min elräkning igår, och i min lgh på 55 kvm använder jag ca 100 kwh/månad (eller mäter man i kwh?). Räcker det att dubbla den förbrukningen för detta huset tro?
Jag får ut 20 000.
Vad är det som gör att din pappa inte vill att du ska köpa?
Han tycker nog att det är bra att iaf vara två när man köper ett hus, speciellt när det är ganska mkt att göra. Både tidsmässigt och ekonomiskt. Och även att ha någon att lösa problemen med och diskutera med. Och han är väl rädd att jag kommer be honom om hjälp (vilket jag så långt jag bara kan, ska undvika).
Jag kommer vilja ha ett hus som behöver renoveras, frågan är bara hur mkt det ska behöva renoveras. Och om det är för mkt med detta huset. Samtidigt som ni säger, så kan många saker vänta.
Sen kommer det väl dyka upp fler hus, och jag kanske ska vänta med husköp och spara undan mer pengar för renovering? Och vara mer förberedd ?
Dessutom kanske jag träffar en man en vacker dag, och då kanske inte detta huset behövs längre? Det kanske tom kan sätta käppar i hjulet?
Ja, ni märker hur rädd jag är va?!
Verkar ju jättedumt att gå miste om ett hus du gillar till bra pris för att du kanske om ifall att träffar e karl i framtiden...
Men det är väl egentligen bara att ge dem ett du, vad du tycker att huset är värt/du har råd att betala för att kunna renovera också. Tar de inte budet så finns det fler hus...Mmm, det är väl just det det inte är 650 000 kr är ganska mkt för ett så pass "slitet" hus med renoveringsbehov i min del av Sverige.
Hade det legat ute för 450 000 kr, hade jag tagit det direkt (tror jag ).
Men det ligger ju med sjöutsikt, vilket inte lockar mig. Men kanske andra.
Har mailat min bank idag och frågat hur kalkylen ser ut.
Mmm, det är väl just det det inte är 650 000 kr är ganska mkt för ett så pass "slitet" hus med renoveringsbehov i min del av Sverige.
Hade det legat ute för 450 000 kr, hade jag tagit det direkt (tror jag ).
Men det ligger ju med sjöutsikt, vilket inte lockar mig. Men kanske andra.
Har mailat min bank idag och frågat hur kalkylen ser ut.
Men ge ett lägre bud då?
Jag skulle aldrig börja med att ge utgångspris om man kan pruta
Precis! Det är ju heller inte så att man blir diskvalificerad från att bjuda mer om de inte skulle gilla budet.
+pulkaskurk + Philosophia
Men eller hur??!!
Hur svårt kan det va?
Jag tycker ju att det kan vara värt 500.000 kr. Då är det ju bara att buda det . Tar de det inte, nä då får jag ju tänka om. Antingen buda mer, eller avvakta till ett annat hus.
Svårare än så är det ju inte.
Då måste jag kolla med er ang huslån. Jag har ju fått lånelöfte från en bank. Men tänkte ta tag i det OM det blev aktuellt med ett köp. Jag borde ju kolla upp med andra banker oxå, om de kan tänka sig att ge mig ett lån. Hur gör man? För att få så bra villkor och låg ränta som möjligt? Hur ska jag tänka?
Och OM jag nu budar, så borde jag väl sätta ett datum? Att jag vill ge så här mkt och vill ha svar senast detta datumet. Eller hur fungerar det? Huset har ju inte kommit ut på försäljning ännu. Så det kanske är dumt då?
Hur fungerar allt?
Och OM jag nu budar, så borde jag väl sätta ett datum? Att jag vill ge så här mkt och vill ha svar senast detta datumet. Eller hur fungerar det? Huset har ju inte kommit ut på försäljning ännu. Så det kanske är dumt då?
Jag vet att han inte vill att jag köper det. Men han försöker vara snäll mot mig och råda mig .
Kom ihåg att det är DU som köper hus, inte din pappa
Det är DIN känsla som är viktigast, inte din pappas