Kan jag bli sjukskriven??

P

Piffelina

Jag är i åttonde veckan och mår apa:( Visst det är värt det, tvekar inte en sekund på det. Men till saken hör nu att jag inte kan jobba. Jag spyr på morgonen och fortsätter hela dagen att må illa, hur och vad jag än äter. Vart hemma i två dagar och kommer vara hemma imorgon. Jag ska ringa barnmorskan imorgon men tänkte bara kolla mer er om det är skäl nog att bli sjukskriven ?? Igentligen vill jag inte, men vad ska jag göra??
 
Sv: Kan jag bli sjukskriven??

Jag är i åttonde veckan och mår apa:( Visst det är värt det, tvekar inte en sekund på det. Men till saken hör nu att jag inte kan jobba. Jag spyr på morgonen och fortsätter hela dagen att må illa, hur och vad jag än äter. Vart hemma i två dagar och kommer vara hemma imorgon. Jag ska ringa barnmorskan imorgon men tänkte bara kolla mer er om det är skäl nog att bli sjukskriven ?? Igentligen vill jag inte, men vad ska jag göra??

Jag förstår verkligen hur du mår & även om FK inte alltid tycker amn har rätt att vara sjukskriven för graviditetskrämpor så är detta faktiskt otroligt jobbigt, att må illa dygnet runt & aldrig veta när spy attacken kommer.Jag tycker du ska kontakta bm som kan hänvisa till läkare som kanske går med på att sjukskriva.(personligen tycker ajg det är omöjligt att orka jobba när man mår så otroligt dåligt)
 
Sv: Kan jag bli sjukskriven??

Jag var sjukskrive till och från under min graviditets värsta dagar. Jag tror att det enligt nya sjukskrivningsreglerna är möjligt att vara sjukskriven en viss tid för illamående om man inte klarar jobbet. Jag är lärare och då är det ju svårt att ha ansvar för elever och huka över toastolen på samma gång.

Fny
 
Sv: Kan jag bli sjukskriven??

Som det är nu så funkar det inte att ens gå utanför dörren. Så jag hoppas det går att lösa på något sätt.
 
Sv: Kan jag bli sjukskriven??

Jag jobbar med kossor och kunde inte vara i lagårn i början. Jag blev sjukskriven och FK godkände det.
 
Sv: Kan jag bli sjukskriven??

Jag jobbar inom kundservice så det funkar liksom inte. Jag vill gärna jobba men bara illamåendet försvinner.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 821
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Hur kan det vara så vidrigt? Jag har läst igenom gamla trådar där man bara spyr och inte kan äta något alls, då känner jag mig som...
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 842
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 671
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp