Jag har fibromyalgi, diagnosticerades för ca 10 år sen. Orsaken är troligtvis flera skador som blev negligerade av min läkare (åk hem och ta en alvedon typ), jag har varit med om två trafikolyckor där jag i den ena skadade mina knän (var där värken började) och i den andra nacken. Flera allvarliga avramlingar med hjärnskakningar och mer nackskador. Smärtan spred sig till slut från knän och nacke till hela kroppen.
Jag lyckades bli lite bättre 2011/2012 men i 2013 upptäcktes det att jag hade cancer och efter att ha gått igenom operationer, strålbehandling och cellgift har fibron blivit mycket mycket sämre samt att jag även har smärta pga behandlingarna jag gick igenom. Så min stackars kropp har fått mycket stryk...
Jo jag är precis som du, envis och hård mot mig själv. Tog många år förrän jag ens kunde medge att jag var sjuk (var tvungen att kollapsa i en hög på jobbet först...).
Får man bolltäcke genom vårdcentralen? Det skulle vara spännande att testa. Sover bättre när min pojkvän är här faktisk, tyvärr bor han i London så vi ses inte mer än 1-2 ggr i månaden. Han kommer ikväll, så nu har jag förhoppningar om att sova gott några nätter.
Mm jag gillar också värme, har dubbeltäcke och en elektrisk värmefilt med päls. Får du massage genom vården eller privat? I Norge erbjuder fysioterapeuter (sjukgymnaster) massage men när jag frågade min sjukgymnast om det sa hon att det "håller inte vi på med". De erbjuder enbart träning.
Melatonin kan jag testa, det går ju att köpa som kosttillskott på nätet.