Tack så jättemycket för alla svar!
Försöker svara alla i samma tråd.
Jag dricker inte kaffe, endast örtte. Äter inte stora mål alls, många små. Kvällsmat vid 22, äter jag tidigare får jag gå till sängs hungrig.
Rider nästan varje dag och det är tyvärr så mycket träning jag klarar av.
Har ingen tv, dator etc i sovrummet, men jag har mobilen för att lyssna på ljudböcker och meditationer. Upplever att tråkig ljudbok läst med lite monoton röst är mer effektivt än meditation, förmodligen är det som Tinywiny säger pga att jag behöver ha något annat att fokusera på.
Har svårt att hitta en bekväm ställning i sängen men det är min kropp och inte sängen. Den är mjuk och skön, har massa kuddar och ett stort tjockt täcke.
Jag lägger mig vid 23-24 och klockan ringer 9. Tycker morgonen är den tiden jag sover bäst.
Bolltäcke har jag inte testat, på vilket sätt hjälper det?
Gå upp har jag heller inte provat, min kropp är så sliten och utmattad så det tar emot att gå upp...
Theralen ska jag diskutera med min läkare, är det något man måste ta hela tiden eller kan man ta det ibland för att få sova ut?
Nej, jag har tyvärr inte adekvat smärtlindring nu för tiden. När jag gick på oxycontin/oxynorm sov jag bättre. Men jag har varit på smärtklinik och där sa läkaren att morfin långsiktigt gör smärta värre och det krävs högre doser, och det är inte hållbart att gå på såna mediciner när man är ung. Han skrev istället ut LDN och tramadol. LDN ska ju vara någon mirakelmedicin som många säger har gett dem livet tillbaka, men jag har tyvärr inte märkt något positivt hittils. Tramadol hjälper lite men är inte alls så effektiv som oxy. Så smärta är helt säkert en stor faktor. Jag är dessutom jättespänd i alla muskler, det blir ju så när man hela tiden har ont, vilket gör det otroligt svårt att slappna av.