Kan inte kliva upp på morgonen

Sv: Kan inte kliva upp på morgonen

Jag är också hopplöst morgontrött och har alltid varit, nattuggla som jag är. Men jag har iaf den appen extreme väckarklocka som tvingar mig att lösa mattetal. Men man kan lära sig att göra det mesta i sömnen och i mitt fall innebär det att jag till sist ligger och löser mattetal (upp till 12 st) med 1 minuts intervall och ändå inte kommer upp.:crazy: Jag

Något som däremot funkar är om någon ringer och pratar med mig på morgonen då vaknar jag ganska snabbt, men det är inte så ofta det finns möjlighet för det. Att vara extremt kissnödig funkar också, men det är verkligen inte trevligt att vakna så, man somnar ju nästan på toaletten då!:p
 
Sv: Kan inte kliva upp på morgonen

Jag har samma problem året runt, men det är värre på vintern!

Har en Wake-up light som är igång fullt kl 05.40, och 05.45 går mobilen igång första gången, och sen snoozar jag dem parallellt tills kl 06.20 då jag verkligen MÅSTE upp och då blir jag ca 5-7 minuter sen till jobbet. Alltid. :banghead:

Jag vaknar alltså inte förrän kl 06.20, så att "inte snooza" funkar inte då jag stänger av klockorna i sömnen. Innan hade jag en klocka till en bit från sängen, men jag går upp i sömnen och stänger av den också, så det hjälpte inte. Sån där irriterande klocka där man måste lösa nåt problem innan man kan stänga av den hade utsatts för dödligt våld här hemma! Jag måste ha en ganska lugn melodi/signal, utsätts jag för en aggressiv signal på morgonen är jag arg hela dagen. :(

Ibland misslyckas jag helt att vakna och vaknar av mig själv typ 07.30 (börjar jobba då, eller när chefen ringer och undrar var jag är vid 08.20... :o

När jag pluggade hade jag ibland nån kompis till att ringa och kolla att jag var vaken inför viktiga saker, men jag kan svara och prata i telefon i sömnen också... :angel: (Kanske inte så bra eller populärt när man är jour heller).
 
Sv: Kan inte kliva upp på morgonen

Jag har xtreme alarm clock med en lugn och mysig signal, och när jag haft samma i ett halvår och börjar känna mig aggresiv när jag hör den så byter jag till en annan lugn och mysig :).
 

Liknande trådar

V
Hästmänniskan Ja, är du en riktig hästmänniska? :) *Du planerar din graviditet enligt tävlinssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 226
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp