Kan era 2 åringar detta??

Sv: Kan era 2 åringar detta??

Min son kunde räkna till 10 när han var 2 år och 4 månader. Det var även då han började prata (har autism).
Nu i sommar har han lärt sig hela alfabetet. Men han kan inte prata rent, inte säkert han kommer lära sig det då han har "sitt språk" men jag tycker han är väldigt duktig trots det :)

Vet inte när dom ska kunna det men han kan lägga ihop lika också, som grön kloss med annan grön kloss. Men pga funktionshindret så är det duktigt för det är sånt man brukar få lära in.

Sen finns det mycket han inte kan men han är intresserad av bokstäver och övning ger ju färdighet.

Dottern är 2 år och räknar till 10 med lite hjälp. Men några speciella färdigheter har hon inte. :)

Men hennes kusin räknade upp varenda bilmärke som finns när han var i 2-3- åldern. :laugh:

Min son som är 2 år och 4 mån kan räkna till 20 och även läsa dessa siffror och han kan nästan alla bokstäverna i alfabetet, dock inte i ordning.

Min 20 månaders kan peka ut ungefär 50 djur i sin bok och kan lätena på de flesta (som låter).

Jag blev faktiskt inte råimpad av filmerna, det är ju tydligt att någon har övat detta om och om igen med barnen. Jag blir mer impad av naturlig intelligens som problemlösning mm.

Sonen blir 2 om en månad, han räknar 1-3 sen blir de huller om buller dom andra sifforona upp till 10. Alfabetet har vi inte ens tränat på men vi brukar träna på färgerna när vi läser biltidningar, tar på kläder osv.

Han är så söt när man räknar tillsammans, t.ex. 7 klossar. 1, 2....6, 7 sen säger han SLUUUUUT :D

Han förstår väldigt mkt och det får jag höra från andra oxå, han verkligen tar in och lyssnar, barbetar och tänker ut vad man menar. Han är väldigt duktig på att berätta vad han vill, både med ord och kroppspråk och det är min pappa jätte faschnerad över så jag antar att det är något han kanske är lite extra duktig på.

Det bästa är väl att han ser och hör skillnad på en lastbil, bil och en raggarbil :angel: Sen att ungen låter som en hel dragracing depå med V8 motorer på varmkörning när han leker med bilar tycker vi bara är gulligt ;)

Mina små kunde räkna till 20 när de var 2 år men jag upplever inte att de har några speciella färdigheter. Jag tror att det handlar om intresse (mina tjejer har ex.vis varit väldigt intresserade av alfabetet) och om någon är villig att lära ut. Det går inte att göra någon intelligenshänledning av det hela.

Däremot blev jag impad av min ena tjej igår (nyss fyllda fyra) hon hader ritat en blomma och sedan skrivit av ett annat papper där det stod "köttätande blomma". Två av bokstäverna var felvända men hon hade lyckats få in alla bokstäverna i lagom storlek på pappret och i en jämn linje.

Det bästa är väl att han ser och hör skillnad på en lastbil, bil och en raggarbil :angel: Sen att ungen låter som en hel dragracing depå med V8 motorer på varmkörning när han leker med bilar tycker vi bara är gulligt ;)

Min unge hör också skillnad på fordon, fast bil, lastbil och motorcykel. några raggarbilar har vi inte här. :p

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 343
Senast: Gabby_Ossi
·
Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 792
Senast: trofé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar