Kan detta vara chippet eller har dom glömt ngt i min hund?

Shark

Trådstartare
Efter en lång tids problem efter kastrering av tik av vad veterinären trodde var en reaktion på tråden så har nu bulan spruckit och ut kom var.
Hon har nu gått på antibiotika ett par dagar och idag kände jag ngt konstigt vid såret. En "pinne"!!
Kan det vara chippet som vandrat? Den är 2 cm lång så det känns som att det är för stort för att vara ett chip?
19198_10151445487766159_736402033_n.jpg

Sv: Kan detta vara chippet eller har dom glömt ngt i min hund?

Ja, jag tycker det ser ut som ett chip. Mina båda hundar har sina chip i nacken, men jag passar en annan hund ibland och han har sitt i ena armhålan bakom frambenet. Det är cirka 1½-2 cm långt, 4-5 mm tjockt på en liten hund. Vissa mediciner är ju pulver i en liten kapsel istället för att vara tablett, det känns som en sån kapsel. Vissa chip kan vandra i kroppen, vissa veterinärer sätter chipen på andra ställen på kroppen.

Googlar man så skriver folk 1 cm?

Sen så undrar jag, om det är chipet, hur fort vandrar dom?? Jag menar, om det vandrar långsamt bör det ju ha legat där ngnstans vid op. Hur lyckas man då missa det? För läkningens skull kan det ju inte ligga där, uppenbart eftersom hon har problem fortfarande som ni ser.

Det ser ju alldeles för stort ut för att vara ett chip. Vad säger veterinären??

Det vet jag inte än. Ska ringa imorgonbitti men är tveksam att jag får något klart svar då. Det anses förmodligen inte akut så jag får väl vänta tills måndag.

Jag tycker också det ser aldeles för stort ut för att vara ett chip. Jag känner båda mina hundars chip genom huden, och de är som riskorn ungefär..

Mysteriet kan vara löst :) veterinären trodde att det var knuten då den brukar bli i den storleken. Hon bryter ju av ngn anledning ned tråden väldigt långsamt.

Ser ut att kunna vara chippet!
Chippet på min hund vandrar runt i hans kropp så jag kan känna det lite här och var.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 308
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 981
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård