Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Se efter om du kan åstadkomma ett rejält åskväder med hagelstorm...Det funkade här! :rofl:Hon födde nog i rena förskräckelsen!
Nån sorts regndans kanske? Om nu inte hejaramsor hjälper, menar jag? :bump:

Nä, inget föl inatt heller.. :crazy:
Hon kniper säkerligen för att jäklas med mig den luringen. ;) För hon har säkert tänkt föla i em eller imorgon då jag jobbar.(Har annan som kollar henne, men JAG vill ju osså vara med...) :smirk:

Borde vara närmare nu iaf...
Juvret har under natten blivit lite större och hårdare/fastare. Hon hade små, små pluppar på vardera spene, så mjölken kanske är på G nu?

Mitt sto fölade samma natt som hon fick vaxproppar på morgonen! Kanske likadant för ditt?

Fortsätter hålla tummarna i alla fall! :)

Hoppas hoppas. :D
Men jag vet inte om det var vaxproppar heller? Eller jo, det var ju som gult vax, men då var ju pytte små.

Inget föl för dig ännu? Här har det inte heller kommit något.Vi får hålla tummarna för "pingstbäbisar". Förresten jag är ny här på forumet,så jag undrar vad är det för fölis du väntar på, ras stam...
mvh Elshacera :bump:

Halvblod var rasen.

Suck! och inte blev det något i natt heller. Nu tänker jag släppa ut henne på bete och hoppas att vi får fint väder ett par dagar, då kanske hon kan :crazy:tänka sig att ploppa ut busen i magen.

Nä, inget föl här. :crazy:

Stoet är ett vbl,född 93, Cosmic Queen(Trattoria-Queen Dyssa-Charm Love)
Hingsten hon är betäckt med är ett hbl, född 93, Simsalabim(Troll660-Amour21519-Anart583)

Hoppas på en framtida allroundhäst. :bump: :bump:

Vad väntar du själv?
Vilket dygn är ditt sto på nu?

Bete låter härligt. :D
Har din fått något juver ännu då?

Juvret har blivit större på min nu,inte mkt, men alltid något, och framförallt hårdare/fastare.

Hoppas på fölis nu snart, tack. :D ;)

Som vanligt får hon vätska i juvret på natten, men det försvinner över dagen så mjölk lär det ju inte vara :mad:

Hon var lugn och stilla i går och har inte rört om speciellt mycket i boxen i natt så det är väl bara att vänta några dagar till...

Näe, hon får inte föla nu.
Jag är på jobbet och de går i en hage där ingen granne kan kolla upp dem på ett enkelt sätt så hon får allt hålla sig tills jag kommer hem i kväll :angel:

Har inte tänkt på det innan...men din bäbis blir ju faktiskt ganska nära släkt med mitt ena skäcksto. ;) :D

Hon är ju faktiskt en halvsyster till Simsalabim fast med annan far....Simsalabim har ju Troll till far medans min har As de Thurin till far. :D

Men ditt föl blir även lite släkt med mitt andra skäcksto med...hon kommer dock inte ur samma stostam...men hon har Troll som morfar... :D

Kan hon inte föla snart så vi får veta vad det blir.... :bump:

Intressant, vad roligt. :)

jag är osså väldigt nyfiken på vad det blir.
Som pappa sa då han fick veta hur hingsten såg ut: "Det kan u bli vad som helst det där." :D ;)
Nåja, inte riktigt men...

Va! :eek: Har hon inte fölat än? Var helt säker på att du skulle fått föl nu! (Får väl hitta på fler hejarramsor)
Min har inte heller fölat än, men det hade jag ju knappt förväntat mig heller även om jag hoppas att det kommer snart. Är på dag 339 idag...

Om bara vädret slår om så kanske våra små fölisar vågar sig ut :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka