Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är verkligen kallt och ruggigt nu. Förstår om inget föl törrs titta ut. ;)

Vilken dag var det din fölade på ifjol?

Det är en lite shettis, och om jag får skryta lite, A-premierad belönad med SUCH=svensk utställningschampion=flerfaldigt guldbelönad,suverän barn och vuxenhäst. Ljuvlig i tempramentet och fruktansvärt mysig.Kika gärna på henne på vår hemsidahttp://hem.bredband.net/denemt/ Tyvärr vet vi inte vilket dygn hon är på. Detta då förra ägaren ej vet när hon släppte in henne till hingsten, men som sagt var vi har haft ut vetrinär. Tyvärr går det inte att se på ultraljud hur långt de är på väg exakt man kan bara gissa. Hon uppvisar alla tecken på fölning så förhoppningsvis....Dessutom far "Den lille"runt som en galning i magen.så det vore nog lättare om den kom ut. :bump:

Två år sen hon fölade senast, och då på dag 349 ... 10 dagars väntan till i sådana fall :crazy:

Men jag har fått för mig att den kommer på fredag. ;)

hrm inget föl här i heller, hon sover så sött om natten så jag blir galen.
Hon har fyllt juvret och hon är helt klar enligt alla konstens regler, jag kaninte klaga på vädret för vi har sol och varmt.
Det blir nog inget föl i natt i heller för hon har precis legat och sovit i hagen.
Fölis kommer nog när jag har tappat sugen och stängt av kameran (bara för att jag inte ska få vara med)

Hej hon är import från Holland, e. favoriet v. Wolferen,Kika gärna som jag tidigare nämnde på vår sida där finns bilder och utställningsresultat.
mvh Elshacera :bump:

Kommer du inte in på den eller har du inte adressen dit?

det har blivit fellänkat. kolla på adressen när den öppnas i nytt fönster. det står hemsida framför. ta bort det så kommer man in.

jättefina hästar!!

Inga tecken på fölning ikväll/natt. Men jag hoppas fortfarande. ;)

Herregud, min häst sprängs snart om den inte kommer ut.. Som en uppblåst ballong och dessutom bankar den lille innifrån. :smirk:

Bankar vår lille skit försöker krypa ut eller rättare sagt slå sig ut genom magen....

Sent hemma men i kväll hade min Zoega faktiskt litet (men ändå mer än tidigare) juver. :bump:

Får ta en sväng och titta till henne innan det blir dags att sova men jag tror inte heller på föl i natt. Hoppas på morgondagen :banana:

Det bidde inget bete i dag, vackert väder men varning för nattfrost och det är ju inte kul med frost att föda i.

Föööööl :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
Nu i kväll halv 11 så kom lilla Pepita :love:
Hon är fux (rödskäck?) med en liten stjärna samt hel strumpa på h bak samt halv strumpa v bak, sen har hon en liten vit fläck på rumpan samt en liten vit fläck på höger sida :love: :love:
Håller tummarna för att du får ditt lilla föl nu när som helst.

STORT GRATTIS :banana: :banana:
mvh Elshacera
p.s För mig som är ny och nyfiken. Ras och stam ÄLSKAR att läsa stammar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka