Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tokig jaha här har du en till. förra ägaren till vårat sto har inte haft riktigt koll på när hon blev insläpp till hingsten. Har därför inget datum att gå på,dock har vetrinären varit och känt i januari och gissat månad. VI har lagt ihop två +två och räknade med att hon skulle vara betäckt troligen på 30-dagars brunsten, hon skulle då haft den 15:e. inget föl har kommit, men precis som du beskriver trampar,piskar med svansen orkar inte längre lyfta bakbenen utan stöd, tjurig osv. Dessutom har hon droppande lättmjölk från tuttisarna,men inget föl vill kika ut.Du och jag kan ju vänta ihop...... :bump:

Självklart håller jag tummarna, dom kommer att vara blåa som Bias när alla fölisar är kommna nu i år.

Sedan var ju faktiskt du en av dom som stöttade mig, :bow: när jag var som mest nere innan shady fölade

Aha en till väntlös. ;)

Vad jobbigt att inte ha något datum... Men det verakr ju onekligen vara dax för din med som det låter.
Håller tummarna för att det blir snart. :bump: :bump:

Blir väl inget inatt heller...nu ligger hon ner o "sover" för andra gången ikväll. :smirk:
Ska snart gå o sova jag med...

Åh, vad spännande!! :bump:

Håller tummarna för er!

Det kanske har blivit nå't i natt!!? :)

Här är en till som väntar...hon var beräknad igår och juvret är sprängfullt, spenarna lite fyllda och nu fattar jag äntligen det där med "ägghållare" där bak :D. Sen var det kladdigt på bakbenen och en spene i natt, ser ut som torkad äggvita. Mjölk? Slempropp? Jag sov i stallet (dåsade) och hon var rätt orolig stundtals och andades ansträngt. Men nu är det lugnt igen, suck...Jag får väl testa en hejaramsa jag med! :bump:

Många i väntans tider nu... ;) :D

Verkar ju onekligen vara på G för din med, håller tummarna för att det blir snart. :bump: :bump:

Aaaahh! Det droppar vitt ur spenarna! Jag ser vaxproppar! Nu ÄR det väl på g?

hi hi din låter precis som min :)Alla symtom på att fölis ska komma, men nej då tar hon och precis som din går och lägger sig och sover gggr.
Skulle också behöva en hejarramsa :p

Får väl ge mig in i diskussionen jag oxå.

Min har gått 338 dygn och verkar inte vara på gång alls. Visst hon har släppt där bak och har ordentliga förvärkar men inget juver alls (förstföderska). Små, små spenar sitter där under den jättestora magen. :mad:
Jag har en gammal märr som alltid visar mig när det är dax genom att stillsamt följa efter det sto som ska till att föla och hon har inte börjat bry sig ännu så jag sover fortfarande gott på nätterna i min säng :devil:
men gu vad trött jag är på att vänta, jag vill ju se vad som finns där inne!!!

Oh vad jag känner igen mig. ;)

Min är ju osså förstföderska, med en stooor mage och två små spenar som gömmer sig därunder. :crazy:
Hon fick lite större juver för ca 1½ vecka sedan, men det har mest varit svampigt o häng lixom.
Men idag tyckte jag att det blivit hårdare o fastare, fick inte kolla henne i hagen naturligtvis.
Så jag ska ta in henne i em o kolla.
Man letar ju efter minsta tecken nu ju. ;)
Vad är det för ras på din?

Har hon fått föl hos dig innan? På vilket dygn då?

Kanske har du skrivit det förr?
Men jag är så snurrig nu...har bara en sak i huvudet...
FÖÖÖÖL. ;)

hehe.. än har ni LÅÅÅÅÅNGT kvar innan ni slår min häst... :D Hon gick 369 dar... :) hon gick över med en månad och 3 dar! Det är bara att vänta ut dom... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka