Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Kom igen nu lilla tjejen,
ska det va så svårt den här grejen?
fölet vill väl komma ut,
mates nerver är snart slut!
Hon går in och bakar en kaka,
ge henne då en överraskning när hon kommer tillbaka!
Fölet vill vi se titta ut, men se till att historien får ett lyckligt slut!"

Hejja hejja hejja! :rofl: :banana: :bump:

ja hon har fått två föl här innan, men då hade jag inget att gå på. Dvs jag vet inte när hon blev betäckt sista dagen.
Men på ett ungefär så gick hon 326 till 337 dagar

hnja.. rekord vet jag väl inte, det finns ston som gått både 2 o 3 månader över.. fast det är nog sällsynt! :cool:

min har gått en och en halv vecka över tiden :crazy:

hon har rätt stort juver men inte så speciellt slapp i bak. vill inte vänta länggre nu. :rofl:

Det måste ju komma i natt...hon har droppat mjölk hela dan ur den ena spenen. Blir det dålig kvalite på råmjölken då? Tur att den andra spenen är intakt (eller det kanske är konstigt). Fast hon är inte så svullen i vulvan precis. Å vad spännande nu kommer fölungen snart!!! :bump:Hoppas ditt sto klämmer ut sin i natt med så du slipper vaka mer. Jag tror jag håller på att bli tokig - och ändå är hon bara en dag över tiden! Stackars er andra som väntar MÅNADER över tiden! Hur orkar ni? Är det forumet som håller er uppe? :)

Låter verkligen som om det borde vara på G hos ditt sto.
Håller tummarna för en liten inatt. :bump: :bump:

Jag tror jag kommer o få vänta ännu längre, bara känns så.. :crazy:
Men måtte jag inte behöva vänta en månad iaf, då har jag nog hunnit bli tokig innan dess isf. ;)

Nej nu får hon ta & trycka ut fölisen :D
Jag skulle få krupp om jag var tvungen att vänta som du. Själv hade man ju turen att det blev på dagen och hade inte vakat en timme innan.
Hoppas , hoppas för din skull. Men det har ju varit ganska kallt & värmen kommer inte förrän till nästa helg :(
Lycka till!!!!!!!!!

Kankse kanske går Queen efter 335 dgr(är det idag...), som många räknar på... :D ;)
Själv räknade jag ju på 330 dgr.

Rumpan är om möjligt ännu dallrigare ikväll, slapp o svullen vulva och juvret har blivit hårdare. Har varit mer "svampigt förrut".

Hoppas det kommer nu, är så nyfiken. Men jag tror du får en skäck och ett sto. Bara en känsla jag fick i magen nu när jag började skriva.

Nu är det klart! :rofl:Vid halv 10 sådär föddes ett litet stoföl! Jag dåsade till i solstolen, men hörde nåt ljud. Då stod hon och krystade! Pang på bara! Ingen svett, höll inte på att resa sig och lägga sig heller. Men först när fötter och huvud var framme la hon sig, och sen reste hon sig etc. Stoet var så fumligt att hon la sig i hörnen på boxen (f. ö. ca 18 kvadrat till en b-ponny, finns garanterat plats i mitten). Till slut hjälpte jag henne med att dra ut bogarna. Efterbörden kom samtidigt som fölet :confused:. Fölet var uppe efter ½ timme men fick inte dia för stoet hade så ONT! Hon sparkade till och med efter fölet. Med hjälp av lite lugnande gick det dock bra till slut...Till och med tarmbecket är ute!
Fölungen är toppenfin och har både travat och galopperat i boxen... :bump:
Gud va skönt att det är avklarat!!!! :banana:

grattis!!

när kommer cosmicqueens fölis då? *stampar otåligt med foten*

kom igen nu då! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka