Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
shettis, efter Killen mamma är tyvärr en marknadsponny som vi har räddat. Pepita blir hennes sista föl.
Har tre andra stamboksförda ston.

Celtaupe af Jäboruder Elit (ska gå till Killen i år)
e. briljant v.d Weldhoeve
u: Teltaupe of Trensy v.d Hoeveweg

Carmencita diplomsto (är betäckt med Love Spring i år)
E. Kärlingehults Gutten
U: Chisa

Belinda (är hos Love spring nu)
E: Firth Bracken
U. Betty-belinda

Idel ädel avel alltså, kul att du har ett sto från Jäboruder. Vårt sto s första fölis finns där Lesly af Jäboruder. Nyfiken finnes hemsida...
mvh Elshacera

Nä, inget föl här inte... :smirk:
Hon är inne på dag 337 nu.

Undra hur många mornar jag ska måsta skriva det...
Förhoppningsvis ingen fler. ;)

Själv så kan jag inte ens hålla räkningen mitt sto, jag kommer bli lika förvånad vilken dag/natt fölet än må komma ;)

Nej, inte i natt heller :mad:

Hon tittade som vanligt på mig och undrade var f-n morgonmaten var när jag kom ut vid 7. Jobbigt och pustigt att gå ut i hagen men inte något som visar att det ska bli i dag heller.
Slutar snart räkna dagarna som går, 340 idag...

Äntligen ett tecken till!!! Vaxproppar i morse! Och hon hade förverkar i natt!!! Gåg ner och stönade bra länge och emellanåt kollade hon efter om det kanske kommit något föl... :crazy: (som om det skulle gå så lätt :angel:)

Men fortfarande ingen vit mjölk :mad: Tycker det borde vara dax snart! (340 dagar idag :smirk:)

håller tummarna för att det kommer idag/natt. Det är en lättnad att ha det avklarat.

Hehe, men det var väl en seg liten en :o :D

Men hon är ju förstföderska så.. :)

Hoppas lille fölis kommer ut snart så man får någon ro ;) Är så himla nyfiken så jag spricker! Kan bara föreställa mig hur du känner nu! :crazy: :p

Tack! :) Det hoppas jag med att den gör, fast troligare att det dröjer 2 - 3 dagar till (eller 4 - 5... :crazy:), om jag jämför med senast.

Hoppas bara att den är frisk och att allt går bra, sen får den komma när den behagar... ;)

Jag skulle ha jobbat till 19.30 ikväll, men mitt på dagen ringer stallägaren. Då har hon varit ute o gett lunch o hon var orolig för Queen.
Låg ner i hagen och stånkade, men inget hände.
Reste sig upp, ville inte äta, bara stod o skrapade med hoven.
Ant förverkar, för nu är allt lugnt. Är nyss hemkommen, tog ledigt resten av dagen, blev orolig ju o vill inte missa eventuell fölning. ;)
Men som sagt, lugnt nu, tempen har dock gått ner kraftigt, nästan 1 grad. Kanske på G. ;)

Jaha, kan slå vad om att din fölunge kommer före min. ;)

Min kompis upptäkte dessutom att jag räktan lite fel på dagar, är visst dag 341 idag och inte 340 som jag trodde :o

Ok, då får jag väl slå mig ihop med dig eftersom min inte hade några vaxproppar i morse heller. Hon är bara på 340 dagar fortfarande :smirk:

Queen är på dag 337 nu så vi ligger ju lite efter er... ;)

Måtte jag slippa vänta mer än 340 dgr, innan dess har jag hunnit bli tokig isf. :p

Det är såå roligt att följa era " våndor" när dagarna går, en efter en. Själv fick jag allt vänta bra mkt längre på mitt arabsto, de gånger hon var dräktig.
1:a 346 dygn
2:a 355 dygn
3:e 357 dygn
& 4:e 361 dygn ( dödfödd pga felläge)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka