Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, och här kom det inte heller något föl inatt, Dag 342 (eftersom jag visst räknat en dag fel förut :o)

Vaxproppar men genomskinlig mjölk, var en lugn natt men hon la sig aldrig ner. Jag tror det är jobbigt att andas då hon ligger, (hon flåsar som en blåsbälg då :o ).

Vaxproppar o låg ej ner...
Låter som om det kan bli föl idag/natt, eller?

Brukar hon ligga ner på nätterna annars?

Nja, hon har inte legat ner varje natt på sista tiden, har hon lagt sig så har hon ställt sig upp inom 30 min igen... Så jag kan inte tolka det som ett tecken på nära fölning...

Lika bra att inse att det kan ta en vecka till *suck*
Fast jag har inte gett upp hoppet än ;)

Ok. :)

Men håller tummarna för att det är nära nu. ;)

Men jag har snart gett upp hoppet.. :angel: ;) Lika bra det så kanske det blir föl då... ;)

Såna där genomskinliga vaxproppar hade min ett par gånger sista veckan. De är nog inte av den rätta vita mjölken...de rätta vaxpropparna var vita, liknade istappar och det droppade om dem...men vad vet jag...med lite tur har du en fölis i morron... :bow:

Grattis till att du blivit hästmänniska! Bra jobbat. Och så fort, på bara ett år drygt. Du måste vara väldigt vis och klok nu...Inget föl än? :cool:

:rofl: Ja, nu är jag vis o klok... :D :D

Inget föl i sikte...
Ska strax ut o ta in damen, så får vi se om det händer nått inatt.. Men jag tror ej det, känns ej så...

Fast i ditt läge kan det vara på g just för att det känns som att det inte blir nåt! Sannolikhetslära U know... :D

Jo, är helt på det klara att mjölken / propparna ska bli vita ;). Förra gången hade hon grumlig mjölk i 3-4 dagar innan hon fölade... så jag får nog vänta några dagar till om hon kommer visa samma tecken i år...

Men jag hoppas ändå att det kommer ett föl inatt (sannolikheten är dock inte så stor)

Uppdatering Queen.. :D :D

Tempen har under dagen varit normal och vulvan "fast".
Nu då jag tog in henne har tempen sjunkit(igen) och vulvan var slapp o svullen, lixom "köttig". Den hade även ändrat färg till mörkare.
Juvret var även hårdare o större än i morse även fast hon gått ute hela dagen.

Kanske kan det bli nått inatt..?
Eller så är det flera dgr kvar...vem vet.. ;) :p

Låter som att det kan vara på G nu. Kanske inte inatt men endera dagen nu så kommer det.

Bara var med på att när förändringarna kommer så kan det gå FORT. Så snälla bli inte tokig ännu, ;) fölet kommer. Mina tummar verker nu, så hon får ta och föla.

Jajamän, du o jag får vänta ihop! :)
Har börjat ha mitt sto inne på nätterna nu sedan snart en vecka tillbaka. Har tippat på att hon ska föla söndag-måndag men jag kommer nog få erkänna mig slagen av mina kompisar som tror på nästa helg... :p
Det är en arab jag har o pappan är Om el Extreem.
Ingen annan här som väntar arabföl? :love:

Tror inte heller på föl i natt.
Ha, ha! gissa om jag kommer att känna mig lurad den morgon jag kommer ner till hagen och det finns ytterligare en där :o

Men juver har hon fortfarande bara ett pyttelitet även om hon har släppt banden och vulvan växlar från normal till slapp lite hur som helst så henne blir jag bara inte klok på... och nu går min gamla visa dam i en annan hage så henne kan jag inte se något på :crazy:

Trode nästan det skulle bli inatt... ;)
Har legat på helspänn nu hela kvällen.
Queen lägger sig normalt vid 22-tiden en stund. Inte ikväll, sedan dess har hon stått o tittat mot magen, pressat rumpan mot väggen och skrapat med framhovarna.
Men så alldeles nyss gick hon o la sig... :smirk:

Kan inte få ur någon mjölk alls.
Men så är det inte populärt att jag håller på där heller, så man måste vara snabb. :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen