Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Faktum är att jag har sovit/vilat nu på dagen. Inte för att jag tänkte på att jag kanske blir vaken inatt, utan för att jag var såååå trött.

Men hoppas jag blir vaken inatt o att det skett något imorgonbitti. ;)

Jag har nog med att hålla reda på min jag, så det kanske är lättast om var en presenterar själva. :) :D ;)

Min heter Cosmic Queen, ett vbl sto som är betäckt med hbl hingsten Simsalabim.
Hon hade beräknat fölningdatum 20 maj(330 dgr), alltså är hon på dag 339 nu.
Vi får se hur många dgr till det blir, förhopningsvis inte så många... ;)

Mitt sto heter Magella, är en Irish Cob och är dräktig med Irish cob hingsten Big John, Jag har beräknat hennes datum genom att ta exakt 11 månader efter sista betäckningsdatum, det blir alltså den 5 juni... prick en vecka kvar i dag :)

ja men enligt vad jag sett så stämmer det faktiskt oftast bättre om man räknar exakt 11 månader, eller vad har ni andra för erfarenheter av det?

aha! lite mitt emellan då ;) Men 223 dygn stämmer verkligen det!? det fölet överlevde väll inte så fall eller? :eek:

Om jag skulle räkna på 11 månader så skulle min ha fölat 26 maj, alltå i onsdags. Stämmer inte heller, men lite närmare iaf. :p
Ska bli intressant o se när det nu blir...

Oj, så din ska föla på måndag(31/5) eligt 330 dgr, ja då kan det nog bli när som helst. ;)

ja det ska verkligen bli spännande att se när de kommer! jag får säkert vänta precis som du :crazy: ;)

En presentation här med: Sto e Ganesco - Flamingo (Sv. halvblod) betäckt med Silvano 1047. Beräknad fölning 330 dagar den 16/5. Är idag på 343:e dagen...

Jo, vakarnatt blir det alldeles säkert, får nog ta med en äggklocka ut i stallet ikväll :angel:. (Somnar alldeles för lätt och sover alldeles för djupt - fast jag vaknade av att fjordingen snarkade :eek: häromnatten )

Stod föresten och flemade i hagen alldeles nyss, det brukar hon inte göra... :smirk: Och går för sig själv med för den delen... kanske kommer inatt ändå :confused:

Så har min Queen hållt på i en veckas tid typ, att flemma och gäspa. Vilket hon gör SÄLLAN annars.
Trode första gången hon gjorde så, "ja nu blir det föl" men icke då.. :smirk:

Men hoppas att det stämmer på din, att det blir föl inatt. :bump: :bump:

Lova att raportera såfort det hänt nått. ;)

Jo fjordingen har diverse hyss för sig, men det kan han ju få ha när han är gammal och bara går som sällskap :D. Han är ialla fall söt.

Jaha, då blir det väl inte inatt då ;). Fast jag tror ändå det dröjer tills i övermorgon, natten mellan måndag och tisdag satsar jag på! :D

Och jag lovar att rapportera så fort jag kan. Har ni inte hört något tills 12 på dagen är jag fullt upptagen med att beundra fölet :angel:

aha flemningarna kan va nån form av tecken endå då? Magella stod å flemade som besatt i hagen i dag å jag undrade om hon ätit nåt äckligt :o *fniss*

Natten mellan mån o tisdag. Blir det på samma dag som fjol isf?
Ska komma ihåg det..inte hört av dig före 12 på dagen, då har det blivit fölis. ;)

Vet inte vad jag ska tro mom min Queen, men känns som om jag kommer o få vänta några dgr till faktiskt. Vi får se.. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka