Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man vara med? :p Mitt sto är iof beräknad till den 5 juni så de är en vecka kvar men man väntar ju redan spännt... Hennes juver är sprängfyllt och stenhårt och de kommer några droppar blankt då å då, Annars är hon rätt "fast om rumpan" å musen är möjligen aningen slappare än normalt men inte mycket... Säkert några dagar kvar minst. Går ni andra ut och kikar på natten eller låter ni stona va ifred om inte några speciella tecken kommit på kvällen? :confused:

Självklart får du vara med. :bump: :bump:
Bara en vecka kvar, då kan ju din få när som helst..
Har hon haft föl förr?

Jag har övervakningskamera i boxen..Tack gode gud för den. ;) Kollar henne tills hon lagt sig o allt verkar lugnt, då lägger jag mig o sover osså.

Nu har jag nyss varit o släppt ut Queen. Och nu måste det ju bara vara nära..(hm..har jag sagt i 1 veckas tid nu.. :p)
Juvret är större o hårdare, spenarna större. O jag kunde även se små, små pluppar på spenarna, gul/vita. Kunde inte kolla så noga, hon hade bråttom ut.
Bäckenbanden ännu slappare o vulvan slapp, svullen och mörkröd/rosa.

Kanske, kanske idag/natt.. ;)

Spännigen stiger!!!

Min hade vitaktig mjölk nu på morgonen, inte vit men inte gul/genomskinlig heller,(som utspädd mjölk ungefär) den kommer att bli vitare innan fölning men tills på tisdag borde hon ha fölat... :)

Eftersom jag inte har övervakningskamera sover jag i tältsäng på stallgången :crazy: , sover tyvärr ganska gott nu är jag rädd, får se till att ha en spännande bok på gång snart.... ;) (Så jag kan hålla mig vaken)

Låter onekligen som om din är på gång nu... :D
Tror fortfarande hon fölar först! :)

Eftersom min går ute på nätterna nu brukar jag åka ner och kolla henne mitt i natten om jag råkar vakna då, vilket jag tyvärr gör (gääsp) :angel:

Hon hade faktiskt riktigt fyllt juver imorse :bump:

Men inga vaxproppar, å andra sidan satt det flugor där och då kan ju de smaska i sig mjölken när den rinner ut...

Tänker inte försöka mjölka ur henne för att se färgen, hon är dels hysteriskt kittlig och dels gillar hon INTE när man rör hennes spenar :D

Jag tror alla kommer på samma gång i alla fall!!!

Tycker jag känner igen det där: "Inte röra mitt juver/mina spenar för mkt".
Så jag har osså gett upp det där att försöka mjölka, bättre att låta henne vara så slipper hon bli så grinig. ;)

Usch ja, bättre bara titta under magen och se hur det verkar, fniss!

Jag måste nog ta en sväng ner till hagen för att titta till henne nu, blir nervös av att bara vänta. Helger är hemska, helst skulle jag sitta på en sten i hagen hela dagen men det går inte familjen med på (underligt) :rofl:

Jag följer er väntan med intresse...jag fick inte heller mjölka nåt sista veckan, hon nästan slog efter mig. Det värsta var att hon även slog efter fölet sen! :eek: Efter en timme trälande fick vi ge henne lugnande. Fast hon var ju förstagångare och hade inte en susning vad den lilla ville...Hade det varit nån vits med att jag hade "vant" henne vid att röra spenarna? Inte vet jag. Men nu går det bra, :bow: fast juvret är bara hälften så stort som innan fölningen...

Haha..vilka våndor...glad att Mirang överaskade oss alla! :D

Att bero på juver så är (och var innan hon fölade med) ju Mirang helt tvärtom, hon blev överlycklig om man pillade på sperna, ville tom klia en tillbaka med mulen. :o

Sådann är Saga osså, ställer upp sig bredbent och kliar i luften med mulen bara man närmar sig juvret med borsten. Sååå skönt tycker hon. ;)

Queen har ju aldrig varit den som gillar att man pillar o stökar med henne o ännu mindre nu.. :p

Ja, visst känns det så. Man skulle kunna kunna sitta utanför hagen o bara titta.
Men det går ju inte, man måste ju få något gjort osså. :p

Hur går det med din då? Några nya fölningtecken?

Tack! mitt sto är 5 år och detta är första fölet för henne... I dag hade hon droppar på spenarna med mer vitaktig mjölk, inte den där genomskinliga längre. å musen har slappat av lite mer, hon går å står lite konstigt med bakbenen men det är kanske för att juvret är så stenhårt? Usch stackarn, jag känner igen mej sen jag själv fick barn å vaknade på tredje dagen efter förlossningen med världens stenhårda "dolly parton bröst" :o
Hon börjar bli lite smått kinkig när man petar på juvre, vilket hon absolut inte varit innan. Och nu jagar hon ettåringen som går i samma hage hej villt om hon kommer för nära henne. Min Magella går ute i beteshage (bredvid huset) och hon ska föla ute, jag håller koll hela tiden och ser hagen från fönstret,dock har jag inte gått upp på natten än,kanske borde göra det? :crazy:

Det verkar som om både du och rosella får er en ordentlig vakar natt i natt. Själv tror jag på att dom fölar samma natt. Försök ni att sova lite nu på dagen, för inatt lär ni nog inte få sova mkt någon av er.

Bara låt oss veta när det är klart, är lika nyfiken på era som jag var på min egna.

Tjena "grannen"! :D

Vad kul att din ska föla snart oxå! Där lär det bli en skäck, väl!? ;)
Får man kanske komma och hälsa på när den lilla är född och beundra den lite? :)

självklart får man det! :D Troligen blir det skäck ja men eftersom både fader å moder har okänd stam så vet man ju aldrig! Förra året föddes ett solit svart sto föl efter samma pappa å en svart skäck mamma, men då visade det sej att mamman i sin tur hade en hel svart mamma :p

Kan inte nån göra en sammanställning över oss i denna tråden som fortfarande går och väntar, skriva in stoets ras och beräknat datum för fölning? :idea: Det vore lättare för mej som kom "ny" och veta vilka som är vilka å när fölet ska komma/skulle ha kommit osv :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen