Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte skrivit i denna tråd tidigare men jag går fortfarande i väntans tider (eller mitt sto gör det ;) )

Hon är beräknad till 12 juni så det är ju en stund kvar. Jag har inte börjat vaka än :)

Hon är ett svart hbl född 2000 e. Marwin 942 - Luxemburg DH257 - Gunnar DH185. Betäckt med Etrusco 1050.

Nej inte samma dag, men lika långt innan som då den grumliga/vitaktiga mjölken kom, kanske inte alls blir samma i år :crazy:. Hoppas ändå den kommer inatt. Vill sova i min säng :smirk:

va ut nyss å kika, musen va oförändrad, juvret hade blivit om möjligt ännu lite större å hårdare, man kan inte få in handen i den lilla springan som är kvar i mitten lixom,för det är helt hårt. Mjölken hade slutat droppa men när jag masserade lite kom en droppe igen... :crazy:

Där sa du en sak. Shady flemade också på kvällen den natten hon fölade. Har aldrig sett henne göra det inför en fölning tidigare.

Men, blev det inget föl inatt? Jag vill att ditt vakande skall vara över nu, så jag får se om jag hade rätt med att det blir ett skäck sto.

Oh, om allt bara vore rätt så skulle Zoéga ha fölat för länge sen, hon gäspar förfärligt mycket och flemar, ena dagen är hon slapp i vulvan, nästa normal och bäcken banden har släppt MEN hon har bara klar vätska i juvret :bump:

Och gick just in på dygn 342 utan föl, men det är ju 24 timmar kvar än)
Ja, jag får mjölka och hon gillar det så vem vet vad som händer i natt :D

Just ja. Hon är e. Nostradamus - Chapman - Markduk och fölis är e. Bocelli. Förstafölare på 4 år

Och gick just in på dag 342 utan att ännu ha fölat (men hon har ju nästan 24 timmar på sig)

Inget föl inatt heller.. Nu börjar jag snart tappa hoppet. :(
Juvret har dessutom blivit mindre o någon mjölk finns det då inte där...

Gissa vem som fick föl i natt då!!! :love: :banana:

En liten tjej stod där ute när vi kikade kl 4 i natt trots att jag va helt säker på att det inte skulle komma riktigt än... Mjölken va iof vit men inte sååå vit trodde jag! :) inga vaxproppar å ingen direkt förändring där bak... men nu är hon är. bildbevis finns för den som vill hjälpa mej sätta ut dom ;)

Min brukar mycket sällan flema i vanliga fall därför reagerade jag... men det kom inget föl inatt heller. Fortfarande inte vit mjölk utan bara grumlig, blev vit 24 timmar innan fölning senast.
344 dagar idag :smirk:

Om hon nu gick 347 dagar senast så börjar du närma dig nedkomst nu på riktigt i alla fall :rofl:

Mamman till Z gick exakt 11 månader och mitt första barn föddes på exakt 9 månader (den andra 2 veckor för sent) så jag har inte någon vana av att vänta (det var himla jobbigt med baret oxå). :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka