Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
lånar svarsknapp
hoppas det är ok att jag ansluter mig till den väntade skaran.
jag har en dam som är på 330 dygnet den 17 juni.
hon började utvekla juver för en månad sedan och har dom senaste dagarna fyllt på rejält ända ner i spenarna, hon har börjat bli svullen i vulvan, har slappnat av rätt bra men inte helt i rumpan och mjölken har börjat ändra färg från klar gul till nästan vit och lite grumlig, jag tror hon kommer att föla inan den sjuttonde men det kunde vara skoj att höra vad ni tror :)

Välkommen till de väntandes skara ;) !!! Låter som om din redan är på gång, är mjölken redan vit :eek: Skulle nog vaka redan om jag vore dig. (Fast jag har å andra sidan vakat lite väl länge... :o )

Mjölken är vit!!! :bump: mera slempropp på väg :bump: Kan det vara ett föl på G ? Åker till stallet nu...

Oh...låter ju verkligen som om det är näääära nu för dig...

Håller tummarna för att det blir fölis inatt. :bump: :bump:
Lova att rapportera såfort du bara kan. :D

Välkommen. :D
Jag skulle osså vaka på ditt sto om jag vore du.
Visst, det kan säkert vara någon vecka kvar, men man vet ju aldrig....

Hur verkar Queen idag då? Nu måste det ju faktiskt vara dags snart! :D
Dygn 341 är det, eller? :)

Ja, dygn 341 är det och nej, det verkar inte vara på G. :smirk:
Ett juniföl blir det definitivt.

jag börjar verkligen bli otålig nu... :p

Verkar som att det skall bli rosella av er att bli först.

Om vi ber riktigt snällt kanske queen också behagar föla. SNÄLLA QUEEN FÖLA SÅ MATTE FÅR SOVA, HON VILL SÅ GÄRNA SE DIN BEBIS NU. Liksom alla vi andra.

Till dig som skulle ha föl den 17. Vaka. Verkar vara ordentligt nära nu. Lycka till inatt alla nu.

Ja, får inte Rosella föl inatt, då vete tusan.. :D ;)

Var ute hos Queen nyss. Vulvan är slappare o mer sväld än nånsin och bäckenbanden dallrar för fullt. ;)
Men juvret är litet.
Men antar att jag ej ska stirra mig blind på det, då dom kan fylla upp strax innan eller tom efter fölning.

Kanske, kanske. ;)

Stirra dig inte blind på juvret. Det kanske inte fylls mer. Alla ston har ju inte jätte juver. Shadys blir bara fyllt ordentligt på höger sida, det vänstra knappt till hälften. Har varit så vid varje fölning.

Min pålla är på dygn 331 idag. Det är hennes femte föl, fast jag hara bara haft henne i två år så detta är mitt andra efter henne. I fjol fick hon på 330 prick.

Hon har släppt en del i bäckenet, är svullen i vulvan och juvret är stort men det har inte förändrats så mkt de senaste veckorna. Klar vätska.

Hon är ett xx-sto e Radetky och är betäckt med Camiell-Flamingo Z.

Ska gå ut i hagen nu och kolla läget!

Var nere och mockade hagen mellan 20-21.30. Hon var öppen uppe i vulvans övre del och rätt mkt blod där, slempropp?! :confused:

Åkte ner nyss och då stog hon under ett äppelträd och sov som en stock tillsammans med det andra stoet och hennes fölis. Det är nog bara att inse att det blir ett juniföl :p

Ja, det kan ju vara så. :)

Men det som är konstigt är att jag inte kan få någon "mjölk" ur juvret: Men det kanske kan vara så osså?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka