Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
lånar svarsknapp

jag får se hur hon ser ut i dag, men det är nog dags att börja fölvaka nu, jag är bara glad att hon väntade tills effter min sambos brors bröllop ;)

men om hon bestämer sig för att föla tidigare (det kan ju vara skoj att lura matte :D) vid vilket dygn kan jag sluta oroa mig för att det blir för tidigt?

Hon var beräknad till den 17:de va?

+ - 10 dgr från beräknat fölningdatum är ju vanligt. Så 2 veckor innan är nog inte heller någon fara? :)

Det blev inget inatt heller ser jag. Någon som hört något från rosella? Hon borde ju ha fölat inatt. Men vi får se, hon sa väl något om att var det inget inlägg innan 12 så stod hon och tittade på fölis.

Ja, det var ju så. Hon har 1½ timme på sig. ;)
Fast jag hoppas att vi inte hör något innan dess, för då har det ant blivit fölis. :bump: :bump:

Jag hoppas också att hon inte hör av sig förrän ikväll, eller åtminstonde efter kl.12 idag. Gärna med bilder då också.

Jag tror också att Rosella fick föl i natt! Måste ringa och höra efter. :bump:
Oj, vad långt kvar det är för mig... Midsommar är ju en evighet från nu... :crazy:

hon är på 330 dygnet den 17, föra gången fölade hon på dag 335 fast på sätt och viss så hoppas jag att fölet komer lite tidigare, fast inte för tidigt, man märker på henne att hon börjar tycka att det är jobbigt :love:

när tänker din dam föla, hon skulle väl egentligen ha fölat?
börjar hon ochså tycka att det är jobbigt?

Hehe, men då, trodde hon hade fölat nu i helgen när jag varit borta men icke då :crazy: :D
Är så nyfiken nu ju!! Förstår att du är less på att vänta nu! :crazy: ;)

Ja, hon hade 330 dgr den 20 maj. Alltså är hon inne på 342 dgr nu. Verkar inte vara på G heller.
Men man vet ju inte med dessa förstföderskor, det kan ju gå fort på slutet. ;)
Hoppas verkligen den behagar titta ut snart.

Hon är stooor nu. Men verkar inte speciellt besvärad. :)

JAG HAR BLIVIT MORMOR!!!!

Strax efter fem i morse behagade den lilla titta ut! :love:
Blev ett stoföl :D Allt har gått bra hittills ! (peppar peppar)
Fick hjälpa till att dra lite, var på benen inom en dryg timme och diade efter drygt 2. Efterbörden släppte också snabbt!!!

Bilder kommer straxt under "Föl bilder"!

GRATTIS. :bump: :bump: :bump:

Förstod nästan att det blivit föl. :)
Så det blev natten mellan mån o tisdag. Du skev ju tidigare att du trode det. ;)

Jaha, då har Zsöta 2 dagar på sig att klämma ur sig sin om hon inte ska slå Rosella i år ;)

Har inte sett så mycket mer av fölning hos henne än i går kväll. Dvs vulvan öppen till hälften så att man ser slemhinnan och blod däri. Grannen får vakta och rapportera medan jag är på jobbet (får ångest när telefonen ringer :crazy:)

Hoppas på ett 1 juni föl för dig osså då. :)

Här känns det hopplöst...
Kanske ett 1 JULI föl om jag har tur. :p :p

Nä, nu ska jag inte vara sådann. Men det är lätt att tappa hoppet... :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka