Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner precis så varenda gång man tittar till henne och det bara är en lugnt betande/sovande häst man hittar och inte 2 eller i alla fall en med värkarbete :crazy:

Jag vill ha fölis i dag så den kan få en varm och skön start innan vädrat blir sämre igen :banana:

Näe :(

Men hon var mycket öppen och det droppade fostervatten ur vulvan vid 9-tiden så jag tänkte att nu så kommer den nog. Men hittills är allt lugnt och hon står under sitt äppelträd och sover. :)

Trode nästan det skulle bli nått här ikväll.. men nej då.. Queen har nog hoppat över kapitlet fölning. ;) :crazy:

Hon brukar alltid lägga sig vid 22, men inte ikväll. Gick runt, åt, vilade o höll på så. Annars brukar hon mest stå still bara efter att hon ätit o sedan lägga sig.
Men ikväll var det nya rutiner..
Men så strax efter midnatt la hon sig..för att vila. :smirk:

Ja, när sjutton ska hon föla? Bara undrar...

Något nytt ang din? Hur har natten varit?

Jag somnade strax efter att jag skrivit inlägget ovan, för då hade Queen hunnit kliva upp o sedan lägga sig igen.
Och ingen fölis fanns det då i boxen imorse. :smirk:

Nu är hon inne på dag 343 och det verkar ju inte vara på G heller...sååå lugnt i hagen.

Men jösses vad stooor hon är nu, hoppas verkligen att hon fölar snart. Måste vara jobbigt för henne...

Rosellas fick igår natt, din inatt och då tycker jag allt att det borde vara Queen tur inatt. :D ;)

Jag tror inte det, men under kan ju ske... :p

Det där låter INTE bra! Är det inte ditt sto som haft blodblandade flytningar också? (Jag kan ju ta fel iofs). Om fostersäcken spruckit så att fostervattnet (OM det nu var det du såg?) rinner ut så är det fara på färde! Håller tummarna för att det var nåt annat du tyckte dig se...och att allt går bra i alla fall. Men, kanske läge att ta ut vet? :confused:

Ja, nu måste det verklgen vara er tur. Håller koll här om det blir något snart. Håller tummarna att allt går bra.
Soya fick ju förra året på exakt den dagen som vi räknade ut så behövde ju aldrig vänta så som du har fått gjort. Stackare. Men desto roligare när det tittar ut.

Ja, det kanske är så att den som väntar på något gott får vänta... :D ;)

Hoppas nu har att allt kommer o gå bra, så man inte väntat o längtat såhär länge förjäves.
Hinner tänka 1000 tankar varje dag nu för allt som kan hända... :crazy: :crazy:

Nja, Grimmans senaste inlägg handlade ju om att stoet stod o droppade "fostervatten". Du nämnde helt kort i ett senare inlägg att hon fått föl i morse, men inget närmare. Kunde ju lika gärna varit ett missförstånd! Men skönt att hennes sto fölat nu i alla fall. Vi får hoppas att allt gick bra! :D

Nu börjar jag tycka synd om dig ordentligt. Måste vara urjobbigt att vänta som du gör. Jag har det i färskt minne själv, fast bara fyra dagar...
Säg åt stoet att "ta och kläm ur dig den där nu nån gång", funkade på min. Vattnet gick strax efter jag sagt det till henne :)
Hejja på nu!
Eva

Jag har sagt det till henne flera ggr, men det verkar inte fungera. ;)
Jag får ta o komma med något nytt... :angel:

Ja, först väntar man i 330 dgr o tror att det ska vara över då.
Nä, då får man vänta i 13 dgr till o ännu är det inte över heller... :p

Ingen fara! Bara skönt att hennes sto fölade och att allt gick bra. :) Fortsätter hålla tummarna för dig och ditt sto! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Pizza (hemgjord)

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat