Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute o kollat Queen nu...
Något positivt iaf...slemproppen har gått inatt eller nu på morgonen. Hon var alldeles slemmig i vulvan, som klister. Och på svansen o bakdelen, under svansen var det torkat. Som torkat klister.
Kanske, kanske blir det föl inom dom närmsta dygnen. :bump: :bump:

inga mer symptom på närstående fölning?!

Det kommer säkert att bli en bamsebebis av din också så länge som hon går. Min lilla börjar se ut som folk :p nu och har fått en mage under alla revben :rofl:

Fick besök så du hann före :D

Jag tror nog att du får föl i dag eller natt, håller tummarna för att allt går som det ska för dig oxå :bump:

Vad gör du här??? ;) Du ska ju titta på fölning ju.... :D

Det måste vara nära nu.....Undrar hur många bukefalister som sitter och väntar i det tysta på queens föl? En fundering bara....

//Alice

Förmodligen en hel del. Så som jag tjatat senaste tiden... :rofl:

Har nyss varit ut o tittat till Queen.
Men det verkar ju inte var på G, men än det jag skrev imorse.
Hon har rullat sig. Vet inte om det kan ha någon betydelse, att det dröjjer lite till?
Tänkte på det att dom inte brukar lägga sig ner timmarna innan fölning.

Min Ronja rullade sig när värkarna satte igång ordentligt. Det var så jag upptäckte att det var på G, 30 minuter senare var det klart :)

Kom igen nu fölisen
Kom ut i det fria
Mamma är tjock som grisen
och matte vill kunna fira.
Heja heja
:D :rofl:

*puttar på queen m hejarramsa*

//Alice

*host*
Här är en som loggar in på buke minst två gånger om dagen enbart för att se om det kommit något föl för Queen :o

heja heja!

Inget föl än!!! :eek: ;) Visst är det dag 344 idag, eller har jag räknat fel? I så fall har hon ju bara två dagar på sig innan hon är uppe i samma antal dagar som Grimman och jag...

Men jag hejjar på för fullt (gissade ju att Queen skulle bli först :crazy:, -så fel man kan ha!!!)
Hejja Queen, dags att klämma ut den lille nu!!! :)
Du får lova att kasta dig på datorn när hon fölat! ;)

äh, det är bara bra att jag vänjer mig. nästa år är det (förhoppningsvis) min tur.

Stoet som vi hade under bevakning började rulla två timmar innan... grannen hade sett henne rulla flera gånger, innan Domino kom kutande och sa att hon låg ner.... ja, och där kom fölet. Det var nog värkrullningar.... hoppas det är det för din med!

Nä, inget föl ännu. :angel: :angel:
Ja, dag 344 är det idag o vi får väl se hur många dgr till det blir. ;) Inte så många förhoppningsvis. :crazy:

Har ej kollat till henne nått mer sedan 12 tiden, mer än genom fönstret. Ska gå ut o göra det om en stund o se hur läget är.

Hur går det med din lilla då? Vad ska hon heta?

Jodå, det går bra, Vädret har ju varit super så de har kunnat gå ute hela dagarna. :) Mamman har fullt sjå att hålla reda på den lilla som far som ett yrväder runt hagen. Har haft lite svårt att fota henne för hon står inte still så länge...

<---- :D Regina ska hon heta (= drottning)(Är inte tänkt att vara uppkallad efter Regina Lund :crazy:) stofamiljen hon tillhör har alla hetat på R sen många generationer tillbaka så det vill jag inte bryta.

Ser ut att vara full fart på henne ja. :D :D
Och underbart väder för en liten fölis är det verkligen nu. :)

Har nyss varit ute o tiitat till Queen.
Verkar ha kommit mer slempropp, blodblandat.
Det var väl det enda nytt jag hade att komma med. :smirk:

Jag är ju så nyfiken ju! :D ;)

Nu får hon sätta fart!!!...så vi kan glädjas åt en bäbis till! :D

Tänk på mej som ska vänta till mitten av juni :crazy:...hm även om hon i regel alltid ligger en vecka före utsatt datum :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka