Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas verkligen att du tror rätt. :)

Dom har nyss fått kvällsmat nu, så jag ska gå ut en snabbis o titta till henne. :)

Har du fortfarande inte kunnat mjölka ur henne något. Vore intressant att höra vad det är för färg på mjölken, nu när du sett en liten vaxpropp.

Men tror ändå att det blir inatt eller i morgon.

Jo mina tummar kommer att vara halvdöda när denna föl sesång är över. Men det gör inget. Bara allt går bra. Något jag saknar ljust nu är Bia´s hejjar rop.

Jag tillhör den tysta skaran av tumhållare! ;)

Hoppas innerligt på att det ska bli ett föl inatt! Måste vara riktigt jobbigt att vaka så länge. Stallägaren här vakade en natt ungefär runt beräknat datum och då kom den! :eek: Snacka om flyt! :)

Jag har provat att mjölka, men jag kan då inte få ur nått. Men vet inte om jag gör rätt heller. :crazy:

Tyvärr verkar det inte bli nått föl inatt..Queen har lagat ner o sovit/vilat flera ggr och allt är allmänt lugnt. *suck*

Snart slänger jag mig skrikandes ner på golvet o sliter mitt hår... :crazy:

Säg inte det. Zoéga gick ju lugnt och käkade vid 23.30 och även vid 03.15. Lika förbaskat fanns där en fölunge kl. 6. Vem var det som sa att hon drar matte vid näsan :D

Ge inte upp, det kommer ut en hos dig oxå :bump:

Jag skulle sitta på nålar eftersom hon släppt proppen.......

Hoppas det blir nåt snart, nästan så man blir lite orolig annars, när hon visar alla tecken.
Hur är det med vaxproppar o sånt? Har du sett några nya? På stoet som fölade hos oss hade vaxproppar två dagar innan som de pillade bort, då kom det nya och så sprutade det mjölk två timmar före fölningen, men på ett annat sto jag vart med på så fick hon EN vaxpropp en timme före fölningen.... en liten en. Kunde lätt ha missats.

Ja, ni lär ju få vara nyfikna, för här finns inget föl i sikte.. :( :(
Alltså, nu tappar jag verkligen hoppet snart, man börjar ju undra om det ens finns nått där inne, mer än luft. :confused:
Dag 345 idag och inga större tecken på att fölning skulle vara nära. Inga vaxproppar och "normal" där bak. :smirk:

Nu måste jag få be om att vara med igen! Min lilla shettis som jag trodde var skendräktig börjar fylla i juvret! De senaste dagarna har det blivit mer massa och i dag var det rätt hårt. Nu kan jag hoppas igen. Hon är rätt mjuk där bak och har gul, klar mjölk...Faktum är att hon borde ha gått över en och en halv vecka redan. Å vad jag hoppas på henne!!!!
Har du provat att gå ut och gå med Queen? Hon verkar helt mogen, hon kanske bara väntar på att det ska sätta igång. Jag vet att det har funkat på en ponny...och på människor förstås :D. En skön kvällspromenad på ett par km så ska du se att det tar fart! :bump: Hoppas vi. För övrigt åt welshen ända in i det sista - jag tror hon fölade med hö i munnen. Och då var det ändå bara krystningar kvar, så hon var egentligen mitt i förlossningen...

Hoppas din lilla shettis ÄR dräktig. Håller tummarna. :)

Har funderat på det där att ut o gå...brukar ju kunna fungera på människor som sagt.
Men tänk om hon ställer sig o fölar mitt ute i skogen då... :eek: :D

Ja det vore ju inte bra...men de kan ju knipa rätt bra. Det är nog inte så stor risk egentligen, att det händer i skogen...du får gå runt stallet så du hinner in! :DHar magen ändrat form? På min såg man att den blav smal bakifrån strax innan, om du fattar vade jag menar?

Knipa bra...jo tack jag märker det... :angel: :angel:
Är ju 15 dgr över tiden nu...

:rofl: Vi får knalla runt stallet, varv efter varv, så kanske hon ledsnar tillslut och klämmer ut den. :D

Nja, jag tycker inte magen ändrat form nått nu. Gjorde det för typ en månad sedan, då hela magen hamnade längre bak lixom. Men kan inte se någon ändring nu...

Vad besviken jag blev nu, att det inte kommit något inatt. Hoppas det blir nu inatt, för i morgon åker jag till Strömsholm på Buke träff. Kan ju missa allt då ju, fast jag skall bo hos elshacera så jag kan kanske låna hennes dator och kolla om det är färdigt.

Din stackare, men du ligger fortfarande 1 dag efter mig och Rosella. Queen kanske har tänkt föla på samma dag som de övriga 2 och då blir det ju naturligtvis inte förrän i morgon :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka