Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Neeeej, säg inte så... ;) Men det ante mig nästan. :smirk:
Men kan dom inte fylla på såpass strax innan fölning eller efter så att vecket försvinner då?

Vad smart. Detta är en sak som jag aldrig ens funderat på än mindre tittat om. Är det så hos alla tror du eller kan det vara så bara hos vissa?

:bow: Vad bra. Fast det verkar ju som att jag kanske kan åka med lugnet nu. Men självklart hoppas jag ju på att du har skrivit i morgon bitti att det är klart.

Smart och smart... De flesta ston som fölar har ju så spända/stora juver att folk inte anar.
När "nybörjaruppfödare" talar om att stona börjat fylla juver brukar det ju inte vara mer än pingisbollar. När det är typ tennisboll tror dom att det är földags. :p

Det stoet vars fölning jag var med på i helgen hade nästan juver som en fotboll. Nästan inget veck alls. Däremot det andra stoet som jag varit med om fölning på fyllde juvret som Queens, och sen kom resten efter fölningen bara på en timme.

Mitt råd - lita inte på någonting...
Mitt sto (islänning) var beräknad till den 20:e maj men fölade igår, två veckor över tiden.
Då hade hon inte ändrat beteende, juver eller fått vare sig vit mjölk eller vaxproppar trots att jag kollade henne flera ggr per dygn!!! En riktig smygare alltså...
På kvällen var hon som vanligt, lugn och sansad, hyfsat fyllt juver, måttligt släppta bäckenband och glasklar mjölk. Jag åkte och jobbade och min man kollade henne på natten - oförändrat läge. På morgonen när jag kom hem så fodrade jag henne och flyttade över till en annan hage och "besiktigade" henne - oförändrat läge. Äter frukost och lägger mig för att sova men blir väckt efter en kvart. "Sover du djupt, eller vill du se ett föl?" Tala om att bli klarvaken!!! Det var precis nyfött (hon hade letat på den ensligaste vrån i hagen) men stog redan på benen när jag hunnit fram. Vilken känsla det är!
Han är givetvis den gulligaste i hela världen... :rofl:
Svartvit skäck med jättefin teckning. Pappa är Kofri frá Morastödum.
Visserligen så missade jag själva födseln men huvudsaken att det gick så bra utan komplikationer.
Så mitt råd - vill du va med så lämna inte stoet för ett ögonblick! ;)

Verkar inte bli nått inatt heller...

Queen la sig nyss, ligger nu lugnt o vilar.
Innan dess har hon dock gått runt, stått o tittat i fönstret o hållt på så i nästan 2 timmar. Knappt ätit något alls.
Så hon gav mig nästan förhoppningar...

Något föl blev det inte inatt heller...dag 346 nu... :crazy: :crazy:
Värkar hade hon alldeles säkert, men det har hon ju haft lääänge nu, flera veckor, hur länge kan dom eg ha det?

Har nyss varit ut och kollat henne.
Juvret lite större än igår, men fortfarande klyfta mellan juverhalvorna.
Vaxproppar på båda spenarna, små sådanna och det ver "kletigt" runt hela spenarna.

Hon åt som sagt dåligt igårkväll, dock ätit upp allt och även morgonkraften. Mogronhöet i hagen har hon inte ens rört, stod bara och vilade då jag kollade.
Ingen temp, så hon är ju inte sjuk.
Kan det vara ett tecken på att börjar bli nära?

Trumsjuka får kor och får då jättemycket gas i en av magarna. Ser typ ut som våra ston innan fölning :rofl:

Ok, eftersom hon nu har kommit ifatt oss övriga så är jag övertygad om att du får en fölunge idag. Håller tummisarna :smirk:

Inget föl inatt heller...*suckar*....men det kommer ikväll. Det tror jag. *stampar m foten* En underbar skäckhingst. :love:

//Alice

Låter som det är nära som attan!! Det kanske blir ett hagföl!!!! just att hon inte äter är ju ett tydligt tecken på att hon har annat i tankarna!!

Jag har alltid velat ha en skäckhingst, så länge jag kan minnas... :D :D
Men, men, det spelar ingen roll vad det blir, bara den kommer ut snart och är frisk. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat