Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjena tjejen. Såg att det inte blivit något inatt heller. SUCK. Men det lär komma nu när jag har åkt och inte har tillgång till någon dator :D.

Hoppas att allt går bra och att jag får läsa om din söta fölis när jag kommer hem. Skall börja rulla på vägen nu. Ha det bra.

Lika besviken idag när man sätter på datorn, dag 346 och ännu inget Queen-föl. :confused:

Ja, du har nu slagit oss i väntan i alla fall ;)

Hejja Queen, kläm ut den lille NUUUUU!

Du måste skicka sms till Domino när det händer nåt, vi åker iväg snart och blir borta hela dagen!! Vi är mycket nyfikna!!!!!

fortfarnde ingen fölis??

min har inte heller fölat ännu. Hon är ett shettissto, 3 gången hon ska föla nu :crazy:

Queen och min kasnke tävlar om vem som kan hålla sig längst :D min är inne på dygn 349 om jag har räknat rätt :crazy: börjar fundera på om det verkligen var en häst som var framme eller om det var en elefant. hon har jättestor mage men inget direkt stort juver. kommer genomskinlig vätska inget mera.

*håller tummarna att det blir av snart!*

Då är din lilla värre än min, då ligger hon 3 dgr före. :D :crazy:
Vet du vilken dag hon fått dom 2 tidigare fölen på?

Det måste vara elefanter som varit i farten o betäckt våra... :angel: :angel:

Nämen! Inget än! :eek:

Dålig aptit brukar ju tyda på att det är nära!
Ifjol nästan matvägrade Svarta helt strax innan fölningen. Hon som i vanliga fall är världens matvrak. Det var värst dagen innan fölningen.
På fölningsdagens morgon vräkte hon i sig mat igen. Sen på kvällen kom ju fölis ut. :) :)
Just det! Hon var väldigt grinig på fölningsdagen oxå! Tex så högg hon efter kattungen, som alltid brukade få ligga i hennes hö annars...

Nu ska du se att din fölunge kommer! :bump:

Nä, inget än, här tar det tid, ingen brådska. ;) :smirk:

Hon har ätit under dagen, men inte lika mkt som vanligt, mest stått och petat i höet.
Sedan har hon gått omkring eller stått och filosoferat.
Inte gått omkring och betat det lilla gräs som finns, vilket hon mest gjort senaste dagarna.

kommer säkerligen bli ett speciell föl när vi får vänta så här länge :D
Hur står du ut med att vänta, jag hade nog dragit ut fölet själv av ren nyfikenhet :devil:

Jag har sagt det förr, men säger det igen...
Nu bara måste det vara nära... :angel: :angel:
Blir det inte fölning inatt eller under morgondagen blir jag brydd alltså...

Tog in Queen nyss då det spöregnade och hon for runt som en galning i hagen. Fullt race. :crazy:
Under dagen har klyftan mellan juverhalvorna nästan försvunnit helt och det verkar ha kommit ner mjölk i spenarna...

Tjena igen, lånar datorn av elshacera för att kunna kolla läget. Kanske blir det något inatt i alla fall, håller tummarna ännu mera nu.

Kanske kanske..

Har kollat Queen på kameran nu ikväll. Hon har mest gått runt, runt och även "bäddat". Tagit massa halm från sidorna och krafsat ihop i mitten.
Gick ut för o kolla henne nu i sambond med kvällsmaten.
Tempen har gått ner ½ grad.
Och hon hade stooora vaxproppar. Ca 1 cm som hänge på vardera spene, vita sådanna.

Vad tror nu, blir det föl inatt?
Kan dom ha vita vaxproppar långt innan fölning?

Vaxproppar kan komma och gå...
Jag håller alla tummar jag har att det blir i natt så du får nån ro.
Hur ofta kollar du under natten? Får du nån sömn?
Som tur är så blir man tvärpigg och har glömt allt elände när fölet väl kommit. Annars skulle man väll aldrig utsätta sig för detta mer än en gång. :)
Eva

Hej!

Det är ju inte sant! Fortfarande inget föl!? :crazy:
Vi har varit och tittat på en liten halvblodsvalack jag hade funderingar på att köpa. Men det blir inget av det så jag kommer nog ha kvar Brisse iaf! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka