Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det innebär med andra ord att hon kan komma när som helst :D

Tror helt klart att Queen får liten unge till kvällningen, hoppas du har kameran beredd :angel:

Grannen var och kollade min och sa att hon börjar uppföra sig som en normal fölis nu och går och lägger sig efter maten istället för att envist fortsätta stå på sina låånga ben :banana:

Ja, jag skulle sååå gärna vilja att den kom ikväll/natt. Bara till att hålla tummarna o hoppas. :)
Men skulle inte förvåna mig om Queen luras igen. :crazy:

Kameran har jag beredd, självklart. :D ;)
Men tyvärr har jag ingen digitalkamera, så det tar ju några dgr att framkalla korten.
Men föhoppningsvis kommer min bror hit o ska kolla såfort hon fölat, då får ha ta med sin digital o knäppa lite. :)

Skönt att det går bra med din lilla. :love: :love:

Hm räknade fel...mitt sto är visst på 320 dygn idag...inte igår.

Haft mkt förvärkar men har inte fyllt sitt juver än.Lite lurig i och med att hon hittills alltid fått en vecka före utsatt tid...men har fyllt på med mjölk innan fölningen vid båda de tidigare fölningarna.

Kom igen nu! :D Heja Queen! :bump:

Det hela är ju lite kul eftersom halvbrodern till mitt ena sto är ju pappa till din kommande fölis ju...nyfiken!!!SÅ man blir ju lite extra nyfiken! :D

hm jag får nog ta i med stora bokstäver...
HEJA,HEJA,HEJA...KOM IGEN QUEEN...KOM IGEN! :bump: :bump:

10 dgr kvar för din då...osså brukar hon få en vecka före säger du..hm..

Ja, då får då verkligen Queen ta o pressa ikväll om hon ska hinna före. :D

Javisst är det spännande att se vad det blir av den lille som kommer ur Queen. :D :D

lånar svarsknap
hon har börjat slapna av i rumpan men inte släpt helt, vulvan är svullen, gätte stort juver stackars häst :crazy:
mjölken är grumlig,vit med svag gul ton, inga vax propar

jag har gjort mjölk test och i går gick den för första gången upp på två fält, i dag blev det tre.

hur länge tror ni att det kan dröja? jag hoppas på till helgen men det kanske är opotimistiskt :D

men jag vill att den ska komma snart :bump: :bump: :bump:
stoet med för den delen ;)

Hallå CosmicQueen, blir det något föl eller?!

Jag vågar ju knappt ge mig ut och rida för att sen få reda på att hon fölade precis när jag kopplat ner mig :rofl:

Det är luuuuuugnt. ;)

Ska ut efter 8 o ta in henne så får vi se hur det ligger till då o hålla tummarna för föl inatt. :)
Men jag min pessimist tror inte det kommer bli nått... :crazy: Det bara känns så...

Visst kommer det nu, antingen inatt eller i morgon. Hoppas mina tummar pallar för dessa dygn, och att dom får vila några dagar innan nästa tummhållning börjar.

Jasså. :idea:
Bra att veta så jag inte somnar bara för att Queen gör det. För det verkar ju som sagt som om det borde vara nära nu...

Vet du vad jag tycker du skall göra nu? Gå och ta in henne, kolla henne ordentligt och tvätta juver och vulva på henne. Stå och kolla in hennes beteende en stund, och kom sedan tillbaka och tala om för oss hur hon är.

:rofl: Det är precis vad jag gjort...
Juvret är rätt stort nu och framförallt hårt o spänt. Förrut har det varit mer sladdrigt eller vad man ska säga.
Spenarna är rätt små, men ändå större än normalt, lika som imorse.
Var en gul liten vaxpropp på ena spenen.
Vulvan är slapp, svullen och väldigt öppen.

Queen själv var som vanligt, möjligtvis lugnare än vanligt om man ska märka någon skillnad. Står nu o äter i boxen.

Ska gå o lägga mig framför monitorn så återkommer jag med rapport senare. :)

Och jag hoppas, hoppas att det inte blir samma rapport som jag lämnat senate kvällarna. :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)

Hästrelaterat