Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
lånar svars knapp.
damen här verkar ha bestämt sig för att vänta lite till, nu är mjölken återigen åt det gulaktiga hållet fast fortfarande grumlig och börjar bli klibbig, jag tycker synd om henne om hon får större juver :crazy:

Hennes mamma gjorde likadant, droppat fostervatten alltså, och samma kväll kom Zoéga.

Vet inte om det är värre med hästar, men människor är det ju ingen större fara med om vattnet har gått. Det kan få gå flera dagar innan barnet kommer eftersom det hela tiden fylls på med fostervatten.

Hur som helst så ver det en otroligt pigg och stark fölunge som kom ut (tacka för det så länge som hon jäst :rofl:). Då är jag mer orolig för att hon råkade födas i hagens enda jordiga plätt :crazy:

Så gjorde mitt sto med 4/5. Hon själv såg ut som en ko med rukor hela låren. Som jag INTE fick borsta av på flera dar.
Grattis till ett fint föl! :bump:
Eva

Tackar, tackar :bow:

Det ska bli jättekul att släppa ut henne i hagen i kväll för att se hur hon ser ut när hon fått lite mer mat i kroppen. Rätt kantig o mager annars tycker jag :angel:

*suck*

nu är mitt sto inne på dag 345 men inget föl i sikte ännu. lär nog dröja ett tag till verkar det som. inte speciellt slapp i bak och inge vidare stort juver heller

Oh en till som väntar... ;)

Min är ju inne på dag 343 nu.
Borde bli när som helst för henne tycker jag, eller ja, jag hoppas ju iaf. ;)

Vad är det för ras på din? Förstföderska?

Grattis Grimman till fölet!!!! :)

Till er andra som fortfarande väntar: Så fortsätter att hålla tummarna för att fölen kommer snart. ;)

Är du säker på att du räknat rätt på dygnen? :D ;)

Nädå! Fölis borde ju komma ut snart, eftersom det varit bra väder ett tag nu!
Håller tummarna på att det kommer inatt/imorgon! :) :bump:

Jodå, jag är säker, har räknat x antal ggr under dessa 11 månader. :D ;)

343 dgr är väl inte såååå länge eg, men det känns som om det är väldigt länge. :p
Tvivlar på att det blir nått inatt, "som vanligt" i vulvan nu o har varit det hela dagen. Inte alls sådär slapp o svullen som hon varit senaste tiden.
Juvret ser lika ut som det gjort på slutet.
Bäckenbanden släpper dock mer o mer...

Det är nog en elefant. :) Men sluta inte vaka för då kan jag garantera dig att hon fölar. Måste bli snart om jag skall ha några tummar kvar till alla dom andra fölisarna :D

Jag kan inte fatta att du fortfarande väntar! Det är otroligt! Det sitter inte en kork i vägen eller så? Har du kollat? :rofl: Kämpa på!

Lite glädjande nyheter till alla som fortfarande väntar på sina fölisar. Zoega som fölade kl. 6 i morse hade helt genomskinlig vätska i sitt juver kl. 23.30 kvällen innan. Och världens pytteminsta juver (fortfarande litet men Lavazza äter oavbrutet så det hinner nog inte bli större) :bump:

Däremot hade hon släppt bäckenbanden hyfsat bra, men det var ju för 2 veckor sedan :D

Håller tummarna för att det finns åtminstonne 2 nya fölisar här i morgon bitti ;)

Börjar osså undra om det sitter nått i vägen. :D
Hon har ju alla symton och beteénden för fölning, men något föl kommer ju inte... :p

Ja, inte blir då mitt 1 av dom 2 iaf. :crazy: För här blir det inget föl inatt, Queen sover så gott i halmen. :smirk:

Hi, hi.... mitt sto fölade förra natten och det var två veckor för tidigt... :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka