Kan det var på G eller...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du har bara tre dagar dit... (Hinner du bli tokig tills dess? :eek: ;)) Fast hon kommer säkert klämma ut den förr eller senare ;)

Hejsan!
Har följt den här tråden ett tag nu, med en hel del spänning måste jag tillägga! :D
Men nu tänkte jag höra om jag får vara med å vänta ihop med er?!
Mitt sto ska oxå föla snart! :love: Hon är iofs ännu bara på 313 dygnet men jag har en bestämd känsla att hon kommer föla tidigt i år! Eller kanske rättare, hoppas kan man ju alltid... :angel:
Lycka till med era o hoppas de kommer snart! :)

Tackar!
Det viktigaste är ju precis som du skrev att fölis är frisk och att fölningen går smärtfritt.

Va kul...mitt sto är också på dygn 313 idag!Vi kanske får föl samtidigt!Jag trodde nästan jag var ensam kvar.... :D :D

Vad är det för häst du har och vem är den kommande fölisen efter? :confused:

Vad jobbigt ni har det tjejer. Men var lugna det kommer. Tycker det är så kort tid sedan jag gick och väntade på Lilleman. Men kan ni tänka er han var 1 månad i Måndags.

Dom sista vakar dygnen är värst, man tycker att det tar sååå lång tid, men när fölet sedan är fött, så går tiden för fort.

Hoppas nu på att det blir några söta fölisar inatt. Har själv varit och hämtat shady från betäckningen ikväll. Så nu börjar min väntan om igen.

Jag håller med om att det är värst på slutet...Det har att göra med människans psyke och sannolikhetslära! :rofl: Man blir lite uppgiven och för varje gång man kollar och inget hänt så känns det mindre troligt att det ska hända :D! Fast egentligen är det tvärtom när det har med födslar att göra - för varje dag som går så ökar sannolikheten att det kommer i natt! :p
Detta är småländsk logik av högsta klass. Kämpa på tjejer - snart händer det! :banana:

Det håller jag med om, men det betalade sig när fölet kom och nu är jag normal igen... :D
Fast hon gick ju bara över tiden en enda dag förstås, så jag hann väl inte flippa ur helt :cool: Å andra sidan är det ett sto kvar...

Aj då, trodde du att jag syftade på din logik? :D Jag tänkte bara på mitt eget snurriga resonemang om sannolikhet ovan... :rofl:

Nejdå, du är inte sist, det är min märr som ska föla på midsommar! Så jag väntar inte lika mycket som ni gör ännu, men det börjar bli lite spännande!

Precis så känner jag det... Tappar hoppet mer o mer för varje dag att det ens finns en fölis där inne. :p

Blir väl inget inatt heller då Queen ligger o sussar nu...*åter igen suck* :smirk:

mitt sto är inne på dag 343 nu :crazy:

håller på att bli tokig över att behöva vänta så länge!!

Morgon dag 141 och ingen fölis i hagen,
den vill nog stanna i magen.

Vaknade vid 3 i natt och cyklade ner till hagen (500 m dit) 3 hästar som undrade vad vi människor har för konstiga vanor egentligen tittade på mig och fortsatte sedan lugnt beta. :o

Ingen fara att du är tjatig... :D ;)

Men nått föl har det inte blivit. Dag 338 nu.
Ska strax ut och kolla Queen hur läget är. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka