Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är nog den svåraste lek jag varit med om. :crazy: Eller, så tänker jag nästan alltid. Men så här pass långt in i leken brukar ju någon/några ha lite koll iaf.

Jag vill rösta på glömmerallt igen, det var ju så enkelt när jag hade henne att snöa in på!O_o

Tillbaka från bruks - en snabb vända in medan maten blir klar.

@cirkus vad är det som gör att du tycker det är tydligt att Dentaku är god?

Jo, jag tror att Habina kom på först efter att hon röstat på Dentaku att Dentaku kunde vara god. Hela diskussionen runt FiaM och spiongrejen - där FiaM och Dentuaku tycks ha identisk info om vem som var skyddad (hinner inte leta citat) och som de dividerar om, pekar på att Dentaku kan vara en god roll - (fattaru). Jag har hittills valt att gå på Habinas tankar här om när hon godade Dentaku + mina egna tankar då. Men jag måste nog tänka ett varv till - kan Dentaku vara ulv eller ond spion?? Jag försökte ju under den diskussionen hinta till en ängel att det vore smart att skydda FiaM för hon var nog den goda spionen bland annat pga din argumentation. Men det hände inte. Fan. jag vacklar ännu en gång

Att både FiaM och Habina röstade på Dentaku är ju också intressant, men samtidigt verkar en del väldigt säkra på hennes godhet fast jag inte fattar varför? Den omtalade rösten från q4 på dentaku från dag ett kanske var ett "alibi" ändå? Trodde inte på det tidigare men jag vet inte.

Jag börjar mer se Dentaku som möjlig ond spion, men passar hon som ulv också, måntro?

Fan jag ser spioner överallt.

Nu middag.

En som jag helt glömt av är Koppen. Men hon behöver en genomgång.
Får hoppas att jag hinner kolla henne efter middagen.

För övrigt, Snurris och ev Klara vill jag hålla som lite godare, ungefär samma argument som Habina.

Jag får fortsätta sen...

Jag känner att jag måste börja om lite från början. Igen. Det här med att det finns både förhäxningar och förtrollningar att ta hänsyn till ställer ju till det lite men jag måste ändå ta än närmare titt på röstlistorna, jag har varit alldeles för dålig på det känner jag.

Vad är det som gör att du släpper dina funderingar om @Niyama helt plötsligt?

Nu slogs jag av en fundering runt @fio s lite märkliga teori idag, jag anar att hon är drabbad... Det skulle förklara en hel del!
Sen föll mina funderingar runt @Niyama på plats också, jag trodde nästan att hon var bybo utan någon info men nu lutar det åt att hon har info men använder den för att göra ont. Det har varit lite väl mycket försvar av onda spelare och "så skulle jag aldrig spela som ond".
Klara känner jag mig helt övertygad om att hon är god i och med sin aktiva jakt på onda, jag hittar ingenting som talar för att hon skulle kunna vara ond.

Sam - bagare
Merry - tvilling

Vidstige - ängel
Glorfindel - besserwisser
Gandalf - Borgmästare

Bybo

Gollum

Häxmästaren - Häxa och ulv
Khamûl - Reservhäxa och ulv

Bill Ormbunke - ond spion

1. cirkus
2. Gabby_Ossi
3. Snurrfian
4. Dentaku
5. Artline/Koppen
6. Idahoe
7. Fio
8. Klara
9. Mirtai
10. Niyama

Känner att jag vill plocka upp den här, för min egen skull. Tycker jag har svårt att hålla reda på vilka som är kvar nu.

Jag håller med dig @Snurrfian - jag har också svårt att fatta varför fio går på sådant om Idahoe, känns som om det finns hetare kandidater och jag har också tänkt tanken att hon kan vara trollad att rösta där.

Vad är det som gör att du släpper dina funderingar om @Niyama helt plötsligt?

Just nu är jag inte säker på någonting, jag önskar att jag hade någon solklar huvudmisstänkt men det har jag tyvärr inte. Jag börjar tveka om Niyama eftersom folk som jag inte ser som självklart goda plötsligt ser henne som misstänkt och det gör mig orolig. Koppen är en person som glidit under min radar men vid röstningen igår betedde hon sig väldigt märkligt. Jag är inte säker på Mirtai heller men Koppens märkliga vändning igår är lite för konstig för att jag ska våga tro att hon har goda avsikter. Det är mycket möjligt att jag ändrar mig inom den närmsta timmen men jag har fått migrän så jag lägger en röst nu för säkerhets skull.

Dentaku röstar på Koppen

DL 5

15:50 Mirtai röstar på Niyama
17:44 fio röstar på Idahoe
18:19 Koppen röstar på Niyama
18:36 Niyama röstar på Koppen
20:25 Dentaku röstar på Koppen

Niyama: 2
Idahoe: 1
Koppen: 2

1. cirkus - Tycker jag resonerar på ett sätt som gör att jag vill lita på henne.

2. Gabby_Ossi - Teoriar bra, men har en plats i röstningen på BSF som gör att jag tvivlar lite på hennes agenda. Varit med och röstat på GA båda kvällarna nu, men igår la hon sista rösten när det redan var kört. I förrgår femte rösten av sju.

3. Snurrfian - Resonerar också vettigt tycker jag. Var med och röstade ut BSF dag två, men la sin röst så tidigt i ledet att det nog inte kan ses som ett försök att rädda bollen__

4. Dentaku - Delar gruppen i två. Vissa tror att hon är god, andra att hon är ond. Jag har ingen aning, jag får inget grepp om Dentaku.

5. Artline/Koppen - Får det att plinga i min ulvradar. Men koppen är alltid knepig. det som gör mig mest misstänksam är hennes röst på BSF dag två, med ett klart uttalat försvar av bollen__

6. Idahoe - Glider under radar och min erfarenhet av Idahoe är att hon har svårt att hitta teorier när hon sitter i lyan. Men jag vet inte.

7. Fio - Hennes till synes ärliga funderingar i början av leken om hur det fungerar med att onda komunicerar utanför lyan vill få mig att tro att hon inte sitter där. Det är sådana frågor jag skulle kunnat ställa i min första lek om jag inte suttit i lyan då och fått kläm på hur det fungerade på det sättet. Men, det kan ju vara ett spel för gallerierna att spela på sin nybörjarokunskap.

8. Klara -
Jag.

9. Mirtai -
Har fått anklagelser på sig idag om att vara Gollum baserat på att hon varit med och röstat ut alla som fått flest röster hittills. Om det stämmer eller inte vet jag inte. Vad jag tror? Jag har inte hunnit kika på det än.

10. Niyama - Vad ska man göra av Niyama? Hennes uttalade försvar av onda som åkt, en ärligt förvirrad god eller en ond som försvarar sina kumpaner? Niyama borde inte göra så. Men är det så utstuderat att hon ändå gör det?

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quater4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quater4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quater4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen_ röstar på Blacksmithfarm

Niyama missar röstning, glömmerallt röstar på Klara för sent.

Röstlista DL 2
17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på bollen_
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21.21 Glömmerallt röstar på Mirtai
21.23 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
21.25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.25 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
21.26 FiaM röstar på bollen_

glömmerallt ändrar röst till Blacksmithfarm, men för sent.

Dag 3
11:25 cirkus röstar på Dentaku
17:13 Koppen röstar på glömmerallt
18:21 Dentaku röstar på Niyama
20:48 Habina röstar på Dentaku
20:51 fio röstar på Idahoe
20:52 Mirtai röstar på glömmerallt
21:10 Klara röstar på glömmerallt
21:12 Idahoe röstar på glömmerallt
21:15 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:18 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:26 cirkus ändrar röst till glömmerallt
21:26 FiaM röstar på Dentaku
21:27 glömmerallt röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på cirkus

Dag 4
11:56 cirkus röstar på glömmerallt
13:56 Habina röstar på glömmerallt
19:28 Mirtai röstar på glömmerallt
19:36 Dentaku röstar på Niyama
20.50 Klara röstar på glömmerallt
21.01 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.14 fio röstar på glömmerallt
21.15 Koppen röstar på Mirtai
21.19 Niyama röstar på Dentaku
21.23 Glömmerallt röstar på Habina
21.26 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21.27 Idahoe röstar på Dentaku
21.27 Koppen ändrar röst till Dentaku

1. LenaH : quarter4ever

2. cirkus : FiaM, glömmerallt, (Dentaku) glömmerallt, glömmerallt

3. Habina : glömmerallt, bollen__, Dentaku, glömmerallt

4. Gabby_Ossi : Mirtai, Blacksmithfarm, glömmerallt, glömmerallt

5. Snurrfian : Dentaku, Blacksmithfarm, glömmerallt, glömmerallt

6. Dentaku : LenaH, bollen__, Niyama, Niyama

7. Artline/Koppen : Snurrfian, Blacksmithfarm, glömmerallt, (Mirtai) Dentaku

8. FiaM : Habina, bollen__, Dentaku

9. bollen__ : Blacksmithfarm, Blacksmithfarm

10. quarter4ever : Dentaku

11. Idahoe : Artline, Blacksmithfarm, glömmerallt, Dentaku

12. Fio : Blacksmithfarm, bollen__, Idahoe, glömmerallt

13. Blacksmithfarm : quarter4ever, bollen__

14. Klara : Idahoe, glömmerallt, glömmerallt, glömmerallt

15. Mirtai : Blacksmithfarm, bollen__, glömmerallt, glömmerallt

16. Niyama : missar, Mirtai, cirkus, Dentaku

17. glömmerallt : (Klara), Mirtai, cirkus, Habina

10. Niyama - Vad ska man göra av Niyama? Hennes uttalade försvar av onda som åkt, en ärligt förvirrad god eller en ond som försvarar sina kumpaner? Niyama borde inte göra så. Men är det så utstuderat att hon ändå gör det?

Nä jag har väl aldrig någonsin försvarat en ond kollega så mycket, i och för sig ska väl nån gång vara den första men nej, det är inte min stil! Tvärtom offrar jag dom hejvilt vid behov. Dessutom är det väl bara GA jag "försvarat"? Och jag "försvarade" BSF också. Dvs ifrågasätter teorier jag inte köper.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka