Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, jag hade rätt om att Habina var god. Det känns ju bra på ett sätt, samtidigt som det är tråkigt att hon blev käkad - inte minst eftersom ulvarna nu lär ha Ringen.

Frågan är vad som händer med resten av pusslet nu då...

Jag tror fortfarande att Mirtai är Gollum, frågan är om vi trots allt ska offra två lynchar på att få bort Gollum nu redan istället för att riskera att Gollum får tag på Ringen och blir typ omöjlig att bli av med sen? Fast, som någon sagt kan det ju gynna lyan också förstås...
Å andra sidan är det bättre att lyncha Gollum än att lyncha en god.:banghead:

Niyama var min högst misstänkta imorse. Främst baserat på min teori om Dentaku's röster på henne. Å andra sidan kan ju lyan trollat D i ett försök att få henne att bli misstänkt och lynchad.
Åh, jag vet verkligen inte längre! :arghh:

@Koppen kan du inte komma med lite tankar, jag skulle gärna höra mer från dig! :)

fio håller mig som ond. Jag skulle gärna vilja veta varför...
Frågan är om det är vilsen nybörjare eller ulv som spelar på att vara nybörjare?:cautious:

Det finns flera med intressant rösthistorik men här är två:
Snurris: Dentaku - BSF (första rösten på bsf när bara bollen och GA hade röster + Mirtai en) - GA (när det ser kört ut) - GA (återigen när det ser kört ut).
Gabby: Mirtai - BSF (strax innan GA ändrar för att rädda bollen) - GA (femte rösten) - GA (sista rösten på GA).

Andra dagens röstning kan också vara intressant:
Dag 2
17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på bollen_
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21.21 Glömmerallt röstar på Mirtai
21.23 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
21.25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.25 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
21.26 FiaM röstar på bollen_

Med tanke på GAs för sena röständring ser ju uppenbarligen lyan en chans att få ut BSF. Ida, Koppen och Gabbys röster är ju därför intressanta. Undrar om Snurris kan vara fåret? Sen hakar någon god på mot BSF (Ida? Men kan lika gärna vara tvärtom.) och ulven Gabby eller Koppen lägger en röst på BSF. Eller ulvarna? Ulvarna inser att bollen kan räddas och GA ska ändra sin röst för att säkra det.

Tycker det känns märkligt att Koppen ändrade sin röst från Mirtai till Dentaku i sista stund oxå då glömmerallt ändå hade sjuttio röster på sig.. Koppen och Idahoe tror jag sitter i lyan tillsammans och kanske då Niyama som ond spion. Idahoe röstade oxå på Dentaku i sista stund.. liksom båda två röstade på bsf i sista stund.

Fast varför göra det när GA uppenbart är bortom räddning?

Tycker det känns märkligt att Koppen ändrade sin röst från Mirtai till Dentaku i sista stund oxå då glömmerallt ändå hade sjuttio röster på sig.. Koppen och Idahoe tror jag sitter i lyan tillsammans och kanske då Niyama som ond spion. Idahoe röstade oxå på Dentaku i sista stund.. liksom båda två röstade på bsf i sista stund.

Mina tidigare teorier :

Ok, då tänker jag såhär att Koppen, Idahoe och Gabbi kom in med röster på BSF precis innan dl, här kan man kanske tro att dom skulle rädda bollen, dock så var bollen "bara" en svart riddare och kanske kunde offras för att någon mer ondare skulle räddas och sen vet man ju inte om någon var förhäxad och blev tvingad att rösta på BSF för att misstänkas vara ulv :cautious:

Här tror jag Gabbi kan varit förhäxad för henne håller jag som god.

Dessutom efter lite kartläggning av @@Idahoe , och läst igenom hennes motivering till att rösta på BSF där hon i ett halv försök "anklagar" BSF för att starta ett drev mot bollen som vi nu vet är ond, så stärks mina misstankar om att Idahoe kan vara ond.

Citat Idahoe
BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? :confused::confused: Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.
Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF.
Hänvisar till detta inlägg. BSF har riktigt udda röstmotivering. Plus att Q inte röstade på henne för att rädda sig själv - kan BSF ha en viktigare ond roll?"

Citat Klara
Idahoe lägger tredje rösten på BSF när bollen__ har fem röster. Det är bara tre stycken kvar att rösta då. Frågan är ju om en ond i det läget skulle gjort ett försök att räddningsrösta när det ändå såg ganska mörkt ut för bollen__? Kanske, om man visste att övriga lyanmedlemar också skulle rösta på BSF, men frågan är ju om alla verkligen gjort det ? Jag har svårt att tro att en lya skulle visa upp sig på det sättet för att rädda en medlem. eller så gör dom just det för att det är så otroligt.

citat fio
Kanske det var tacksamt för att det var just BSF iom att hon var ganska misstänkt i Dl 1. På något sätt måste dom ju vetat att dom hade någon slags extraröst att tillgå för att rädda bollen OM det kom in x-antal röster på BSF , därför var det viktigt att BSF fick många röster på sig.. tänker jag?

citat Idahoe

Undrar hur du tänker att lyan skulle vetat om eventuell extraröst? Har lyan möjlighet att lägga extraröst i den här leken?
Citat fio
Inte vet jag, men på nått sätt gick det ju till så eftersom bollen hade flest röster men klarade sig och BSF som var god åkte.

Både Habina och FiaM röstade på Dentaku i DL3 och eftersom vi nu vet att Habina och FiaM var ringbäraren och god spion känns det som dom kanske var nått på spåret när det gäller Dentaku, dock har jag ingen roll åt Dentaku i nuläget så jag lämnar Dentaku åt sidan för stunden.

Dessutom i sista stund när det ändå var klart att Dentaku inte kunde lynchas i DL4 röstar Idahoe på Dentaku och Koppen ändrar sin röst till Dentaku

Därför: fio röstar på Idahoe

Nu ska jag iväg och är inte säkert att jag kan titta in innan DL, ska försöka men sitter på en mobil med kasst batteri
Oookej... Jag tror jag redan har förklarat min röst på BSF, igår kanske det var?
Det verkade ju vara din enda egentliga misstanke mot mig?
Jag kan förstå att det inte ser bra ut att ha röstat på en god när det var race mellan drev på en god och en ond. Men jag hade tidigare misstankar mot BSF och det ihop med hennes väldigt udda röstmotivering fick det att väga över så jag röstade på henne.

Att både FiaM och Habina röstade på Dentaku är ju också intressant, men samtidigt verkar en del väldigt säkra på hennes godhet fast jag inte fattar varför? Den omtalade rösten från q4 på dentaku från dag ett kanske var ett "alibi" ändå? Trodde inte på det tidigare men jag vet inte.

Mirtai - ulv, Gollum eller förvirrad god? Knappast får baserat på röstningen. Har spelat väldigt skumt så lutar mest åt Gollum eller ulv.

Dentaku - spelar helskumt, ev. trollad? Skulle vara övertygad om att hon var ond om det inte vore för att hon verkar smått godförklarad?!

Snurris, Gabby, Koppen, Ida. Här lär det finnas ett får tror jag med tanke på röstningen dag 2. Och kanske en eller ett par ulvar. Men vem är vad?!

Det krympande sällskappet har tagit sig upp på väderklint men beger sig snabbt därifrån. På avstånd ser de svarta skuggor på det streck som utgörlandsvägen, slyndsamt kastar de sig ner bakom stenblock för att sedan skyndsamt lämna höjden där de syns så tydligt även på långt avstånd. Det får bråttom där ifrån, fienden dödar dem en efter en och det är långt till vattnadal de planerar att slå läger vid 21:30 som vanligt.

Dag DL 21:30

Koppen röstar på Niyama

Dels med tanke på röststatistiken, och dels för hennes diverse medhåll när det kommit misstankar på såna som visat sig haft goda roller. (Anser att det bara är jag som kan vara så förvirrad)
Jag kan fortfarande inte heller släppa det att FiaM hade förmodligen något på spåret när det gäller Dentaku, som röstat på Niyama någon DL.

Det var något mer jag hade på Niyama. Måste bara till tvättstugan. Återkommer

Koppen röstar på Niyama

Dels med tanke på röststatistiken, och dels för hennes diverse medhåll när det kommit misstankar på såna som visat sig haft goda roller. (Anser att det bara är jag som kan vara så förvirrad)
Jag kan fortfarande inte heller släppa det att FiaM hade förmodligen något på spåret när det gäller Dentaku, som röstat på Niyama någon DL.

Det var något mer jag hade på Niyama. Måste bara till tvättstugan. Återkommer

Det är ju inget nytt att jag är dålig på att vara god :p Det som definitivt vore nytt vore om jag började hålla mina onda kollegor om ryggen!

FiaM RÖSTADE ju på Dentaku innan hon dog. Så vad menar du?

Jag ska iväg en stund, borde hinna i god tid till DL men lägger en röst för säkerhets skull:

Niyama röstar på Koppen
eftersom hon är en av dom som kan ha deltagit i "bollens räddningsaktion" + hennes minst sagt konstiga röst idag.

Okej, jag hade rätt om att Habina var god. Det känns ju bra på ett sätt, samtidigt som det är tråkigt att hon blev käkad - inte minst eftersom ulvarna nu lär ha Ringen.

Frågan är vad som händer med resten av pusslet nu då...

Jag tror fortfarande att Mirtai är Gollum, frågan är om vi trots allt ska offra två lynchar på att få bort Gollum nu redan istället för att riskera att Gollum får tag på Ringen och blir typ omöjlig att bli av med sen? Fast, som någon sagt kan det ju gynna lyan också förstås...
Å andra sidan är det bättre att lyncha Gollum än att lyncha en god.:banghead:

Niyama var min högst misstänkta imorse. Främst baserat på min teori om Dentaku's röster på henne. Å andra sidan kan ju lyan trollat D i ett försök att få henne att bli misstänkt och lynchad.
Åh, jag vet verkligen inte längre! :arghh:

@Koppen kan du inte komma med lite tankar, jag skulle gärna höra mer från dig! :)

fio håller mig som ond. Jag skulle gärna vilja veta varför...
Frågan är om det är vilsen nybörjare eller ulv som spelar på att vara nybörjare?:cautious:
Men jag gjorde 50 inlägg igår :cautious: räcker inte det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka