Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar över detta fokus på att jag skulle vara Gollum. Jag vet att ingen sida vill ha kvar honom till slutet men är det inte viktigare just nu att försöka få ut de kvarvarande onda?

Det är framförallt Niyama som driver tesen, kanske för att avleda oss från hennes roll? G_O hänger på och jag vet inte alls var jag ska placera henne i mitt pussel.

Rent generellt känns det som att det är få som verkar VETA särskilt mycket. Tex borde ju Glorfindel vid det här laget veta 3 roller. Om det nu inte är 3 personer som redan dött såklart...

Veta 3 roller är väl att ta i, han kan med bästa tur utesluta 3 som ulvar(/Gandalf/ond spion/bybo/Vidstige) (om han gissat rätt på att de är hobbitsläkt), eller utesluta 3 som Gollum(/Merry/Sam) (om han gissat fel på att de är hobbitsläkt). Eller ja, valfri fördelning av 3 gissningar. Förmodligen är minst en ute eftersom det är ganska troligt att han använde en gissning på glömmerallt.

Jag känner att jag måste börja om lite från början. Igen. Det här med att det finns både förhäxningar och förtrollningar att ta hänsyn till ställer ju till det lite men jag måste ändå ta än närmare titt på röstlistorna, jag har varit alldeles för dålig på det känner jag.

Okej vem av er ulvar försöker få mig att tappa fokus och slänger träd på mitt växthus? :rage:
hornet_av_vaxthuset_54fef3eaddf2b35b6da92401.png

Jag ska försöka komma tillbaka till något vettigt om en stund, jag ska bara försöka få in barnen utan att de hamnar i vägen för några andra träd när de kommer med bussen... :crazy:

Nä? Det är andra som dragit upp det och jag tyckte det var intressant, sen svarade jag på det du skrivit. Dock är det lite intressant att du försöker greppa minsta halmstrå för att få mig misstänkt.

Tja, du gör ju detsamma mot mig ;)

Det jag tycker är skumt med dig är ditt interagerande med glömmerallt. Det har jag skrivit innan men det är ju värt att upprepa

Jag har hoppträning ikväll så ska snart åka till stallet och hade hoppats komma iväg med en säkerhetsröst innan jag kör ifall det kärvar sig med telefonen. Men sen kom jag ju på det här med Gollum och jag vet inte vad som är bäst att satsa på att få ut först :arghh:

Tja, du gör ju detsamma mot mig ;)

Det jag tycker är skumt med dig är ditt interagerande med glömmerallt. Det har jag skrivit innan men det är ju värt att upprepa

Jag håller med om att det är skumt. Men jag vet inte vad jag ska dra för slutsatern

En god Niyama som inte trodde på glömmerallt som ulv utan hade placerat henne i en god roll är inte ett omöjligt scenario för mig. Samtidigt så finns ju en lite gnagande tanke om Niyama som ffa ond spion. Utgångspunkten till det är hennes röstning och hur glömmerallt och hon faktiskt följt varann (jag tänker att ulvarna och ond spion inte hittat varann och hon försöker vinka till ulvarna).

Dessutom så borde hon kanske som ond spion kunnat lista ut vem som var den goda spionen iom att de borde ha fått åtminstone delvis samma info och att hela grejen runt FiaM var ett försök att antingen misstänkliggöra henne inför de goda eller peka ut henne som den goda spionen för ulvarna som ett lämpligt käk. (jag kan läsa in båda varianterna i den diskussionen :confused::confused:) En av sakerna där är att Niyama sagt att hon INTE trodde på FiaM som ond spion. Tacka fan för det om hon själv är onda spionen då vore det ju dumt att visa någon annan som ond spion (om de inte kände till varann alltså)...För mig som var med i diskussionen syntes det rätt tydligt (när jag tänkt ett par varv) att FiaM nog vhade en hel del extrainfo, jag tänker att ulvarna också kan ha sett det genom Niyamas agerande.

Det som gör mig osäker är att sammantaget så ser jag att det är möjligt (till och med troligt) med Niyama som ond spion, men magkänslan går inte helt med på den tanken. Det är så otroligt spretigt

Jag har hoppträning ikväll så ska snart åka till stallet och hade hoppats komma iväg med en säkerhetsröst innan jag kör ifall det kärvar sig med telefonen. Men sen kom jag ju på det här med Gollum och jag vet inte vad som är bäst att satsa på att få ut först :arghh:

Jag klurar på om det kan vara smart att försöka få ut onda spionen. Den kan ju i allafall inte ha ringen.

Kom just på: även om vi lyckas lyncha ulven som är ny ringbärare kommer den ju stoppa lynchen :arghh: Så för att bli av med den måste vi lyncha den två gånger, detsamma med Gollum (om hen inte blir ny ringbärare för då ryker hen ju först vid tredje lynchen).

Hopplöst många lynchstopp i den här leken.

Äh, jag röstar redan nu!

Mirtai röstar på Niyama

Det gör jag eftersom jag tycker att hennes agerande tillsammans med glömmerallt är allt för misstänkt för att kunna lägga åt sidan. Det blir liksom för mycket för att det ska bara vara slumpen. Dels röstar de på samma udda spelare i flera lyncher. Dels ifrågasätter Niyama teorierna mot glömmerallt på ett sätt som gör mig tveksam. Det kändes inte som om hon ens övervägde att glömmerallt skulle vara ond.

Jag har haft Niyama som möjlig ond spion ett tag och när det visade sig att glömmerallt var ond kändes det ännu mer troligt.

Kom just på: även om vi lyckas lyncha ulven som är ny ringbärare kommer den ju stoppa lynchen :arghh: Så för att bli av med den måste vi lyncha den två gånger, detsamma med Gollum (om hen inte blir ny ringbärare för då ryker hen ju först vid tredje lynchen).

Hopplöst många lynchstopp i den här leken.

Ja, alla lynchstopp och dolda röster gör det ju nästan hopplöst!

Jag börjar fundera på vinstvillkoren igen. Detta betyder väl att även onda spionen måste ut om vi ska vinna? Men om vi har ringen när alla onda är döda så gör det inget om Gollum lever? Dock så om vi tar den onda med ringen sist så är ju risken att ringen hamnar hos Gollum om han är kvar och är med och lynchar den...

Leken tar slut om:
De goda dödat alla onda.
Om de svarta ryttarna är fler än de goda och de goda inte har ringen.
-----
När leken är slut enligt ovan så vinner den som har ringen. Gollum är sitt eget lag.

Äh, jag röstar redan nu!

Mirtai röstar på Niyama

Det gör jag eftersom jag tycker att hennes agerande tillsammans med glömmerallt är allt för misstänkt för att kunna lägga åt sidan. Det blir liksom för mycket för att det ska bara vara slumpen. Dels röstar de på samma udda spelare i flera lyncher. Dels ifrågasätter Niyama teorierna mot glömmerallt på ett sätt som gör mig tveksam. Det kändes inte som om hon ens övervägde att glömmerallt skulle vara ond.

Jag har haft Niyama som möjlig ond spion ett tag och när det visade sig att glömmerallt var ond kändes det ännu mer troligt.

Så jäkla korkad är jag dock inte att jag skulle spela så uppenbart som ond spion (får), att vinka lite visst, men inte skrika rakt ut. Jag hade GA som neutral och förstod inte misstankarna mot henne.

Men hur var det med ringen, hinner ulvarna använda den till första lynchen? Jag blir aldrig riktigt klok på det :banghead:

Utdrag ur rollistan:
"Ringens DL är på natten och övergår ringen till annan bärare så ska egenskaperna användas vid den närmsta natt DL."

"Missar man första natt DL pga. att man inte varit online får man chansen i de fem följande nätterna därefter, omringen är kvar i ens ägo."

"Val av paket meddelas LL och Assistent via PM senast vid DagDL"

:confused:

Jag börjar fundera på vinstvillkoren igen. Detta betyder väl att även onda spionen måste ut om vi ska vinna? Men om vi har ringen när alla onda är döda så gör det inget om Gollum lever? Dock så om vi tar den onda med ringen sist så är ju risken att ringen hamnar hos Gollum om han är kvar och är med och lynchar den...

Leken tar slut om:
De goda dödat alla onda.
Om de svarta ryttarna är fler än de goda och de goda inte har ringen.
-----
När leken är slut enligt ovan så vinner den som har ringen. Gollum är sitt eget lag.

Mm jag tolkar det också som att onda spionen också måste ut. Vad händer om onda spionen är kvar med ringen i sin ägo men inga ulvar?

Alltså två lyncher går åt till att få ut Gollum, två lyncher går åt till att få ut nuvarande ringbärare. Hopplös evighetslek. Kan ni lyncha mig tack? :p

Jag är tillräckligt förvirrad ang vilken DL som är vilken i vanliga fall, och när det sedan handlar om sådana här "paket" som först har en DL när man ska välja vilket paket och sedan kanske en annan DL för när det ska användas och olika "paket" kan ha olika DL, då blir det bara kaos i hjärnan :yuck:

Men hur var det med ringen, hinner ulvarna använda den till första lynchen? Jag blir aldrig riktigt klok på det :banghead:

Utdrag ur rollistan:
"Ringens DL är på natten och övergår ringen till annan bärare så ska egenskaperna användas vid den närmsta natt DL."

"Missar man första natt DL pga. att man inte varit online får man chansen i de fem följande nätterna därefter, omringen är kvar i ens ägo."

Det är ju skrivet som att ringbäraren måste meddela sitt val av paket till denna dagDL och paketet (beroende på sort) används till natten eller nästkommande dag. Men det verkar konstigt, så jag tror det menas att om det är ett paket som används vid dagDL så sker det vid samma dagDL som det meddelas.
@Lobelia @Paddington ?

Mm jag tolkar det också som att onda spionen också måste ut. Vad händer om onda spionen är kvar med ringen i sin ägo men inga ulvar?

Alltså två lyncher går åt till att få ut Gollum, två lyncher går åt till att få ut nuvarande ringbärare. Hopplös evighetslek. Kan ni lyncha mig tack? :p

Då vinner onda tror jag? Fast nä, då är ju inte leken slut få då är inte svarta ryttarna fler än de goda?? :confused:

Så då kommer väl onda spionen att lynchas och den som sen får ringen vinner?

Utdrag ur rollistan:

Det har smugit sig in ett oklarheter här, ringens makt ska användas direkt efter bäraren fått den. Det blev konstigt uttryckt då den nya ägaren inte behöver se meddelandet om att denne fått ringen. Ringens egenskaper kan användas de fem första speldygnen, om man missar en dag så får man inte använda den senare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka