Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som att Habina hade något på känns, attans :( Här är iaf hennes "ifall jag dör"-inlägg:

Lite orolig för mig själv i natt, så jag måste sammanfatta för att lugna mig själv. ;)

Klara är jag fortsatt övertygad om som god, resonerat bra, var osäker på glömmerallt men beredd att rösta på henne ändå.
Dentaku tror jag äntligen jag förstår vad FiaM menade, även om FiaM fick beslutsångest och trodde att hon var ond spion en sväng.
Snurrfian har jag hittat den perfekta rollen åt, främst genom att titta på röstningen. Så här kan jag vara fel ute.
Samma med Cirkus, tror hon är god, med tanke på hur hon varit gentemot glönmerallt, men jag kan vara lurad.

Några av er får jag inget riktigt grepp om.

Niyama har målat in sig lite i ett hörn med försvaret av glömmerallt, hon skulle kunna vara ond spion.
Koppen blir skummare och skummare, så jag tror på ulv där.

Sedan tror jag enligt nyss lagda teori att Mirtai är Gollum.

Sådär, då kan jag sova gott! :)

Jag som just funderat på bästa sättet att hantera denna ovetskap som nu blev en vetskap.

Habina - fan också. Jag var också nästan helt säker på henne som god.
Hon bör ju ha haft en massa kunskap så jag tror att hennes inlägg kan vara en användbar grund.

Tack @Gabby_Ossi - det var det inlägget jag tänkte försöka hitta

Tänkte på om mirtai är gollum..är det lönt ens att få ut gollum i detta skede? Är det inte bättre att sikta på en ulv?

Japp och jag har inte släppt min teori om idahoe... hinner komma in lite senare och sen ska jag iväg ikväll så jag kommer lägga en tidig röst

Kan inte du repetera den?

Idahoe har varit väldigt osynlig för mig så jag vill gärna ha lite mer kött på benen angående henne. Jag har ju bara en ynka tanke och den är att hon är möjligt god, absolut inte säkert, men möjligt.

Någon resonerade runt vilka som kunde varit trollade igår och Idahoe var en av de aktuella, hon la en sen röst på Dentaku (en som jag tycker var ganska tydligt god redan igår). Min tanke där är att hon la den sent som fasen med flit för att ingen annan skulle eventuellt haka på därför hon (Idahoe) förstått att Dentaku är god.

Tänkte på om mirtai är gollum..är det lönt ens att få ut gollum i detta skede? Är det inte bättre att sikta på en ulv?

Jo, det måste det vara. Tänkte jag först. MEN risken är ju dock att om vi lyckas hitta rätt ulv som har ringen, och Gollum är med och lynchar, så kan Gollum få ringen. Och då har han både sitt eget skydd från lynch, sitt eget skydd från käk, plus stoppad lynch och beskydd från ringen att använda + de andra förmågorna från ringen :nailbiting: Känns som att han kan bli jäkligt svår att bli av med i så fall??

Men samtidigt måste vi ju ha två lynchförsök på oss innan vi kan få ut Gollum i vilket fall som, och ulvarna borde hinna ställa till med ganska mycket på den tiden om de har ringen de också :arghh:

Plötsligt kändes det här inte alls så bra längre :(

Idahoe har varit väldigt osynlig för mig så jag vill gärna ha lite mer kött på benen angående henne. Jag har ju bara en ynka tanke och den är att hon är möjligt god, absolut inte säkert, men möjligt.

Någon resonerade runt vilka som kunde varit trollade igår och Idahoe var en av de aktuella, hon la en sen röst på Dentaku (en som jag tycker var ganska tydligt god redan igår). Min tanke där är att hon la den sent som fasen med flit för att ingen annan skulle eventuellt haka på därför hon (Idahoe) förstått att Dentaku är god.
Jag har också funderat på samma sak, och sen även naturligtvis vänt på det också, vill Idahoe få oss att tro att hon var trollad för att vi ska godförklara henne? :banghead: Och har de utnyttjat det varje dag? Och vilka är det som har blivit trollade?
Fio tycker jag är väldigt svår att få riktigt grepp om, det är svårt med helt nya och det är svårt att få ner det man tänker som ny, det är det fortfarande. Så gör det henne god eller ond? Jag vet inte :arghh:
Klara börjar jag känna att jag lutar åt att hon är god, speciellt med Habinas testamente.
G-O skulle jag vilja ha som god bara för att hon resonerar som mig, men jag vågar inte!!
@Koppen kan inte du komma in och skriva lite mer så jag vet var jag ska sätta dig i mina listor? :p
Mirtai, är hon verkligen gollum? Ja mycket lutar åt det... Och precis som G-O skriver så är det stor risk att ha henne kvar.
Niyama, något skaver och jag undrar jag om det är en ulv eller ond spion? jag lutar mer åt ulv jag just nu...
Cirkus själv då... Jag har blivit lurad förr, men just nu känns hon vettig...
Så var det Dentaku... vågar jag lita på att Habina hade koll att hon var god? Eller är jag lurad? Men om hon är god så har jag pusslet rätt klart...:crazy:

Jag var nog den första som skrev om den teorin och jag resonerar ungefär som du.

Alternativet är ju såklart att de trollade någon att rösta på glömmerallt för att skapa misstankar.

Vi siktar på en ulv i första hand tycker jag. Onda spionen i andra hand och Gollum i tredje hand. Samtidigt vore det ju jäkligt skönt att bli av med den hale fan.

:idea:
Eller så röstar vi alla på Mirtai idag (som lär stoppa lynchen) och imorgon gör vi samma sak så är vi av med Gollum - om hon nu är Gollum. Problemet är bara att då har ulvarna ännu en chans att käka. Plus att det gynnar ju dom också att bli av med fanskapet

Tänka, tänka..

Hur man än vrider sig har man röven bak.

Såg att Gabby kom med lite risk-tankar runt att lyncha en ulv - men vi MÅSTE ju ha ut ulvarna oavsett. Vi får väl chansa :eek::arghh:och hoppas på att få ut rätt ulv i första hand och om vi misslyckas så hoppas vi att nya ringbäraren är god.

Jag har också funderat på samma sak, och sen även naturligtvis vänt på det också, vill Idahoe få oss att tro att hon var trollad för att vi ska godförklara henne? :banghead: Och har de utnyttjat det varje dag? Och vilka är det som har blivit trollade?
Fio tycker jag är väldigt svår att få riktigt grepp om, det är svårt med helt nya och det är svårt att få ner det man tänker som ny, det är det fortfarande. Så gör det henne god eller ond? Jag vet inte :arghh:
Klara börjar jag känna att jag lutar åt att hon är god, speciellt med Habinas testamente.
G-O skulle jag vilja ha som god bara för att hon resonerar som mig, men jag vågar inte!!
@Koppen kan inte du komma in och skriva lite mer så jag vet var jag ska sätta dig i mina listor? :p
Mirtai, är hon verkligen gollum? Ja mycket lutar åt det... Och precis som G-O skriver så är det stor risk att ha henne kvar.
Niyama, något skaver och jag undrar jag om det är en ulv eller ond spion? jag lutar mer åt ulv jag just nu...
Cirkus själv då... Jag har blivit lurad förr, men just nu känns hon vettig...
Så var det Dentaku... vågar jag lita på att Habina hade koll att hon var god? Eller är jag lurad? Men om hon är god så har jag pusslet rätt klart...:crazy:

Klara håller jag åt det goda hållet, dels med tanke på det Habina skrev men också baserat på hennes röst och även på den (ogiltiga) röst som glömmerallt la på henne i första lynchen.

Jag håller faktiskt Fio åt det goda hållet. Tycker hon skriver bra teorier och resonerar klokt på ett sätt som känns väldigt imponerande för en nya spelare. Visst skulle hon kunna få hjälp om hon satt i lyan men det känns inte så troligt att man brukar diskutera på det sättet där

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka