Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på att häxmästaren måste göra sitt val redan till NattDL kan de ju inte se hur det utvecklar sig under dagen, och då håller jag med om att häxa någon att rösta på Dentaku skulle kunna vara något de kan tänkas göra. Om jag har placerat Dentaku rätt så är det typiskt en sån roll som hade varit bra för lyan att få lynchad, och det har ju funnits misstankar på henne innan. Att i så fall häxa Idahoe känns också som ett rimligt val eftersom hon även var med och lynchade Bsf och har ögonen på sig. Hade de lyckats att få ut Dentaku som de förmodligen hade en liten förhoppning om hade ju det sett dåligt ut för Idahoe, speciellt om de hade misstankar om FiaMs roll när de käkade henne. Dels såklart för att det inte skulle finnas något som avslöjade att det var de som stoppade lynchen, men inte heller vem som blivit häxad.

Det jag inte riktigt förstår är varför inte glömmerallt röstade på Dentaku om de nu ville göra ett försök att få ut henne? Eller så kanske de helt enkelt insåg med den utvecklingen som blev att de inte lyckats med att lura oss vad det gäller glömmerallt och därför inte ville göra för mycket för att avslöja "kuppen". Jag har ju haft ögonen på Koppen också, som ändrade sin röst till Dentaku, och om jag överlever får jag försöka klura mer på vad det kan tyda på, men det känns ju inte som att det gör henne mindre misstänkt.

Och Niyama har knappast heller bättrat på sina aktier, hon är den enda som inte varit med och röstat på någon ond (förvisso har hon inte röstat ut någon god heller). Det sägs att hon inte borde spela så skumt om hon faktiskt var ond, jag har aldrig spelat med Niyama så jag har svårt att veta, men om hon nu "aldrig skulle spela så som ond" så kanske den bästa förklädnaden är att spela just så som ond?

Möjligheten att Mirtai skulle vara Gollum är också intressant, om det stämmer att hon är den enda som alltid röstat på den som haft flest röster. Dock har hon ju varit ganska tidig några av gångerna så det skulle i så fall tala emot även om man kanske kunde se åt vilket håll det lutade redan då. Men jag håller med Klara om att helst ska vi ju plocka ulvarna först.

Ok, det jag känner spontant nu. Det är ju bra om vi kan undvika att lyncha Gollum, eftersom lynchen då avbryts och det bara ger onda en extra natt att käka på. Och vi vill naturligtvis inte lyncha goda. Och onda spionen är det ju ingen större vits att lyncha, även om det är bättre än inget.

Det ger ett väldigt smalt utrymme för vem vi bör lyncha ikväll. :banghead::crazy:
Du föreslår att de kvarvarande ulvarna räcker upp handen? :angel:

Ok, det jag känner spontant nu. Det är ju bra om vi kan undvika att lyncha Gollum, eftersom lynchen då avbryts och det bara ger onda en extra natt att käka på. Och vi vill naturligtvis inte lyncha goda. Och onda spionen är det ju ingen större vits att lyncha, även om det är bättre än inget.

Det ger ett väldigt smalt utrymme för vem vi bör lyncha ikväll. :banghead::crazy:
I stort sett håller jag med dig, men att veta vilka två vi är på jakt efter? För inte kan det vara fler än två? Jag försöker räkna på rollistan, det är om LL bara har stoppat in bybo för skojs skull i listan och det är tre ulvar kvar men så elak tror jag inte att @Lobelia skulle vara...

Att i så fall häxa Idahoe känns också som ett rimligt val eftersom hon även var med och lynchade Bsf och har ögonen på sig. Hade de lyckats att få ut Dentaku som de förmodligen hade en liten förhoppning om hade ju det sett dåligt ut för Idahoe, speciellt om de hade misstankar om FiaMs roll när de käkade henne. Dels såklart för att det inte skulle finnas något som avslöjade att det var de som stoppade lynchen, men inte heller vem som blivit häxad.
Om det är så skulle det förklara en del för mig och få lite ordning på var jag ska sätta in folk.

Det var nog faktiskt dagens bästa förslag! Händer upp alla ulvar! :D
b140257.jpg

:bump::sneaky::laugh::devil::cool::D

Plötsligt vaknar sällskapet av ett högt intensivt tjut, det låter som någon är i extas och det alldeles nära men ingen vågar undersöka - istället ligger stela av fasa under sina filtar. I gryningen blir det uppenbart vad som hänt, Frodo har till synes beslutat sig för att uträtta sina behov under natten och han har gjort det för sista gången.

Frodo var ringbärare

Hallå! "Hemma" en kortkort stund under lunchpausen ( bruksprovet)
Vad hände - att ulvarna försökte käka frodo är ju uppenbart, men mer då.... - jag fattar nada.

Plötsligt vaknar sällskapet av ett högt intensivt tjut, det låter som någon är i extas och det alldeles nära men ingen vågar undersöka - istället ligger stela av fasa under sina filtar. I gryningen blir det uppenbart vad som hänt, Frodo har till synes beslutat sig för att uträtta sina behov under natten och han har gjort det för sista gången.

Frodo var ringbärare
Alltså jag förstår att Frodo vet vem det var men kan vi andra bli informerade tack? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka