Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh my God - nu har jag kört i 8 timmar (typ) och är framme i Skåne...helt slut.

Nu gick det i allafall till som i en vanlig lynch den med flest röster åkte.Frågan är bara om det gav nån mer klarhet om nånting än precis bara att vi vet hennes roll nu?

Innan jag åkte hemifrån så tänkte jag ju att Niyama var trolig som ond spion om ga var ulv. Men under resan har tankarna malt och jag har kommit fram till att känns det lite för enkelt och olikt Niyama, jag har aldrig varit med om att hon försvarat en kollega så. Men jag tycker samtidigt att det finns ungefär en miljon dimridåer runt henne.

Högst upp på min lista över misstänkta är Niyama. Hon och glömmerallt har röstat lika i två lyncherna.

Först röstar Niyama på mig och glömmerallt följer efter.

Här röstar glömmerallt på cirkus och Niyama följer

Dessutom har Niyama kraftigt ifrågasatt teorierna mot GA och de har varit väldigt ense om mycket teorier och tankar.
.

Jag håller med dig om dessa tankar. MEN vad betyder det egentligen?
Jag tror INTE att de är i lyan tillsammans. Däremot så *kan* det vara så att Niyama försökt signalera ond spion. Om hon är onda spionen lär hon ju veta om lyan gissat rätt och detta skulle kunna tyda på ett kommunikationsförsök.

Jag inser att jag har väldigt svårt att släppa tanken på Niyama som ond spion. Risken är att jag gör en klassisk insnöning.

Vi vet att det finns iaf en trollad röst från häxmästaren. Det är väl troligt att den i så fall inte föll så att rösten skulle hamna på glömmerallt. Det ger Niyama, Idahoe och Koppen som möjliga offer. Eftersom Koppen ändrade sin röst antar jag att hon inte är förhäxad.

Eftersom jag tror Niyama är ond så skulle det göra Idahoe som den som tvingades rösta. Frågan är bara varför hon tvingades rösta på Dentaku om det nu är så?

Om det nu är så kan jag tänka mig att det beror på att Dentaku har en rätt viktig roll (vet tämligen säkert att Habina och jag tänker på samma här) som lyan antaligen vill ha undanröjd. En annan sak - om Idahoe nu är god och är trollad så är det ju smart att lägga rösten jättesent så att rösten inte får effekten att flera hakar på och att lyan kan styra röstningen på så vis.

Jag har lika lite tid med er idag som igår. Jobbar och sedan direkt till stallet.

Men, om jag överlever natt-DL ska jag kika lite närmare på framförallt koppen och Niyama. Niyama gör mig hemskt osäker. Hon borde inte spela så som ond. Men å andra sidan, det borde inte ga ha gjort heller. :banghead:

Sedan finns ett mittenskikt med spelare son bara glider med och som jag inte har koll på. Idahoe, Gabby, Mirtai, Fio och Snurrfian. Även Dentaku.

Habina och cirkus tycker jag resonerar vettigt, men jag litar inte på någon. O_o

Jag har lika lite tid med er idag som igår. Jobbar och sedan direkt till stallet.

Men, om jag överlever natt-DL ska jag kika lite närmare på framförallt koppen och Niyama. Niyama gör mig hemskt osäker. Hon borde inte spela så som ond. Men å andra sidan, det borde inte ga ha gjort heller. :banghead:

Sedan finns ett mittenskikt med spelare son bara glider med och som jag inte har koll på. Idahoe, Gabby, Mirtai, Fio och Snurrfian. Även Dentaku.

Habina och cirkus tycker jag resonerar vettigt, men jag litar inte på någon. O_o
Jag har lite ågren, jag tycker också att Niyama är skum, alldeles för skum för att vara ond för hon borde inte spela så skumt som ond... Habina verkar väldigt klar och redig och jag håller med om det mest hon skriver, vilket skrämmer mig och får mig att fundera på om hon kan vara ond... Koppen flyter med och gör inget väsen av sig vilket får mig att fundera på om hon är skum, fio är ny och det får mig att fundera på om hon är skum... Osv osv... Jag har typ 2-3 personer till varje skum roll och väldigt ont om folk på god sidan... :arghh:

Jag har lite ågren, jag tycker också att Niyama är skum, alldeles för skum för att vara ond för hon borde inte spela så skumt som ond... Habina verkar väldigt klar och redig och jag håller med om det mest hon skriver, vilket skrämmer mig och får mig att fundera på om hon kan vara ond... Koppen flyter med och gör inget väsen av sig vilket får mig att fundera på om hon är skum, fio är ny och det får mig att fundera på om hon är skum... Osv osv... Jag har typ 2-3 personer till varje skum roll och väldigt ont om folk på god sidan... :arghh:

Känner igen känslan :p

Utvecklar svåra paranoida drag på grund av den här leken. Inte lita på någon. Även om du tror att någon är vettig och du håller med så kan det bero på att den lurar dig totalt. Och så vidare och så vidare.... :nailbiting:

Fast jag tycker jag har teoriat ganska mycket, framförallt mot bollen och glömmerallt men igår också mot Niyama. Har också en del teorier mot Koppen som jag skrev igår

Sådär! Ska försöka gå igenom vad jag tänker om spelarna nu. Det var ju inte några få inlägg ni lyckats klämma ur er igår! :p

Cirkus och Habina känns mest som goda för mig just nu. Båda verkar aktivt leta onda och kommer med väldigt bra funderingar. GAs röst på Habina igår tänker jag som ett svagt försök att ondförklara en god precis innan hon skulle åka ut.

Koppen och fio tycker jag glider med och gör väldigt lite väsen av sig. Det skrämmer mig litegrann, för jag brukar tycka att Koppen är skum oavsett roll och nu hittar jag egentligen ingenting? :confused: Fio vill jag se mer från, fasthåller att hon verkar hänga med ovanligt bra för en som är helt ny, men inget som säger om hon är ond eller god ju...

Jag röstade på Dentaku igår, med min fundering från NattDL där vi fick veta att FiaM var spion. Tänkte att hon hade kanske fått nån info om Dentaku. Efter att ha kollat igenom Dentaku's inlägg är jag nu mycket tveksam till den teorin O_o
Dentaku lade tidig förstaröst mot onda bollen_ DL2, när hon redan hade misstankar emot sig. Känns lite väl modigt agerat av en kollega? Hennes röster på Niyama två dagar i rad kändes först som en enveten ond som försökte skapa misstankar, men nej samma sak här, skulle en ond verkligen sticka ut så mycket? O_o
Dessutom, Q röstade på henne DL1, en andraröst i ett läge där det låg lika mellan onda Q och goda BSF. Skulle Q verkligen velat dra in en kollega i en lottningen?
Det lutar alltmer åt att Dentaku är god och har fått veta något om Niyama som inte jag vet om. Vilket gör att Niyama måste granskas närmare.

Återkommer!

När jag kollar på röststatistiken för att försöka hitta Gollum så är Mirtai den som sticker ut mest. Gollum borde ju rimligtvis rösta på den som ser ut att åka ut i lynchen för att ha en chans att få ringen.
DL1 röstar hon 21.24 första andrarösten för kvällen, på BSF.
DL2 röstar hon 21.18, femte rösten på bollen_
DL3 röstar hon relativt tidigt, 20.52 andraröst på Glömmerallt, som dock var rejält i blåsvädret redan då.
DL4 19.28 på Glömmerallt, som ju var en solklar lynchning redan då.
Kan inte hitta någon annan med liknande röststatistik, undrar om jag hittat Gollum? :nailbiting:

Klara, Snurrfian och Gabby_Ossi är sådana som jag tycker inte stuckit ut åt endera hållet. Verkar i stort vettiga.

Niyama då. Har röstat --, Mirtai, cirkus, Dentaku. Egentligen inget särskilt med det, frånsett att jag tänker mig cirkus som god, oxh rösten på Dentaku skulle kunnat vara ett försök att få andra att haka på och få ut henne efter hennes röst mot Niyama själv. Särskilt om hon visste om en trollad röst som skulle komma dessutom.
Min största misstanke mot henne är ändå Dentaku's envishet. Om Dentaku nu är god som jag tror och har fått info om Niyama så skulle hon väl bara sticka ut nacken och envisas om Niyama verkligen var ond? Med relativt svaga teorier dessutom. Varför riskera det för ingenting liksom :confused:
Alltså, jag tycker ju egentligen att det mesta Niyama sagt är övergripande OK, men samtidigt är hon en väldigt erfaren spelare som skulle kunna lura upp mig på läktaren för att köpa korv utan problem... :nailbiting:

Jag har ett problem. Även om jag nu hittat vad jag tror är Gollum och en ond, så saknas det fortfarande onda roller! :banghead:
Var är alla onda?? :arghh: :arghh:

När jag kollar på röststatistiken för att försöka hitta Gollum så är Mirtai den som sticker ut mest. Gollum borde ju rimligtvis rösta på den som ser ut att åka ut i lynchen för att ha en chans att få ringen.
DL1 röstar hon 21.24 första andrarösten för kvällen, på BSF.
DL2 röstar hon 21.18, femte rösten på bollen_
DL3 röstar hon relativt tidigt, 20.52 andraröst på Glömmerallt, som dock var rejält i blåsvädret redan då.
DL4 19.28 på Glömmerallt, som ju var en solklar lynchning redan då.
Kan inte hitta någon annan med liknande röststatistik, undrar om jag hittat Gollum? :nailbiting:

Klara, Snurrfian och Gabby_Ossi är sådana som jag tycker inte stuckit ut åt endera hållet. Verkar i stort vettiga.

Niyama då. Har röstat --, Mirtai, cirkus, Dentaku. Egentligen inget särskilt med det, frånsett att jag tänker mig cirkus som god, oxh rösten på Dentaku skulle kunnat vara ett försök att få andra att haka på och få ut henne efter hennes röst mot Niyama själv. Särskilt om hon visste om en trollad röst som skulle komma dessutom.
Min största misstanke mot henne är ändå Dentaku's envishet. Om Dentaku nu är god som jag tror och har fått info om Niyama så skulle hon väl bara sticka ut nacken och envisas om Niyama verkligen var ond? Med relativt svaga teorier dessutom. Varför riskera det för ingenting liksom :confused:
Alltså, jag tycker ju egentligen att det mesta Niyama sagt är övergripande OK, men samtidigt är hon en väldigt erfaren spelare som skulle kunna lura upp mig på läktaren för att köpa korv utan problem... :nailbiting:
Ja kom att tänka på nu när jag skrev om cirkus och att hon röstade skumt, fick jag medhåll från Niyama. Behöver inte betyda nåt med KAN betyda att vi har en ulv som försöker få ut en god.
Ska kika lite på Niyama idag

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quater4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quater4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quater4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen_ röstar på Blacksmithfarm

Niyama missar röstning, glömmerallt röstar på Klara för sent.

Röstlista DL 2
17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på bollen_
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21.21 Glömmerallt röstar på Mirtai
21.23 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
21.25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.25 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
21.26 FiaM röstar på bollen_

glömmerallt ändrar röst till Blacksmithfarm, men för sent.

Dag 3
11:25 cirkus röstar på Dentaku
17:13 Koppen röstar på glömmerallt
18:21 Dentaku röstar på Niyama
20:48 Habina röstar på Dentaku
20:51 fio röstar på Idahoe
20:52 Mirtai röstar på glömmerallt
21:10 Klara röstar på glömmerallt
21:12 Idahoe röstar på glömmerallt
21:15 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:18 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:26 cirkus ändrar röst till glömmerallt
21:26 FiaM röstar på Dentaku
21:27 glömmerallt röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på cirkus

Dag 4
11:56 cirkus röstar på glömmerallt
13:56 Habina röstar på glömmerallt
19:28 Mirtai röstar på glömmerallt
19:36 Dentaku röstar på Niyama
20.50 Klara röstar på glömmerallt
21.01 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.14 fio röstar på glömmerallt
21.15 Koppen röstar på Mirtai
21.19 Niyama röstar på Dentaku
21.23 Glömmerallt röstar på Habina
21.26 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21.27 Idahoe röstar på Dentaku
21.27 Koppen ändrar röst till Dentaku

Deltagare:
1. cirkus
2. Habina
3. Gabby_Ossi
4. Snurrfian
5. Dentaku
6. Artline/Koppen
7. Idahoe
8. fio
9. Klara
10. Mirtai
11. Niyama

Roller:
Frodo – första ringbäraren
Sam – bagare
Merry – tvilling
Vidstige – ängel
Glorfindel – modifierad besserwisser
Gandalf grå – borgmästare
Bybo

Gollum

Häxmästaren – häxa och ulv
Khamûl – reservhäxa och ulv

Bill - ond spion

Plockar fram dessa. Någon som sitter vid dator och och har tid att fixa en sammanställning av vem som röstat på vem?

Tror detta ska stämma?

1. LenaH : quarter4ever

2. cirkus : FiaM, glömmerallt, (Dentaku) glömmerallt, glömmerallt

3. Habina : glömmerallt, bollen__, Dentaku, glömmerallt

4. Gabby_Ossi : Mirtai, Blacksmithfarm, glömmerallt, glömmerallt

5. Snurrfian : Dentaku, Blacksmithfarm, glömmerallt, glömmerallt

6. Dentaku : LenaH, bollen__, Niyama, Niyama

7. Artline/Koppen : Snurrfian, Blacksmithfarm, glömmerallt, (Mirtai) Dentaku

8. FiaM : Habina, bollen__, Dentaku

9. bollen__ : Blacksmithfarm, Blacksmithfarm

10. quarter4ever : Dentaku

11. Idahoe : Artline, Blacksmithfarm, glömmerallt, Dentaku

12. Fio : Blacksmithfarm, bollen__, Idahoe, glömmerallt

13. Blacksmithfarm : quarter4ever, bollen__

14. Klara : Idahoe, glömmerallt, glömmerallt, glömmerallt

15. Mirtai : Blacksmithfarm, bollen__, glömmerallt, glömmerallt

16. Niyama : missar, Mirtai, cirkus, Dentaku

17. glömmerallt : (Klara), Mirtai, cirkus, Habina

Intressanta tanka det här med den trollade rösten. Känner att jag måste ha lite mera kött på benen med hur det funkar för att kunna dra några slutsatser, då jag inte tror jag har spelat med det förut.

Det står på Häxmästarens rollbeskrivning att:

"Häxmästaren är Ledare för de svarta ryttarna, Nazgûlerna. Han kan varje dag förhäxa en person att rösta och teoria om valfri spelare.

NattDL
Häxa och ulv"

Betyder det att häxmästaren också bestämmer MED vilken teori offret ska rösta med, eller bara att offret ska rösta och teoria OM en specifik spelare, men offret får själv komma på teorierna?

Intressanta tanka det här med den trollade rösten. Känner att jag måste ha lite mera kött på benen med hur det funkar för att kunna dra några slutsatser, då jag inte tror jag har spelat med det förut.

Det står på Häxmästarens rollbeskrivning att:

"Häxmästaren är Ledare för de svarta ryttarna, Nazgûlerna. Han kan varje dag förhäxa en person att rösta och teoria om valfri spelare.

NattDL
Häxa och ulv"

Betyder det att häxmästaren också bestämmer MED vilken teori offret ska rösta med, eller bara att offret ska rösta och teoria OM en specifik spelare, men offret får själv komma på teorierna?

Tolkar det som att häxmästaren bestämmer VEM offret ska rösta på och så får offret själv komma på en teori

Ok, det jag känner spontant nu. Det är ju bra om vi kan undvika att lyncha Gollum, eftersom lynchen då avbryts och det bara ger onda en extra natt att käka på. Och vi vill naturligtvis inte lyncha goda. Och onda spionen är det ju ingen större vits att lyncha, även om det är bättre än inget.

Det ger ett väldigt smalt utrymme för vem vi bör lyncha ikväll. :banghead::crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka