Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, här är lite tankar från mig!

Jag är dels överlycklig att jag hade rätt om GA :bump: Hade hon varit god hade jag nog bett om att få självdö inatt :p

Högst upp på min lista över misstänkta är Niyama. Hon och glömmerallt har röstat lika i två lyncherna.

Röstlista DL 2
17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på bollen_
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21.21 Glömmerallt röstar på Mirtai
21.23 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
21.25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.25 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
21.26 FiaM röstar på bollen_

glömmerallt ändrar röst till Blacksmithfarm, men för sent.

Först röstar Niyama på mig och glömmerallt följer efter.

Dag 3
11:25 cirkus röstar på Dentaku
17:13 Koppen röstar på glömmerallt
18:21 Dentaku röstar på Niyama
20:48 Habina röstar på Dentaku
20:51 fio röstar på Idahoe
20:52 Mirtai röstar på glömmerallt
21:10 Klara röstar på glömmerallt
21:12 Idahoe röstar på glömmerallt
21:15 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:18 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:26 cirkus ändrar röst till glömmerallt
21:26 FiaM röstar på Dentaku
21:27 glömmerallt röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på cirkus

Här röstar glömmerallt på cirkus och Niyama följer

Dessutom har Niyama kraftigt ifrågasatt teorierna mot GA och de har varit väldigt ense om mycket teorier och tankar.

Baserat på rösterna så håller jag Klara åt det goda hållet. Det var henne som glömmerallt la sin missade röst på dag 1. Det finns inte så stor anledning att lägga en röst på en ond kollega i första lynchen.

Även Fio vill jag hålla åt det goda hållet. Tycker hon resonerar vettigt och på ett sätt jag känner förtroende för.

Om vi då tittar på dagens röstning...

Följande röstade på glömmerallt:
Cirkus
Habina
Mirtai
Klara
Snurrfian
fio
Gabby_Ossi

Glömmerallt röstade på Habina

Niyama och Idahoe röstar på Dentaku

Koppen röstar först på mig och ändrar sedan till Dentaku.

Dag 4
11:56 cirkus röstar på glömmerallt
13:56 Habina röstar på glömmerallt
19:28 Mirtai röstar på glömmerallt
19:36 Dentaku röstar på Niyama
20.50 Klara röstar på glömmerallt
21.01 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.14 fio röstar på glömmerallt
21.15 Koppen röstar på Mirtai
21.19 Niyama röstar på Dentaku
21.23 Glömmerallt röstar på Habina
21.26 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21.27 Idahoe röstar på Dentaku
21.27 Koppen ändrar röst till Dentaku

glömmerallt: 7
Niyama: 1
Dentaku: 3
Habina: 1

Vi vet att det finns iaf en trollad röst från häxmästaren. Det är väl troligt att den i så fall inte föll så att rösten skulle hamna på glömmerallt. Det ger Niyama, Idahoe och Koppen som möjliga offer. Eftersom Koppen ändrade sin röst antar jag att hon inte är förhäxad.

Eftersom jag tror Niyama är ond så skulle det göra Idahoe som den som tvingades rösta. Frågan är bara varför hon tvingades rösta på Dentaku om det nu är så?

Även Koppens röst känns märklig. Vi vet att glömmerallt och Niyama har drivit på misstankar mot mig. De hakar Koppen på lite enkelt idag utan att jag egentligen kan se någon motivering. Kan det vara en ond kollega till glömmerallt som hakar på kollegans teori i ett försök att få fler att haka på?

Ok. Gollum måste vara Mirtai.

Hon är den enda som röstat på den som haft flest röster i varje lynch, för att säkra upp att hon är med och slåss om ringen ifall det visar sig vara Frodo som är lynchad.

Hon har röstat Blacksmithfarm, bollen__, glömmerallt, glömmerallt

Fattar inte att jag inte såg mönstret tidigare!

@Mirtai japp, jag brukar ju alltid försvara mina ulvkollegor och göra allt för att vi ska kopplas ihop :rofl: :up:

kallas väl för det perfekta alibit :up:

Du måste väl hålla med om att ditt resonemang tidigare känns aningens märkligt när glömmerallt visade sig vara ond? Du har ju itne bara låtit bli att rösta på henne, du har ju mer eller mindre aktivt försvarat henne...

Hon är den enda som röstat på den som haft flest röster i varje lynch, för att säkra upp att hon är med och slåss om ringen ifall det visar sig vara Frodo som är lynchad.

Intressant!

Fast jag röstade tex tidigt idag så att glömmerallt skulle få flest röster var väl knappast självklart? Även igår la jag en tidig röst på glömmerallt, inte heller det känns väl så passande med din teori?

Fast jag röstade tex tidigt idag så att glömmerallt skulle få flest röster var väl knappast självklart? Även igår la jag en tidig röst på glömmerallt, inte heller det känns väl så passande med din teori?

Jodå, för bägge gångerna var det rätt tydligt varåt det lutade. Sedan kunde du varit beredd att ändra om det blev någon annan som fick fler. :)

kallas väl för det perfekta alibit :up:

Du måste väl hålla med om att ditt resonemang tidigare känns aningens märkligt när glömmerallt visade sig vara ond? Du har ju itne bara låtit bli att rösta på henne, du har ju mer eller mindre aktivt försvarat henne...

Nja, eftersom det uppenbarligen inte funkat :p

Jag ifrågasätter och "försvarar" det jag inte förstår, oavsett roll. Så visst, som ulvkollega skulle jag kunna ifrågasätta teorierna mot GA men knappast så mycket. Jag "försvarade" i så fall BSF lika mycket.

Dessutom undrar jag hur du tänker när du börjar teoria om en eventuell Gollum under natten? Om du hittar Gollum är det ju att ge honom direkt till ulvarna att käka och så vips har de ringen....

Dessutom undrar jag hur du tänker när du börjar teoria om en eventuell Gollum under natten? Om du hittar Gollum är det ju att ge honom direkt till ulvarna att käka och så vips har de ringen....

Öh va? Gollum har ingen ring och är dessutom skyddad. Du är inte lite skum nu.

Lite orolig för mig själv i natt, så jag måste sammanfatta för att lugna mig själv. ;)

Klara är jag fortsatt övertygad om som god, resonerat bra, var osäker på glömmerallt men beredd att rösta på henne ändå.
Dentaku tror jag äntligen jag förstår vad FiaM menade, även om FiaM fick beslutsångest och trodde att hon var ond spion en sväng.
Snurrfian har jag hittat den perfekta rollen åt, främst genom att titta på röstningen. Så här kan jag vara fel ute.
Samma med Cirkus, tror hon är god, med tanke på hur hon varit gentemot glönmerallt, men jag kan vara lurad.

Några av er får jag inget riktigt grepp om.

Niyama har målat in sig lite i ett hörn med försvaret av glömmerallt, hon skulle kunna vara ond spion.
Koppen blir skummare och skummare, så jag tror på ulv där.

Sedan tror jag enligt nyss lagda teori att Mirtai är Gollum.

Sådär, då kan jag sova gott! :)

Är det så att man är med och slåss om ringen OM man råkar rösta på ringbäraren som blir lynchad, har man röstat på någon annan är man inte med och slåss om ringen? Alltså den lottas ut bland de som röstat på ringbäraren? Är det korrekt uppfattat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat