Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är hemskt osäker idag. Koppen eller Niyama? Men jag måste ändå gå tillbaka till mina funderingar om Niyama. Hennes försvar av onda glömmerallt stämmer inte med vad hon borde göra som ond, men jag börjar fundera på om det här är leken då alla gör det dom inte borde göra.

Så därför måste jag nog ändå:

Klara röstar på Niyama

Jag har studerat Habinas testamente lite närmare. Hon misstänker Koppen. Jag tror hon kan ha haft info om denne.
Jag velade länge, men efter att ha gått igenom Koppens inlägg en extra gång så är det ändå något som inte stämmer. Är fortfarande mer osäker på Niyama.
Så det får bli såhär och hoppas på det bästa.

Idahoe röstar på Koppen

DL 5

15:50 Mirtai röstar på Niyama
17:44 fio röstar på Idahoe
18:19 Koppen röstar på Niyama
18:36 Niyama röstar på Koppen
20:25 Dentaku röstar på Koppen
20:51 Klara röstar på Niyama
20:54 Idahoe röstar på Koppen

Niyama: 3
Idahoe: 1
Koppen: 3

@Niyama pratar röststatestik och tittar man på hennes blir det väldigt märkligt, udda röster dag efter dag. Jag hade en fundering på om hon hade kunnat vara trollad men nu har mer uppenbara kandidater till det kommit fram och enligt LL så kunde inte lyan trolla samma person i hela leken så av den anledningen tror jag att Niyama försöker smita med under radar genom att rösta på udda personer och försvara de som ligger upp för lynch.
Snurrfian röstar på Niyama

DL 5

15:50 Mirtai röstar på Niyama
17:44 fio röstar på Idahoe
18:19 Koppen röstar på Niyama
18:36 Niyama röstar på Koppen
20:25 Dentaku röstar på Koppen
20:51 Klara röstar på Niyama
20:54 Idahoe röstar på Koppen
21:01 Snurrfian röstar på Niyama

Niyama: 4
Idahoe: 1
Koppen: 3

1. cirkus - Tycker jag resonerar på ett sätt som gör att jag vill lita på henne.

2. Gabby_Ossi - Teoriar bra, men har en plats i röstningen på BSF som gör att jag tvivlar lite på hennes agenda. Varit med och röstat på GA båda kvällarna nu, men igår la hon sista rösten när det redan var kört. I förrgår femte rösten av sju.

3. Snurrfian - Resonerar också vettigt tycker jag. Var med och röstade ut BSF dag två, men la sin röst så tidigt i ledet att det nog inte kan ses som ett försök att rädda bollen__

4. Dentaku - Delar gruppen i två. Vissa tror att hon är god, andra att hon är ond. Jag har ingen aning, jag får inget grepp om Dentaku.

5. Artline/Koppen - Får det att plinga i min ulvradar. Men koppen är alltid knepig. det som gör mig mest misstänksam är hennes röst på BSF dag två, med ett klart uttalat försvar av bollen__

6. Idahoe - Glider under radar och min erfarenhet av Idahoe är att hon har svårt att hitta teorier när hon sitter i lyan. Men jag vet inte.

7. Fio - Hennes till synes ärliga funderingar i början av leken om hur det fungerar med att onda komunicerar utanför lyan vill få mig att tro att hon inte sitter där. Det är sådana frågor jag skulle kunnat ställa i min första lek om jag inte suttit i lyan då och fått kläm på hur det fungerade på det sättet. Men, det kan ju vara ett spel för gallerierna att spela på sin nybörjarokunskap.

8. Klara -
Jag.

9. Mirtai -
Har fått anklagelser på sig idag om att vara Gollum baserat på att hon varit med och röstat ut alla som fått flest röster hittills. Om det stämmer eller inte vet jag inte. Vad jag tror? Jag har inte hunnit kika på det än.

10. Niyama - Vad ska man göra av Niyama? Hennes uttalade försvar av onda som åkt, en ärligt förvirrad god eller en ond som försvarar sina kumpaner? Niyama borde inte göra så. Men är det så utstuderat att hon ändå gör det?
Vill försvara mig här med att jag hade precis kommit in i leken. Hade en planerad 60-årsfest samma dag PLUS 630 inlägg att läsa typ 4 timmar innan deadline.

Men fio röstade ju på Idahoe igår också, tror du hon blivit trollad två dagar i rad?

Jag vet inte. Jag tycker bara att hon är så ensidig det är liksom ingen annan hon klurar på uppfattar jag det som. Vet hon något? Är hon trollad? eller? Varför inte teoria om allt annat? Varför haka fast på just bara det?

(sa experten på att snöa in sig)

@Niyama pratar röststatestik och tittar man på hennes blir det väldigt märkligt, udda röster dag efter dag. Jag hade en fundering på om hon hade kunnat vara trollad men nu har mer uppenbara kandidater till det kommit fram och enligt LL så kunde inte lyan trolla samma person i hela leken så av den anledningen tror jag att Niyama försöker smita med under radar genom att rösta på udda personer och försvara de som ligger upp för lynch.
Snurrfian röstar på Niyama

Vad är det för vits med att försvara de som ligger uppe för lynch? Jag har ju "försvarat" både ond och god som varit uppe för lynch?

Vad är det för vits med att försvara de som ligger uppe för lynch? Jag har ju "försvarat" både ond och god som varit uppe för lynch?
Jag tror att du gör det för att framstå som om du inte har någon info och är god... Självklart kan jag ha fel men det är vad jag tror. ;)

Jag tror att du gör det för att framstå som om du inte har någon info och är god... Självklart kan jag ha fel men det är vad jag tror. ;)

Ja, eller så kan det ju vara just så.

Men åker jag nu hoppas jag att goda tittar närmare på dig, för du var även delaktig i "räddningsaktionen" av bollen.

Jag vet inte. Jag tycker bara att hon är så ensidig det är liksom ingen annan hon klurar på uppfattar jag det som. Vet hon något? Är hon trollad? eller? Varför inte teoria om allt annat? Varför haka fast på just bara det?

(sa experten på att snöa in sig)

Jag tror nog ändå inte att hon är trollad. Hon har lagt ner mycket möda på sina teorier, skulle man göra det så besvärligt för sig om man var trollad?

Jag vet verkligen inte vem jag ska rösta på. Lättare med de jag inte vill rösta på.

Visst har Koppen varit skum, hon teoriade mot mig först och sen följde hon strömmen mot ga, men jag vet inte om det behöver betyda att hon är ulv

Niyama vet jag verkligen inte. Jag har ju haft henne som potentiellt ond spion rätt länge. Men sen flöt Dentaku upp som möjlig på den positionen också.

sen har jag ingen riktigt het kandidat mer.

Jag vet verkligen inte vem jag ska rösta på. Lättare med de jag inte vill rösta på.

Visst har Koppen varit skum, hon teoriade mot mig först och sen följde hon strömmen mot ga, men jag vet inte om det behöver betyda att hon är ulv

Niyama vet jag verkligen inte. Jag har ju haft henne som potentiellt ond spion rätt länge. Men sen flöt Dentaku upp som möjlig på den positionen också.

sen har jag ingen riktigt het kandidat mer.

Var inte du ganska övertygad om att Dentaku var god? Tveksam till om hon är ond spion men ulv kan jag tänka mig.

Den jag misstänkte mest igår var Koppen och det har inte ändrats. Jag litar inte på Niyama heller men om hon är ond känns hon mer som spionen och jag tror det är bäst att ta ulv först.

Koppen är misstänkt främst pga att hon var med och lynchade Bsf, och jag ser henne som mest trolig ulv av dem. Även Habina trodde på Koppen som ulv.

Gabby_ Ossi röstar på Koppen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka