Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
hm, det har pratats om att @bollen__ kan ha räddat Q men är det någon som nämnt att hon kan ha försökt rädda @Dentaku ? Hon hade ju också två röster. Om det nu var en räddningsröst alltså.

Mycket intressant fråga! Det kan ju faktiskt vara så. Också.

Jag har tänkt en del på bollen__s röst och inte riktigt tyckt att den känns särskilt skum. Kan den rent av vara en helt vanlig röst på en som hon tyckte var skum? Jag hade själv starka misstankar mot bsf ffa som Gollum. Så för mig känns ingen röst på bsf särskilt skum. (även om jag nu efter röstningen tänker att det finns en möjlighet att hon har resurser i form av extraröst och använt den för att rädda sig själv)

Mycket intressant fråga! Det kan ju faktiskt vara så. Också.

Jag har tänkt en del på bollen__s röst och inte riktigt tyckt att den känns särskilt skum. Kan den rent av vara en helt vanlig röst på en som hon tyckte var skum? Jag hade själv starka misstankar mot bsf ffa som Gollum. Så för mig känns ingen röst på bsf särskilt skum. (även om jag nu efter röstningen tänker att det finns en möjlighet att hon har resurser i form av extraröst och använt den för att rädda sig själv)

Och för att fortsätta den tanken. Vad finns det för skäl att rädda Dentaku mer än att de är ulvar ihop? Det finns ytterligare möjligheter och det är att de är tvillingar. Eller så är det bara en vanlig röst på en hon tyckte var skum.

Och för att utveckla lite till så tror jag att "man" kan ha misstänkt att @Klara skulle lägga sin röst på Q, det trodde iallafall jag och det skrev hon ju sedan att hon först tänkt.

Ja det är ju absolut möjligt, det skulle ju isåfall tala emot din teori om att Q och bollen__ skulle haft en plan att B skulle rädda Q. Det hade ju inte fungerat om Q fått fler röster.

Det kan givetvis vara en räddningsröst oavsett om det var planerat eller ej.

Och för att utveckla lite till så tror jag att "man" kan ha misstänkt att @Klara skulle lägga sin röst på Q, det trodde iallafall jag och det skrev hon ju sedan att hon först tänkt.

Och att bollen__ som q's kollega la sin röst på bsf?

Nu la ju inte Klara sin röst på q, men spridde misstanke , men kan det varit en alibi grej, låtsas inte höra ihop med q? Men hur passar i så fall bollen__ in?

Äh nu orkar jag inte tänka mer.
Jag går och lägger mig.

Natten är fortfarande lika tyst trots regn, halv storm och ett livligt festande på "den Stegande Ponnyn". Artline festar till ordentligt så ordentligt att folk börjar bli oroliga, men Art gillar inte uppmärksamheten och smyger (enligt egen åsikt) ut i den tysta natten. En stund senare vaknar Artline upp helt nykter, men nej det är inte Artline. Vad har hänt, ur högen med Artlines inte alltför fräscha kläder reser sig en spiknykter Koppen!

Artline har tyvärr valt att lämna leken (dock ej pga alkoholproblem) och ersätts av Koppen

hm, det har pratats om att @bollen__ kan ha räddat Q men är det någon som nämnt att hon kan ha försökt rädda @Dentaku ? Hon hade ju också två röster. Om det nu var en räddningsröst alltså.
Men det var ju Q som la andra rösten på @Dentaku ? Alltså borde väl inte Dentaku vara i ulv eller skulle Q ha lagt upp en kollega för en eventuell lottning? I och för sig skulle det ge ett bra alibi för Dentaku men ändå? Speciellt om det nu är så att även BSF är ulv så kanske det var ett smart drag för att åtminstone skapa alibi för någon.

:)

Fast strax därefter kom ju du och slog spiken i kistan för @Blacksmithfarm (vart tog hon vägen förresten, trodde hon att hon blev lynchad?) och då trodde väl Q4e att hon var safe?

Var det din tanke förresten, att rädda Q4e med din röst? Hm?
Telefonen la av. Och jag trodde att jag var lyncad

Själv tänker jag att @bollen__ och Q4e kan ha varit i lyan ihop.

Intressant tanke.
Tyvärr tror jag det kan vara svårt att utläsa något då så många röster kom nästan samtidigt...

Nu ska jag läsa ikapp

Tur jag säkerhetsröstade... Kom hem för en halvtimme sedan och har läst ikapp nu. Men måste nog läsa en gång till för att hänga med i alla svängar.

Blacksmithfarm som ulv låter som en intressant tanke. Sedan reagerar jag en del på att glömmerallt skrev om sig och quarter som tvillingar, vad sjutton menade hon egentligen med det?!

Nu när vi vet att q var ond, så är tvilling-teorin intressant. Två onda som ville låtsas vara g

Fast hon skulle väl antagligen ha lagt den på samma som hon röstade på ändå, särskilt som hon bör ha sett min röst vilket gjorde två på Q.

@Blacksmithfarm kom hit! :p
Är här :)
Men nu ska jag sova några timmar. .

Att hon glömde av att räkna in Gollum i diskussionen om antalet onda. Hon hävdade att det borde vara 1/3 onda inte 30% som onda q4 resonerade runt. 305 stämmer ju bättre om man räknar bort Gollum

Det är liksom lätt hänt at man räknar bort sig själv.

Nja jag glömde att solrum inte räknades som varken ond eller god.
Alltså räknade jag "som vanligt" med 33%...

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka