Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur jag säkerhetsröstade... Kom hem för en halvtimme sedan och har läst ikapp nu. Men måste nog läsa en gång till för att hänga med i alla svängar.

Blacksmithfarm som ulv låter som en intressant tanke. Sedan reagerar jag en del på att glömmerallt skrev om sig och quarter som tvillingar, vad sjutton menade hon egentligen med det?!

Varför åt det goda hållet, hänger inte med där?

@Lobelia och @Paddington får gärna svara på om stoppad lynch är just stoppad eller om det kan betyda att någon annan dör?

Alltså jag tänker att bsf lagt en extraröst på q4 för att rädda sig själv.

Vem annars skulle lagt en extraröst på q4? Att det blev just q4 var ju ren tur som jag ser det. Och att lotten trillade rätt var också ren tur.

Ja jag tänkte ju också på henne som Gollum, men iom att q4 inte ändrade sin röst till bsf så funderade jag som snurrfian om att de kunde va ulvar båda 2.

Men VEM la då extrarösten på q4?
Alltså i min bok kan det bara bli en och det är bsf. Eller är det någon annan som tycker att bsf verkar oskum och vill rädda henne?

Det var 11 stycken som fick röster på sig. Då finns risken att Bilbo är någon av dem.

Det jag funderar på är om Gollum eller en ulv röstade på någon med röster i hopp om att hen var Bilbo och därmed chans på ringen. Men samtidigt förstår jag att man vill rösta något annat än ströröst.

Vem annars skulle lagt en extraröst på q4? Att det blev just q4 var ju ren tur som jag ser det. Och att lotten trillade rätt var också ren tur.

Egentligen kan ju vem som helst ha gjort det, även om det ju känns enklast att tro att det är någon av dem som röstat öppet på henne också. Eller i BSFs fall, för att försöka rädda sig själv. Jag tänker annars, någon kanske misstänkte Q, men ville inte lägga tex en andraröst. Om det visat sig att Q varit god är det ju ofta andrarösterna som blir mest misstänkta.

Så du menar att hon är frodo eller gandalf? För vad jag kan se är det ingen fler som har extra röst i första dl.

Det var 11 stycken som fick röster på sig. Då finns risken att Bilbo är någon av dem.

Det jag funderar på är om Gollum eller en ulv röstade på någon med röster i hopp om att hen var Bilbo och därmed chans på ringen. Men samtidigt förstår jag att man vill rösta något annat än ströröst.

Du menar Frodo va?

Men va? Är Bilbo med också? *förvirrad* Måste läsa rollistan igen...

Om BSF hade en extra röst så är det inte säkert hon hade sett bollens sista röst. Så det kan lika gärna ha varit någon annan som ville rädda sig själv

Det har ni rätt i :o Ja jag menar frodo :)

Frågan är ju om bollen__ skulle sticka ut näsan så tydligt och göra en sådan räddning av en kollega.
Fast så tydlig är den ju inte, hur skulle vi vetat att q var ulv om hon inte lynchats? Och det kunde ju isf också ha öppnat upp för att räddningen var för @Dentaku som också hade två röster.

Fast nu börjar jag se ulvar överallt och har jag rätt blir jag väl käk! :p

Men VEM la då extrarösten på q4?
Alltså i min bok kan det bara bli en och det är bsf. Eller är det någon annan som tycker att bsf verkar oskum och vill rädda henne?
Fast jag tänker lite att det kan vara så att det är någon som la en udda röst i lynchen och en röst på Q4E dold eftersom Q4E är ökänd med att hämnd rösta. Lite som i förra leken även om det då var bara en röst som räknades och den dessutom var från en ond. ;)

Fast så tydlig är den ju inte, hur skulle vi vetat att q var ulv om hon inte lynchats? Och det kunde ju isf också ha öppnat upp för att räddningen var för @Dentaku som också hade två röster.

Fast nu börjar jag se ulvar överallt och har jag rätt blir jag väl käk! :p

Sant iofs. Fast någon gång hade det ju visat sig att Q var ond.

Om BSF hade en extra röst så är det inte säkert hon hade sett bollens sista röst. Så det kan lika gärna ha varit någon annan som ville rädda sig själv

Kan nån lägga in röstlistan med TIDER.

Min vinkonsumtion tillåter inte mig att göra det.

För jag tror att du kan ha rätt (om tiderna säger så till mig). Och då blir bsf genast skum igen

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quater4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quarter4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

21.31 glömmerallt röstar på klara

Eh typ vem som helst som misstänkte Q? Om någon som har extraröst har möjlighet att vara inne vid deadline och avaktar med rösten så räcker det ju att den misstänkt Q mer än Bsf och D, det var väl de tre som hade mer än en röst?

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quarter4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

21.31 glömmerallt röstar på klara

Niyama missar röst och Glömmerallts röst kom för sent.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka