Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om BSF hade en extra röst så är det inte säkert hon hade sett bollens sista röst. Så det kan lika gärna ha varit någon annan som ville rädda sig själv
Fast hon skulle väl antagligen ha lagt den på samma som hon röstade på ändå, särskilt som hon bör ha sett min röst vilket gjorde två på Q.

@Blacksmithfarm kom hit! :p

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quater4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quarter4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

21.31 glömmerallt röstar på klara

Niyama missar röst och Glömmerallts röst kom för sent.
Åh vad bra, du hittade din med färgerna, det gjorde inte jag. :)

Jag ger upp. Jag är förvisso nykter, men förbaskat trött. Hänger inte alls med i era resonemang om röstningstaktik eller vem som såg till att quarter åkte ut. Eftersom dl var först vid två hoppas jag hinna in imorgon och tänka lite. Sov gott alla!

Om BSF hade en extra röst så är det inte säkert hon hade sett bollens sista röst. Så det kan lika gärna ha varit någon annan som ville rädda sig själv

Hmmm.
Så nån av de med flera röster har lagt en extraröst på q4 i hopp om att rädda sig själv. Då kan alltså bsf fortfarande vara skum?

Jag tror att det är dumt att dricka rödvin och ulvspela och tänka listigt. Det är samtidigt bra att vi verkar vara många som luftar tankarna nu runt vad som egentligen kan ha hänt.

När jag la min röst så var även bsf misstänkt (av mig och några till) ffa som Gollum, men nu inser jag att hon kan också vara kollega med q4 och det är därför som q4 inte räddade sig själv i sista sekunden. Någon annan kan ha känt sig hotad och lagt en extraröst på q4.

Jag ger upp. Jag är förvisso nykter, men förbaskat trött. Hänger inte alls med i era resonemang om röstningstaktik eller vem som såg till att quarter åkte ut. Eftersom dl var först vid två hoppas jag hinna in imorgon och tänka lite. Sov gott alla!
Natti natti!

Hmmm.
Så nån av de med flera röster har lagt en extraröst på q4 i hopp om att rädda sig själv. Då kan alltså bsf fortfarande vara skum?

Jag tror att det är dumt att dricka rödvin och ulvspela och tänka listigt. Det är samtidigt bra att vi verkar vara många som luftar tankarna nu runt vad som egentligen kan ha hänt.

När jag la min röst så var även bsf misstänkt (av mig och några till) ffa som Gollum, men nu inser jag att hon kan också vara kollega med q4 och det är därför som q4 inte räddade sig själv i sista sekunden. Någon annan kan ha känt sig hotad och lagt en extraröst på q4.

Vad är det med BSF som får er att misstänka att hon är Gollum? Som sagt, jag har varit lite färgad av att BSF och jag var Timon och Pumbaa i Lejonkungenleken och har helt glömt bort att granska henne.

Vad är det med BSF som får er att misstänka att hon är Gollum? Som sagt, jag har varit lite färgad av att BSF och jag var Timon och Pumbaa i Lejonkungenleken och har helt glömt bort att granska henne.

Att hon glömde av att räkna in Gollum i diskussionen om antalet onda. Hon hävdade att det borde vara 1/3 onda inte 30% som onda q4 resonerade runt. 305 stämmer ju bättre om man räknar bort Gollum

Det är liksom lätt hänt at man räknar bort sig själv.

Att hon glömde av att räkna in Gollum i diskussionen om antalet onda. Hon hävdade att det borde vara 1/3 onda inte 30% som onda q4 resonerade runt. 30 % stämmer ju bättre om man räknar bort Gollum

Och när jag skriver dettakommer jag att tänka på - kan det vara så att de två hade en "diskussion för gallerierna?"

Att hon glömde av att räkna in Gollum i diskussionen om antalet onda. Hon hävdade att det borde vara 1/3 onda inte 30% som onda q4 resonerade runt. 305 stämmer ju bättre om man räknar bort Gollum

Tack, då är jag med.

Jag får fundera på det imorgon. Nu måste jag sova om jag ska orka med vårstädningen i stallet imorgon.

Eh typ vem som helst som misstänkte Q? Om någon som har extraröst har möjlighet att vara inne vid deadline och avaktar med rösten så räcker det ju att den misstänkt Q mer än Bsf och D, det var väl de tre som hade mer än en röst?

Ja, men samtidigt så tänker jag att man bara vågar lägga en extraröst om man är antingen säker på att den man röstar på är ond eller att man är säker på att den man räddar är god.

Och dett avar första lynch. Då finns inte mycket information i omlopp. Så de enda man är säker på är ... sig själv. Typ.

Ja, men samtidigt så tänker jag att man bara vågar lägga en extraröst om man är antingen säker på att den man röstar på är ond eller att man är säker på att den man räddar är god.

Och dett avar första lynch. Då finns inte mycket information i omlopp. Så de enda man är säker på är ... sig själv. Typ.

Fast nä, varför skulle någon vara räddare att avgöra med en extraröst än med sin vanliga röst?

Men om det är Gandalf som lagt extrarösten har ju han (hon) en extraröst per dag. Och behöver alltså inte spara rösten. Om personen då misstänkte Q är det väl inte så konstigt om rösten hamnat där?

bollen och Bsf borde inte vara i lyan tillsammans i varje fall.

Jag tar tillbaka det där, om alla som har ett par röster vore ulvar så vore det ruskigt smart av en ulv(eller den onda utanför lyan) att lägga en röst på någon av dem,om en ulv endå skulle ryka varför inte skaffa sig alibi samtidigt, det vore ju jättesmart att lägga en avgörande röst då. Så Bollen och bsf kan vara ulvar ihop.(sedan kan de ju givetvis vara goda ihop eller på olika sidor också är väl bäst att påpeka)

Däremot borde de inte vara tvillingar ihop.

Men om det är Gandalf som lagt extrarösten har ju han (hon) en extraröst per dag. Och behöver alltså inte spara rösten. Om personen då misstänkte Q är det väl inte så konstigt om rösten hamnat där?

Men det är ju förjävla trist att riskera att rösta ut en god med en extraröst . Det var vad jag menade att med en lagd extraröst bör man vara rätt säker på vad man pysslar med. Nu blev det ju bra, och det är möjligt att någon verkligen snappat upp att q4 var ond och valde att lägga extrarösten där.

Men det är ju förjävla trist att riskera att rösta ut en god med en extraröst . Det var vad jag menade att med en lagd extraröst bör man vara rätt säker på vad man pysslar med. Nu blev det ju bra, och det är möjligt att någon verkligen snappat upp att q4 var ond och valde att lägga extrarösten där.

Det är väl lika trist att rösta ut en god med en valig röst?

Jag förstår inte riktigt den där rädslan för att gissa fel eller det gör jag ju på ett vis men alternativet är ju att göra det lättare för ulvarna.

Fast nä, varför skulle någon vara räddare att avgöra med en extraröst än med sin vanliga röst?

Jag tänker att i just första lynch är allt så osäkert att en extraröst har stort inflytande och det är viktigt att man inte röstar bort en god med en ännu viktigare roll än den man har själv bara för att rädda sig kvar i leken. Samtidigt som den med extraröst kan vara oerhört avgörande i slutänden. Den som la extrarösten i denna lynch gjorde i allafall helt rätt. I den enkla världen så var det bsf som gjorde det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka