Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och att bollen__ som q's kollega la sin röst på bsf?

Nu la ju inte Klara sin röst på q, men spridde misstanke , men kan det varit en alibi grej, låtsas inte höra ihop med q? Men hur passar i så fall bollen__ in?

Äh nu orkar jag inte tänka mer.
Jag går och lägger mig.

Det kändes lite alibi över det hela. Varför annars vara så noga med att man faktiskt tänkt rösta på henne?

Alltså jag förstår inte riktigt den här disskussionen om mig, snurris, Q, Bsf och antalet onda.
Hur många onda det är diskuteras ju i varje lek

Att Habina rösta på mig tycker jag inte är så konstigt hon hade ju inte så mycket att gå på och verkade behöva rösta. Tillägget att hon kankse skulle ändra om hon han in senare tyder ju på att att misstanken mot mig inte var så stark utan att hon mer behövde något att rösta på. Finner det märkligt att det fått så mycket uppmärksamhet. Jag menar jag är den som rösten hamnade på och jag tänker inte så mycet mer än "typiskt förstadagsröst."

Har gått tillbaka en bit för att försöka läsa in mig på vad som hände vid röstningen igår.

Jag reagerade inte heller på Habinas röst. Den som reagerade var Q, och hon gick (i mina ögon) in och försvarade dig. Det var hennes reaktion som fick mig att bestämma mig för att rösta på henne. När jag nästan skrivit klart mitt röstinlägg insåg jag att ni ju kunde vara tvillingar. Så jag vågade inte genomföra rösten. Nu i ljuset av att Q var ond får det ju mig att fundera över din roll. Skulle Q gå ut och försvara en kollega på det viset som jag upplevde att hon gjorde? Jag är osäker på hur mycket vana Q har av att spela ulv, men så pass många lekar har hon väl ändå lekt att hon borde lärt sig att man bör vara försiktig med sånt?

Egentligen tycker jag att det är svårt att komma med teorier även nu eftersom första rösten ofta bygger på halmstrån, vilket märks på motiveringarna :)

bollen_ röstade på Blacksmithfarm med hänvisning till Mirtais teori att BSF kan vara Gollum, jag har inga problem med den teorin utan håller med om att det är ett fullt möjligt scenario. Det jag funderar på här är det LenaH nämner i #500, om bollen_ lade sin röst för att försöka rädda q4e, kan hon vara något på spåret där, bollen_ säger ju (#507) att hon hade sett Mirtais röst men att hon inte tänkte på att det kunde ses som ett försök att rädda q4e. Det kan givetvis stämma men det sticker lite i ögonen på mig.

Klara tycker jag kommer med väldigt bra tankar och funderingar än så länge. Vänder och vrider på diskussionen mellan quater4ever, Blacksmithfarm och glömmerallt. Verkar aktivt leta ulvar.

glömmerallt röstar på Klara (sen röst som inte räknas) det jag reagerar på här är att hon i #441 tycker att det är märkligt att Klara nämner tvillingarna utan att reflektera på om glömmerallt och quater4ever kan vara tvillingar. Det här skaver lite nu när jag vet att quater4ever faktiskt var svart ryttare, det behöver givetvis inte betyda något men jag tänker hålla ögonen öppna.

Edit: Jag lär mig visst aldrig att jag behöver göra flera radbrytningar...:mad:

Eftersom brevbäraren inte gett ut några brev än antar jag att det inte finns någon ond som hade en extraröst? Eller har jag missat något?

Har gått tillbaka en bit för att försöka läsa in mig på vad som hände vid röstningen igår.

Jag reagerade inte heller på Habinas röst. Den som reagerade var Q, och hon gick (i mina ögon) in och försvarade dig. Det var hennes reaktion som fick mig att bestämma mig för att rösta på henne. När jag nästan skrivit klart mitt röstinlägg insåg jag att ni ju kunde vara tvillingar. Så jag vågade inte genomföra rösten. Nu i ljuset av att Q var ond får det ju mig att fundera över din roll. Skulle Q gå ut och försvara en kollega på det viset som jag upplevde att hon gjorde? Jag är osäker på hur mycket vana Q har av att spela ulv, men så pass många lekar har hon väl ändå lekt att hon borde lärt sig att man bör vara försiktig med sånt?

Tänkvärt. Jag förstår din tanke att du inte vill lägga en röst på en som du inser kan vara tvilling. Samtidigt så tror jag inte att varken tvillingar eller ulvar är varandras tillskyndare så tidigt i leken.

Själv har jag fortfarande inte direkt någon misstänkt. Att jag själv blir misstänkt för att jag är så trött att ögonen går i kors så att jag inte orkar vara jätteaktiv är väl som det är. Om jag klarar lynchen(finns väl extraröst?) så kan jag redan nu flagga för att jag inte kommer att vara på topp i morgon heller.

Det här är intressant. Dentaku är den enda, tror jag, som tar upp att slutresultatet kanske inte blir vad det ser ut som innan uppdateringen kommer eftersom det finns extraröst i omlopp.

Eftersom brevbäraren inte gett ut några brev än antar jag att det inte finns någon ond som hade en extraröst? Eller har jag missat något?

Så har jag också förstått det.
Som jag tolkar det finns det bara en som har extraröst i DL1 och det är Gandalf (borgmästare).

Efter DL igår så tänkte jag att det nog var bsf lagt extraröst på q4 för att rädda sig själv, men hennes kommentar idag om att hon trodde hon var lynchad gör att jag tvekar - eller snarare inte tror så.

Tänkvärt. Jag förstår din tanke att du inte vill lägga en röst på en som du inser kan vara tvilling. Samtidigt så tror jag inte att varken tvillingar eller ulvar är varandras tillskyndare så tidigt i leken.

Det tror jag hänger lite på lekvana också. Eller just det där man allltid har i bakuhuvudet "dom kanske gör så eftersom dom inte borde göra så..."

Så har jag också förstått det.
Som jag tolkar det finns det bara en som har extraröst i DL1 och det är Gandalf (borgmästare).

Efter DL igår så tänkte jag att det nog var bsf lagt extraröst på q4 för att rädda sig själv, men hennes kommentar idag om att hon trodde hon var lynchad gör att jag tvekar - eller snarare inte tror så.

Frodo har ju en extraröst också :)

Jag låg i natt och funderade på scenarion där de onda hade en extraröst och därför kunde lura oss andra med sitt röstande om de ändå hade en dold röst att avgöra med men då faller ju de tankarna.

Och jag håller med om att det känns troligt att det inte är BSF som la den extra rösten. Det gör henne dock inte mindre misstänkt just eftersom de onda inte hade några extra röster att rädda henne med.

Det här är intressant. Dentaku är den enda, tror jag, som tar upp att slutresultatet kanske inte blir vad det ser ut som innan uppdateringen kommer eftersom det finns extraröst i omlopp.

Bra noterat!
Men hur ska man tolka det? Att Dentaku lagt en extraröst på q4?

Det gäller att komma ihåg det också i stridens hetta, teoretiskt sett så skulle Q4E utan att tänka sig för kasta sig in för att försvara en kollega, sen försöker glömmerallt få det till att de kan vara tvillingar för att skydda dem båda från en lynch men nu blir det en aning knepigt för glömmerallt.

Det tror jag hänger lite på lekvana också. Eller just det där man allltid har i bakuhuvudet "dom kanske gör så eftersom dom inte borde göra så..."

Snarare så att tvillingarna kanske är snabbare att skydda varandra än vad ulvarna är. Det är ett hårt liv att leva på fel sida lagen :p

Jag tänker lite på @Blacksmithfarm som Gollum, som väl mest @cirkus lanserade före lynchen och den teorin borde ju rasa helt för då hade hon ju stoppat lynchen.

Det är väl det enda säkra jag kommit fram till än så länge, Bsf bör inte vara Gollum! :p

Det gäller att komma ihåg det också i stridens hetta, teoretiskt sett så skulle Q4E utan att tänka sig för kasta sig in för att försvara en kollega, sen försöker glömmerallt få det till att de kan vara tvillingar för att skydda dem båda från en lynch men nu blir det en aning knepigt för glömmerallt.

Mycket tänkvärt!

Ojojoj, nu har det skrivits massor sedan lynchen! Att vi faktiskt fick ut en ulv på första försöket ger ju faktiskt en hel del att jobba med redan, första ulven brukar ju vara den svåraste att hitta...

Egentligen tycker jag att det är svårt att komma med teorier även nu eftersom första rösten ofta bygger på halmstrån, vilket märks på motiveringarna :)

bollen_ röstade på Blacksmithfarm med hänvisning till Mirtais teori att BSF kan vara Gollum, jag har inga problem med den teorin utan håller med om att det är ett fullt möjligt scenario. Det jag funderar på här är det LenaH nämner i #500, om bollen_ lade sin röst för att försöka rädda q4e, kan hon vara något på spåret där, bollen_ säger ju (#507) att hon hade sett Mirtais röst men att hon inte tänkte på att det kunde ses som ett försök att rädda q4e. Det kan givetvis stämma men det sticker lite i ögonen på mig.

Klara tycker jag kommer med väldigt bra tankar och funderingar än så länge. Vänder och vrider på diskussionen mellan quater4ever, Blacksmithfarm och glömmerallt. Verkar aktivt leta ulvar.

glömmerallt röstar på Klara (sen röst som inte räknas) det jag reagerar på här är att hon i #441 tycker att det är märkligt att Klara nämner tvillingarna utan att reflektera på om glömmerallt och quater4ever kan vara tvillingar. Det här skaver lite nu när jag vet att quater4ever faktiskt var svart ryttare, det behöver givetvis inte betyda något men jag tänker hålla ögonen öppna.

Edit: Jag lär mig visst aldrig att jag behöver göra flera radbrytningar...:mad:

Det är ju så, jag har liksom inte kommit så långt i mitt lekande att jag funderar hur min röst kan ses när jag lägger den utan röstar där jag hittar något misstänkt. Men börjar lära mig att man skall tänka på sådant också :) jag hade som sagt inte sett att q4 hade fått en röst till, jag var vid G_OS röst när jag skrev min och de andra kom fram senare så jag tycker att det är svårt att rädda någon med min röst när den personen bara hade en röst då. Det fanns ju fler med en röst också. Men har som sagt förstått nu att det kan ses som så och ni måste ju såklart ta upp det då :)

Bra noterat!
Men hur ska man tolka det? Att Dentaku lagt en extraröst på q4?

Jag vet inte riktigt. Men jag tyckte att det var värt att notera i alla fall. Det kan ju helt enkelt betyda att Dentaku bara hade bättre koll på rollistan än de flesta i stridens hetta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridkjol
  • Proferm eller Probihorse Vital?