Kamelens fötter?

Karolajna

Trådstartare
Jag har tänkt på detta ett tag nu.
Ser man en bild på en kamels fot, så ser den ju onekligen ut att ha en mjuk undersida.
Men är den mjuk - typ som en trampdyna hos en hund? Eller är den hård som klövarna hos en ko?
Det borde väl underlätta med mjuka fötter eftersom den går så mkt på sand?

Otroligt onödig tråd men är man nyfiken så är man :rofl:

Sv: Kamelens fötter?

Jag har för mig att kamelens klövar har en hård vägg men att sulan är som em ganska mjuk "trampdyna".
PL

Sv: Kamelens fötter?

hmm.. jag hittade det har pa natet "A to Z of camels"

Camels have broad, flat, leathery pads with two toes on each foot. When the camel places its foot on the ground the pads spread, preventing the foot from sinking into the sand. When walking, the camel moves both feet on one side of its body, then both feet on the other. This gait suggests the rolling motion of a boat, explaining the camel's 'ship of the desert' nickname.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 423
Senast: monster1
·
A
Övr. Katt Jag och sambon separerade igår och jag ska flytta till min pappa. Tillsammans hade vi 3 katter och 2 hundar. Trots att bara ena hunden...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Atalantha
·
Övr. Hund Ja, det finns ju trådar för så många andra, så varför inte en jakthundstråd? För de känsliga är den kanske inte till för, med tanke...
28 29 30
Svar
582
· Visningar
51 252
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix