Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hjälper hurdå?
Jag fattar faktiskt inte vad du menar? Något annat? Vad har ägaren bett veterinären göra? ALLA veterinärer jobbar för hästens/djurens bästa.
Om jag ser någon som ligger, ska jag verkligen vänta tills personen ber om hjälp? Eller ägaren i detta fall?
Varför skulle travsporten vara mer drabbade av det än annan ridsport? Det låter helt befängt i mina öron. Många med ridhäst har också varit med om att vet inte hittat felet på en häst, men för den skull behöver man inte misstro alla veterinärer.
Inte alltid, jag fick faktiskt ropa för att alla hade ögonen på Johan C.. men då var det jag som låg och hade en ivrig och förvirrad häst i tömmarna/händerna.Men,vi inom travet hjälper varandra om olyckan är framme!
Inte alltid, jag fick faktiskt ropa för att alla hade ögonen på Johan C.. men då var det jag som låg och hade en ivrig och förvirrad häst i tömmarna/händerna.
Däremot kom inte veterinären närmare hästen än 3 m (om det nu VAR han) innan jag fått koll på utrustningen och åkt ut igen.
Hur tycker du TV4 skulle göra med uppgiften om att han använder grisfösare?
Fast så farligt var det väl inte? Alla sporter måste tåla en "granskning" utan vi som gillar den går i taket. Veterinärernas synpunkter var ju rätt moderata och rimliga och nog sjutton är det tråkigt att många tävlingshästar har magsår och munskador? Det är väl bra att det kommer fram och så kan vi göra något åt det.
Tråkigt för ÅS, men inte heller det inslaget kändes riktigt hett. Det sades ju faktiskt att man gjort besök tidigare utan att hitta något.
Så upp med humöret nu alla och så tränar vi på:-)
Så rätt! Jag tycker att ni travfolk som avverkar travare på travare och sedan säger att vi ridfolk inget gör för att hjälpa till är ute på hal is!
Varför i hela fridens dagar ska vi ta hand om era "rester".
I övrigt - det känns som om de som aldrig är inne på forumet trav plötsligt har fått något att frossa i. Bukes mest uttalade travhatare hittar hit och bara vräker på en massa anklagelser till höger och vänster. Det här kan man ju diskutera i all oändlighet fram och tillbaka. Det finns alltid de som hävdar att trav är djurplågeri och de som inte gör det och det slutar bara med att det blir en massa tjafs och personangrepp hela tiden. Det blir skönt när tråden är uppe i 1000 inlägg så den blir låst.
Har Darenius bristande kompetens?
Jag tycker det verkar som om han månar om hästarna och vill kunna göra bättre kontroller innan de startar, är inte det bra?
Angående artikeln på travnet så tyckte jag den var väl spydig mot honom, men så är väl de också färgade.
Jag har aldrig varit inne på trav forumet innan mer än någon gång, nej.
Varför? För att jag redan innan jag såg Kalla fakta tycker att det är synd om dom allra flesta travhästarna. Det handlar bara om PENGAR.
Jag gillar rasen och omskolar gärna, men dom flesta travhästar är så stressade, kan inte stå still och har skador och magsår, pga att folk vill vinna PENGAR. Skulle så många hålla på om inga vinstpengar fanns???
Man får inte rida med spö i distans, lustigt att man får ha det i travsporten.
Att bli halvt överkörd av travgubbar som skiter i vilket har hänt mer än en gång. Hästarnas hälsa måste gå först.