Just nu funderar jag på... Del 3

Ni som har diabetes, kolhydraträknar dig noga? Dvs mäter/väger ni?
Tänker ni på om det är snabba eller långsamma?
 
Ni som har diabetes, kolhydraträknar dig noga? Dvs mäter/väger ni?
Tänker ni på om det är snabba eller långsamma?
Absolut
Jag har ju typ 2 så då är det ännu viktigare.
Men även typ 1 bör ha koll.
Jag väger dock inte men går via en tabell
Har ju haft hand om typ 1 på den tiden man fick väga och mäta så jag har rätt bra koll
 
Jag undrar många gånger hur folk liksom når typ 50 år utan att fatta att de faktiskt beter sig som arslen :confused:
Att man är tyken uppkäftig och tror att man vet bäst vid 18 tja det må väl vara hänt
Jag var själv uppkäftig redan som sjuåring min lärare i första klass kallade mig obstinat :o
Men som nästan femtio år fyllda har jag insett för ett ganska bra tag sedan att det är inte alltid så bra att visa det
Att man kanske måste samspela lite med omgivningen om man nu verkligen vill omge sig med folk
 
Jag tänker typ 1 men nyfiken på vad som är skillnad?
Det är två helt skilda sjukdommar som behandlas på helt olika vis, men dom råkar heta samma sak vilket är oerhört förvirrade och när folk ber om råd så kan det bli direkt farligt. Bra att ha i åtanke ;)
(Jag har både diabetes 1 och diabetes 2 nära i familjen.)
 
Det är två helt skilda sjukdommar som behandlas på helt olika vis, men dom råkar heta samma sak vilket är oerhört förvirrade och när folk ber om råd så kan det bli direkt farligt. Bra att ha i åtanke ;)
(Jag har både diabetes 1 och diabetes 2 nära i familjen.)
Jag har mest kunskap om 1. Ska plugga på om 2 då.
 
Absolut
Jag har ju typ 2 så då är det ännu viktigare.
Men även typ 1 bör ha koll.
Jag väger dock inte men går via en tabell
Har ju haft hand om typ 1 på den tiden man fick väga och mäta så jag har rätt bra koll
Jo tabell är ju en sak. Men jag tänker att det kan vara svårt att uppskatta mängd tex mos, pasta, ris osv utan våg?
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 859
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
576
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 123
Senast: Acto
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 732
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp