Det verkar vara omöjligt att få komma med i den gruppen.Testat att fråga i fb-gruppen "Antikt-retro-kuriosa frågor och svar"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar vara omöjligt att få komma med i den gruppen.Testat att fråga i fb-gruppen "Antikt-retro-kuriosa frågor och svar"?
Nej, det tror jag inte?Det verkar vara omöjligt att få komma med i den gruppen.
Jag blir i varje fall inte insläppt. Gick direkt dit men är inte insläppt än.Nej, det tror jag inte?
Du får nog ha lite tålamod. När man är med i gruppen måste ens inlägg godkännas av admin. Det kan också ta lite tid.Jag blir i varje fall inte insläppt. Gick direkt dit men är inte insläppt än.
Nu vet jag inte... Vad är det för ord du använde? Jag har inte det i min vokabulär? Kan du förklara?Du får nog ha lite tålamod. När man är med i gruppen måste ens inlägg godkännas av admin. Det kan också ta lite tid.
Min syster har diabetes typ 2 och äter inte kolhydrater, hon byter ut det mot annat.Ni som har diabetes, kolhydraträknar dig noga? Dvs mäter/väger ni?
Tänker ni på om det är snabba eller långsamma?
AbsolutNi som har diabetes, kolhydraträknar dig noga? Dvs mäter/väger ni?
För att göra saker tydligare. Menad du diabetes typ 1 eller typ 2? Det är ju ganska så stor skillnad.Ni som har diabetes, kolhydraträknar dig noga? Dvs mäter/väger ni?
Jag tänker typ 1 men nyfiken på vad som är skillnad?För att göra saker tydligare. Menad du diabetes typ 1 eller typ 2? Det är ju ganska så stor skillnad.
Att typ 1 kan justera med insulin medan typ 2 måste justera intaget av kolhydrater på ett hårdare sättJag tänker typ 1 men nyfiken på vad som är skillnad?
Det är två helt skilda sjukdommar som behandlas på helt olika vis, men dom råkar heta samma sak vilket är oerhört förvirrade och när folk ber om råd så kan det bli direkt farligt. Bra att ha i åtankeJag tänker typ 1 men nyfiken på vad som är skillnad?
Jag har mest kunskap om 1. Ska plugga på om 2 då.Det är två helt skilda sjukdommar som behandlas på helt olika vis, men dom råkar heta samma sak vilket är oerhört förvirrade och när folk ber om råd så kan det bli direkt farligt. Bra att ha i åtanke
(Jag har både diabetes 1 och diabetes 2 nära i familjen.)
Även typ 2 tar insulin.Att typ 1 kan justera med insulin medan typ 2 måste justera intaget av kolhydrater på ett hårdare sätt
Jo men det är inte lika vanligt som med typ 1.Även typ 2 tar insulin.
Jo tabell är ju en sak. Men jag tänker att det kan vara svårt att uppskatta mängd tex mos, pasta, ris osv utan våg?Absolut
Jag har ju typ 2 så då är det ännu viktigare.
Men även typ 1 bör ha koll.
Jag väger dock inte men går via en tabell
Har ju haft hand om typ 1 på den tiden man fick väga och mäta så jag har rätt bra koll