Just nu funderar jag på... Del 3

Funderar på om man kan boka tid hos tandhygienisten på folktandvården? Alltså ringa själv och säga ”jag skulle vilja ha en tid hos X”. Före pandemin blev jag kallad med 1-2 års mellanrum. När den lugnade sig fick jag tid hos tandläkare och jag fattade inte varför jag blev kallad till det och inte hygienist så jag avbokade tiden på 1177. Sen har jag inte fått ngn kallades och eftersom jag tycker att det är läskigt med all typ av ”vård” så har jag inte ringt och frågat.
 
Funderar på om man kan boka tid hos tandhygienisten på folktandvården? Alltså ringa själv och säga ”jag skulle vilja ha en tid hos X”. Före pandemin blev jag kallad med 1-2 års mellanrum. När den lugnade sig fick jag tid hos tandläkare och jag fattade inte varför jag blev kallad till det och inte hygienist så jag avbokade tiden på 1177. Sen har jag inte fått ngn kallades och eftersom jag tycker att det är läskigt med all typ av ”vård” så har jag inte ringt och frågat.
Ring och fråga. Det borde inte vara något problem.
 
Funderar på om man kan boka tid hos tandhygienisten på folktandvården? Alltså ringa själv och säga ”jag skulle vilja ha en tid hos X”. Före pandemin blev jag kallad med 1-2 års mellanrum. När den lugnade sig fick jag tid hos tandläkare och jag fattade inte varför jag blev kallad till det och inte hygienist så jag avbokade tiden på 1177. Sen har jag inte fått ngn kallades och eftersom jag tycker att det är läskigt med all typ av ”vård” så har jag inte ringt och frågat.
Många kliniker har onlinebokning men med extrema väntetider och få tider att boka. Här har Folktandvården nästan havererat känns det som och så har jag läst vittnesmål om att i norr är det etter värre.

Men sist jag var, så bokade jag online på typ den enda tid som fanns att boka 4 månader fram i tiden.
 
Funderar på om man kan boka tid hos tandhygienisten på folktandvården? Alltså ringa själv och säga ”jag skulle vilja ha en tid hos X”. Före pandemin blev jag kallad med 1-2 års mellanrum. När den lugnade sig fick jag tid hos tandläkare och jag fattade inte varför jag blev kallad till det och inte hygienist så jag avbokade tiden på 1177. Sen har jag inte fått ngn kallades och eftersom jag tycker att det är läskigt med all typ av ”vård” så har jag inte ringt och frågat.
Det är bara att ringa.
 
Många kliniker har onlinebokning men med extrema väntetider och få tider att boka. Här har Folktandvården nästan havererat känns det som och så har jag läst vittnesmål om att i norr är det etter värre.

Men sist jag var, så bokade jag online på typ den enda tid som fanns att boka 4 månader fram i tiden.
Jag kollade och det gick inte att boka online. Men jag har ju inget akut så jag kanske kan säga att jag vill ha en tid när det finns ngn.
 
Jag kollade och det gick inte att boka online. Men jag har ju inget akut så jag kanske kan säga att jag vill ha en tid när det finns ngn.
Hygienisten jag var till (typ 2 år sedan) var rätt öppet besviken på sin arbetsgivare. Hon hade fått flera tillsägelser om att hon spenderade för mycket tid med varje patient, de hade nyligen sänkt till exakt 20 minuter och när den sekunden blev slagen skulle man be patienten boka in en ny tid (som då var månader bort igen). Så nu hade hon satt i system att försöka boka nya patienter på sista tiden på dagen och sedan göra klart på fritiden under radarn. Så jag fick mina tänder fixade på ett besök trots att det tog 35 minuter.

Men det är inte svårt att förstå att man får rekryteringsproblem.
 
Hygienisten jag var till (typ 2 år sedan) var rätt öppet besviken på sin arbetsgivare. Hon hade fått flera tillsägelser om att hon spenderade för mycket tid med varje patient, de hade nyligen sänkt till exakt 20 minuter och när den sekunden blev slagen skulle man be patienten boka in en ny tid (som då var månader bort igen). Så nu hade hon satt i system att försöka boka nya patienter på sista tiden på dagen och sedan göra klart på fritiden under radarn. Så jag fick mina tänder fixade på ett besök trots att det tog 35 minuter.

Men det är inte svårt att förstå att man får rekryteringsproblem.
Fy farao. Jag brukar få 2-4 röntgenplåtar tagna, tandsten borttagen och koll efter ev hål. 30 min tar det minst.
 
Jag skulle verkligen behöva lite uppiggande av olika anledningar och dricker inte kaffe eller energidrycker. Funderar på om koffeintabletter skulle fungera. Någon som har prövat? Är det effektivt.
 
Jag skulle verkligen behöva lite uppiggande av olika anledningar och dricker inte kaffe eller energidrycker. Funderar på om koffeintabletter skulle fungera. Någon som har prövat? Är det effektivt.
Jag åt det i gymnasiet när jag jobbade som diskare på en krog halva nätterna. Bra på natten för att orka och bra på morgonen när man skulle upp till skolan igen.
Men ja.. I längden var det inte en hållbar lösning. Men behövde pengarna så det fick fungera med koffeintabletter.

I dagsläget skulle jag hellre sova på nätterna så att jag är utvilad på dagen.
 
Jag skulle verkligen behöva lite uppiggande av olika anledningar och dricker inte kaffe eller energidrycker. Funderar på om koffeintabletter skulle fungera. Någon som har prövat? Är det effektivt.
👋 provat
0 % effektivt (på mig)
Jag var redan kaffedrickare, men behövde en extra kick en dag och bestämde mig för att testa.
Resultat; Kropp och knopp sov (eftersom jag var tröttare än tröttast) men ögonen var vidöppna - dom gick alltså inte att stänga!
Så där gick jag omkring som en zombie med stirr-ögon en halv dag. Jag fick inget vettigt gjort och kunde inte tänka en vettig tanke, så då gick jag hem från jobbet och sov.....
Kommer aldrig mer att ta koffeintabletter ✔️
 
Jag skulle verkligen behöva lite uppiggande av olika anledningar och dricker inte kaffe eller energidrycker. Funderar på om koffeintabletter skulle fungera. Någon som har prövat? Är det effektivt.

Koffein lånar energi från framtiden. Det är alltså bara en högst tillfällig kortvarig lösning. De perioder jag druckit kaffe har jag varit piggare i början men sen blivit tröttare då jag istället för att vila, vilket jag borde gjort, drack en kaffe till och körde på. Ingen bra idé!
 
Jag skulle verkligen behöva lite uppiggande av olika anledningar och dricker inte kaffe eller energidrycker. Funderar på om koffeintabletter skulle fungera. Någon som har prövat? Är det effektivt.
Det finns bättre saker då tycker jag. Jag blir piggare om jag tar omega 3, extra B-vitaminer och Bio-Biloba. Codryceps ska tydligen kunna ge effekt med, men de har jag inte provat.
 
När det finns fartkameror så blir man upplyst före med en bild på att det kommer en kamera.
Men när de ställer upp fartkamera på ett släp varnas det inte. Varför är det skillnad? (Nej jag har inte åkt dit)
 
Fast jag fattar inte. Jag fattar ju att man ska hålla hastigheten men antingen ska det väl finnas skylt eller inte? Det är ju bra gjort att åka fast med skylt.
Det ska finnas skylt, men avsaknaden av den påverkar inte ansvaret för föraren.

Du kan klaga hos polisens trafikövervakning, så kanske de erkänner att de gjort fel den gången?
 
Det ska finnas skylt, men avsaknaden av den påverkar inte ansvaret för föraren.

Du kan klaga hos polisens trafikövervakning, så kanske de erkänner att de gjort fel den gången?

Ok.
Jag har hittills inte fått några böter och hade jag åkt dit så hade jag nog svalt och betalat.[/QUOTE]
 
När det finns fartkameror så blir man upplyst före med en bild på att det kommer en kamera.
Men när de ställer upp fartkamera på ett släp varnas det inte. Varför är det skillnad? (Nej jag har inte åkt dit)
Alla gånger jag sett mobila fartkameror hade det funnits mobila skyltar som varnar innan.
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
576
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 123
Senast: Acto
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 737
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp